Ο τουριστικός κλάδος πάσχει από σοβαρή έλλειψη προσωπικού και πολλοί εργαζόμενοι άλλαξαν επάγγελμα, ποιες είναι όμως οι πραγματικές συνθήκες εργασίας σε ένα ξενοδοχείο;
Εντυπωσιακή είναι η συμμετοχή των ξενοδοχοϋπαλλήλων στην ανώνυμη έρευνα που άρχισε στις 22 Αυγούστου και ολοκληρώνεται στις 10 Σεπτεμβρίου και πραγματοποιείται απο το Σωματείο Ξενοδοχουπαλλήλων ν.Ηρακλείου, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.
«Ο στόχος ήταν να συμμετέχουν 2.000 εργαζόμενοι και ήδη ο αριθμός τους φθάνει τους 1.900.Πρόκειται για ένα μεγάλο και αντιπροσωπευτικό δείγμα» είπε στο Ράδιο Κρήτη ο ο εκπρόσωπος του επιστημονικού φορέα υλοποίησης της δράσης κ.Μάνος Λυγεράκης, ο οποίος έδωσε μια εικόνα για τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας.
«Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν τους φόβους μας ότι οι περιπτώσεις μη εφαρμογής της εργασιακής νομοθεσίας δεν είναι μεμονωμένες, αλλά αφορούν πάνω απο το 20% των καταλυμάτων" σημείωσε.

Εξήγησε ότι αναλύονται πολλοί δείκτες που αφορούν μεταξύ άλλων τις αμοιβές, τις υπερωρίες, τα ρεπό, την συμπεριφορά των προισταμένων αλλά και το επίπεδο εκπαίδευσης των εργαζόμενων.
Διαπιστώνεται,σύμφωνα με τον κ.Λυγεράκη ότι άνω του 30% των ξενοδοχουπαλλήλων,την τελευταία 3ετία δεν παρακολούθησαν κανένα εκπαιδευτικό σεμινάριο, είτε με ευθύνη του ξενοδοχείου στο οποίο εργάζονται, είτε γιατί οι ίδιοι, δεν το ήθελαν.
Η δράση σκοπεύει σε τριπλό όφελος: για τους εργαζόμενους, τα ξενοδοχεία και την τοπική κοινωνία.
Για τους ξενοδοχοϋπάλληλους: Επιδιώκεται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία πλαισίου που θα εξασφαλίζει την κατάλληλη εκπαίδευση, την αξιοκρατία, τις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εργασία και τις δυνατότητες ανέλιξης.
Tην διαφύλαξη των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας, την εξασφάλιση δίκαιης και επαρκούς μισθοδοσίας.
Για τα ξενοδοχεία: Την επίλυση του προβλήματος εύρεσης προσωπικού, την δημιουργία συνθηκών που θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα των εργαζομένων, την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών.

(Ο εκπρόσωπος του επιστημονικού φορέα υλοποίησης της δράσης κ.Μάνος Λυγεράκης)
Για την τοπική κοινωνία: Την αναβάθμιση του προορισμού και του συνολικού τουριστικού προϊόντος. Η εργασιακή ικανοποίηση και το σωστό εργασιακό περιβάλλον έχει ως πρώτο αποδέκτη τον επισκέπτη που θα εξυπηρετηθεί καλύτερα και αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή της περιοχής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κρήτη: Σπαραγμός στην κηδεία του Αντώνη - Κατέρρευσαν τα αδέλφια του (εικόνες)
Αρκαλοχώρι: Στέλνουν στο Βόλο τους εργαζόμενους του Τομέα Αποκατάστασης Καταστροφών