Κρήτη

Λασίθι

Ιεράπετρα: Αυτοψία Καλαντζάκη στη μεγάλη φωτιά

Φωτιά στο Λασίθι

Με τον Πρόεδρο της Κοινότητας Καλαμαύκας, κ. Κωνσταντίνο Κρασσά και τον Πρόεδρο της Κοινότητας Μεσελέρων, Εμμανουήλ Σκουλούδη, συναντήθηκε ο Δήμαρχος Ιεράπετρας, κ. Θεοδόση Καλαντζάκης, συνοδευόμενος από την Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, κα Μαρία Ρουμελιωτάκη, όπου και μετέβησαν στις πληγείσες από την πρόσφατη πυρκαγιά περιοχές, προκειμένου να δουν από κοντά τα αποτελέσματα που άφησε πίσω της η φωτιά.

Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Ιεράπετρας ανέφερε τα εξής: «Απευθύνω τις βαθύτατες ευχαριστίες μου σε όλους όσοι συμμετείχαν και με τη βοήθειά τους συνέβαλλαν στο να τεθεί γρήγορα υπό έλεγχο μια πυρκαγιά που θα μπορούσε να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερες καταστροφές από τις ήδη υπάρχουσες. Η υπερπροσπάθεια, ο ζήλος και η ευσυνειδησία που επέδειξαν, σε συνδυασμό με την εμπειρία και την άριστη οργάνωση, είχε ως αποτέλεσμα να μη κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές. Η καταστροφή, όμως, που υπέστη το περιβάλλον δύσκολα θα αναπληρωθεί, όπως και ο κόπος των ανθρώπων που είδαν τις περιουσίες τους να χάνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους μας. Όλοι μας θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην καθημερινότητά μας και με υπευθυνότητα να ακολουθούμε τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, έτσι ώστε να μειώσουμε τις πιθανότητες να επαναληφθούν τέτοια συμβάντα.

Θέλω να συγχαρώ την Πυροσβεστική Υπηρεσία της Ιεράπετρας και του Αγίου Νικολάου, την Ελληνική Αστυνομία, τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό- Περιφερειακό Τμήμα Ιεράπετρας , την ΕΔΙΚ, την ΕΜΑΚ, το ΕΚΑΒ, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τη συνδρομή της με εναέρια μέσα, την Περιφέρεια Κρήτης, την Πολιτική Προστασία του Δήμου Ιεράπετρας και του Αγίου Νικολάου, τη Δημοτική Αστυνομία, τους Προέδρους των Κοινοτήτων Μαλών, Καλαμαύκας, Μεσελέρων, Παχείας Άμμου, Αγίου Ιωάννου και Κάτω Χωριού, τον ΤΟΕΒ Καλαμαύκας και Ιεράπετρας, τους Πολιτιστικούς Συλλόγους Μαλών, Καλαμαύκας και Αγίου Ιωάννου, τον Σύλλογο Τετρακίνησης, το Σύλλογο ραδιοερασιτεχνών, τον Πρόεδρο της Πρίνας, τους κατοίκους των Κοινοτήτων που παρείχαν τη βοήθειά τους και όλους τους εθελοντές οι οποίοι με αυταπάρνηση προσέφεραν τις υπηρεσίες τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμοδίων. Η συνδρομή όλων, φορέων και πολιτών, ήταν καταλυτική και ο συντονισμός άψογος με αποτέλεσμα παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες να επιτευχθεί ο περιορισμός αρχικά και εντέλει η κατάσβεση της φωτιάς».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Πολύ υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς την Κυριακή

Ηράκλειο: Ολονύχτια μάχη με τις φλόγες σε δύο νέα μέτωπα

Ηράκλειο: Ελέγχουν τα σπίτια μετά τον ισχυρό σεισμό (Φωτογραφίες)

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER