Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ολόκληρο το υπόμνημα για την Ανάπτυξη του Ηρακλείου από τους παραγωγικούς φορείς

Image
Ολόκληρο το υπόμνημα για την Ανάπτυξη του Ηρακλείου από τους παραγωγικούς φορείς
 clock 12:52 | 15/04/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Το ekriti.gr παρουσιάζει το πλήρες κείμενο των προτάσεων που συνέταξαν για την Ανάπτυξη του Ηρακλείου οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων.  Ακολουθεί το πλήρες κείμενο το οποίο τίθεται υπόψιν των υποψηφίων για την ηγεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σύντομα θα ζητηθούν οι προτάσεις και οι δεσμεύσεις τους σχετικά με το σχέδιο αυτό.

 

Υπόμνημα Απόψεων και Θέσεων

Επιμελητηρίου Ηρακλείου

OEBENH

Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου

 

 

 

 

Για τους υποψήφιους των αυτοδιοικητικών εκλογών    

 

 

      Περιεχόμενα Υπομνήματος

 

Περιεχόμενα Υπομνήματος. 2

1.   Εισαγωγή. 3

2. Προτάσεις Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων για το Δήμο Ηρακλείου. 4

2.1       Παρεμβάσεις σχετικές με τις Υποδομές  του Δήμου. 4

2.2        Δράσεις προώθησης εμπορίου – τουρισμού & υπηρεσιών. 5

2.3        Προτάσεις για την οικονομική διαχείριση & τη διαχείριση των υπηρεσιών και οργάνωσης του Δήμου. 6

2.4        Προτάσεις διαχείρισης των υδάτινων πόρων του Δήμου Ηρακλείου. 7

2.5       Προτάσεις για τις συγκοινωνίες του Δήμου Ηρακλείου. 7

2.6        Προτάσεις για την Ενέργεια το Περιβάλλον  και τα Απορρίμματα. 8

2.7       Προτάσεις για τον Πολιτισμό & τον Αθλητισμό. 8

2.8       Προτάσεις για την Κοινωνική Δράση. 9

2.9       Λοιπές Αναπτυξιακές Παρεμβάσεις. 9

3.   Προτάσεις για την Περιφέρεια Κρήτης. 10

3.1       Γενικές Προτάσεις συνεργασίας. 10

3.2       Γενικές Προτάσεις υποδομών. 10

3.3       Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» και δημιουργία νέου Αερολιμένα. 11

3.4        Εκσυγχρονισμός Λιμένος Ηρακλείου. 12

3.5       Διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο. 13

4.   Προτάσεις Για τους άλλους Δήμους. 14

4.1       Χωροταξία, Υποδομές και χώροι υποδοχής βιοτεχνικού έργου. 14

4.2      Προτάσεις  προώθησης εμπορίου – τουρισμού & υπηρεσιών. 14

 

1.   Εισαγωγή

Το παρόν υπόμνημα συντάσσεται για να παρουσιάσει τις Θέσεις και τις Γενικές Αρχές σε σχέση με τα προβλήματα που απασχολούν την επιχειρηματική κοινότητα του Δήμου αλλά και Νομού Ηρακλείου. Εκπονήθηκε με την συνεργασία των παρακάτω φορέων:

  • Επιμελητήριο Ηρακλείου
  • Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου
  • ΟΕΒΕΝΗ
  • Σύνδεσμος Επιχειρήσεων ΒΙΠΕΗ
  • Σύνδεσμος Εγκατεστημένων επιχειρήσεων Φοινικιάς
  • Σύνδεσμος αντιπροσώπων και εμπόρων αυτοκίνητων ΕΟ Ηρακλείου Μοιρών

Οι θέσεις αυτές έχουν αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης και είναι επί το πλείστον αξιώσεις της επιχειρηματικής κοινότητας του νομού.

 

Το παρόν υπόμνημα χωρίζεται σε τρία τμήματα:

  1. Ο Κεντρικός κορμός, που αφορά σε προτάσεις Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων που αφορούν κυρίαρχα το Δήμο Ηρακλείου αλλά και επηρεάζουν και την ενδοχώρα
  2. Ειδικές παρεμβάσεις και προτάσεις για την περιφέρεια Κρήτης που σχετίζονται με το σύνολο του  επιχειρηματικού έργου σε όλο το Νομό (πχ αεροδρόμιο).
  3. Προτάσεις για τους υπόλοιπους δήμους

 

2. Προτάσεις Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων για το Δήμο Ηρακλείου

 

2.1     Παρεμβάσεις σχετικές με τις Υποδομές του Δήμου

  • Εφαρμογή του σχεδίου πόλης και έγκριση νέων επεκτάσεων όπου θεωρείται απαραίτητο
  • Ρυθμιστικό σχέδιο Ηρακλείου: Το ρυθμιστικό σχέδιο αποτελεί προϋπόθεση για τη δημιουργία κατάλληλων και επαρκώς οργανωμένων υποδομών επιχειρηματικότητας, κάτι που όπως είπα είναι από τις πρώτες προτεραιότητές μας, ιδιαίτερα τώρα, μέσα σε αυτήν την αρνητική συγκυρία. Στόχος του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Ηρακλείου πρέπει να είναι να δώσει ώθηση στην επιχειρηματική και βιομηχανική δραστηριότητα και να αξιοποιήσει περιοχές, όπως για παράδειγμα το ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου – το οποίο συνεχώς υποβαθμίζεται – και το παραλιακό μέτωπο – που τώρα αρχίζει να παρουσιάζει δυνατότητες.
  • στην κατασκευή ή ανακατασκευή οδών θα γίνεται προεγκατάσταση όλων των προβλεπόμενων υποδομών είτε θα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης νέων χωρίς την καταστροφή τους. Το φαινόμενο των εκ των υστέρων εκσκαφών σε καινούργιους δρόμους που συμβαίνει κατά κόρον στην πόλη μας πρέπει επιτέλους να σταματήσει.
  • αποκατάσταση φωτισμού παντού, σε όλους τους δρόμους, τις διασταυρώσεις, τις πλατείες και τις γειτονιές της πόλης αλλά και στις επαγγελματικές, βιοτεχνικές και βιομηχανικές περιοχές. Ειδικά στην ΒΙΠΕΗ το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς και την ΕΟ Ηράκλειου Μοιρών, πρέπει να γίνει μέριμνα για την εκ νέου μελέτη και εφαρμογή φωτισμού
  • αποκατάσταση των σημάνσεων κυκλοφορίας που σε μεγάλο βαθμό έχουν αλλοιωθεί ή καταστραφεί. Τοποθέτηση νέας σήμανσης όπου κρίνεται απαραίτητο. Επιπλέον να τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες στο οδικό δίκτυο του δήμου για πληροφόρηση σε επισκέπτες της πόλης
  • Επικαιροποίηση μελετών για την αντισεισμική θωράκιση της πόλης και μελέτη για Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης έκτασης σε ΒΙΠΕΗ αεροδρόμιο και λιμάνι  και άμεση υλοποίηση υποδομών και ενισχύσεων όπου κριθεί απαραίτητο.
  • Πολεοδόμηση Βιοτεχνικής Περιοχής Φοινικιάς  Το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς, ενώ επρόκειτο για μια υποδομή, η οποία αν και έφτασε σε υψηλή ωριμότητα (ακόμα και σε σχέση με τα αυστηρά δεδομένα του Γ’ ΚΠΣ), εντούτοις κατέληξε στο βαθμό της αποτελμάτωσης για μια σειρά από γνωστούς (ουσιαστικούς και τυπικούς) λόγους. Για το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς έχει αποφασιστεί να πολεοδομηθεί σε συνεργασία με το σύνδεσμο εγκατεστημένων με τις διατάξεις του Ν. 2300/1995 και να διευθετηθούν τα ζητήματα  που αντιμετωπίζει η περιοχή. Θα πρέπει επίσης να εξεταστεί το νέο πλαίσιο το οποίο δίδει και την δυνατότητα περιβαλλοντικής εξυγίανσης της περιοχής.

 

2.2        Δράσεις προώθησης εμπορίου – τουρισμού & υπηρεσιών   

  • Σημαντική επιτάχυνση στη χορήγηση αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων υγειονομικού χαρακτήρα με τη δημιουργία ειδικής μόνιμης επιτροπής που θα παρακολουθεί την κάθε περίπτωση και θα λύνει άμεσα τα προβλήματα.
  • Στενή συνεργασία και συνεχείς δράσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για την προστασία από τη διακίνηση και λειτουργία του παράνομου εμπορίου.
  • Εγκατάσταση πληροφοριακών συστημάτων στις εισόδους της πόλης για την ενημέρωση των επισκεπτών (αξιοθέατα, εμπορικές δραστηριότητες, θέσεις στάθμευσης,  εκθέσεις, εκδηλώσεις, ταξιδιωτικές πληροφορίες κ.α.).
  • Αναδιάρθρωση λειτουργίας των λαϊκών αγορών με νέα χωροθέτηση σε κατάλληλους οργανωμένους χώρους ΜΟΝΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ που διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές και προδιαγραφές πρόσβασης.
  • Οργάνωση, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της λειτουργίας και των υποδομών των εγκεκριμένων περιοχών εγκατάστασης επιχειρήσεων (Φοινικιά-Μαλάδες, ΒΙΠΕ, ΕΟ Ηρακλείου Μοιρών) που έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Νέες επακτάσεις εάν κριθεί απαραίτητο.
  • Συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου για προβλήματα ΒΙΠΕΗ. Τα προβλήματα που ταλανίζουν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου εδώ και χρόνια είναι γνωστά. Την παρούσα χρονική στιγμή έχει τεθεί επί τάπητος το θέμα των σχέσεων των εγκατεστημένων στην ΒΙΠΕΗ με το Δήμο Ηρακλείου, και το ύψος των δημοτικών τέλών καθαριότητας και φωτισμού αλλά και δημοτικών φόρων ηλεκτροδοτούμενων χώρων στους εγκατεστημένους στη ΒΙ.ΠΕ.Η σε σχέση και με τα ανταποδοτικά οφέλη.  Πρέπει να ξεκινήσει συζήτηση με τον Δήμο Ηρακλείου  με την παρακάτω ατζέντα:

-      Χρεώσεις από το Δήμο (δημοτικά τέλη που πληρώνουν οι εγκατεστημένοι) σε σχέση με παροχές και ανταποδοτικά οφέλη

-      Παραγραφή προστίμων

-      Θέματα αλλαγής χρήσης κοινόχρηστων δρόμων,

-      Θέματα ηλεκτροφωτισμούς κοινοχρήστων χώρων:

-      Πλημμελείς υπηρεσίες καθαριότητας,

  • Δημιουργία κλειστής παραδοσιακής τουριστικής αγοράς σε ακίνητο του Επιμελητηρίου στην οδό 1866 – Πρόκειται για μια ισόγεια ημιστεγασμένη αγορά καταστημάτων που θα εμπορεύονται κρητικά προϊόντα (είδη κρητικής διατροφής και είδη λαϊκής τέχνης)  μέσα στην καρδιά της Αγοράς του Ηρακλείου
  • Λειτουργία διαρκούς επιτροπής με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την υλοποίηση δράσεων και τη συνεχή βελτίωση των τουριστικών υποδομών  με στρατηγικό στόχο το Ηράκλειο να γίνει τουριστικός προορισμός.
  • Ενεργή συμβολή του Δήμου στη ανάπλαση – ανάδειξη των παραδοσιακών εμπορικών δρόμων και μετατροπή τους σε ανοιχτά εμπορικά κέντρα (open Mall) με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οργάνωση ώστε να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.
  • Δημιουργία γραφείου υποστήριξης επιχειρήσεων με αντιδημαρχία επιχειρηματικότητας, το οποίο σε συνεργασία με το Επιμελητήριο και τους τοπικούς επαγγελματικούς φορείς θα επιταχύνει τη λύση προβλημάτων και θα συμβάλει στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των επιχειρήσεων ειδικά τώρα στην πολύ δύσκολη περίοδο που διανύουν και τελικά στην ανάπτυξη που επιδιώκουμε.

 

2.3        Προτάσεις για την οικονομική διαχείριση & τη διαχείριση των υπηρεσιών και οργάνωσης του Δήμου   

  • αναπροσαρμογή όλων των δημοτικών τελών ώστε να είναι ανταποδοτικά και να ανταποκρίνονται στα νέα οικονομικά δεδομένα και στις προσφερόμενες παροχές. Σοβαρή μείωση όπου απαιτείται για τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
  • Εξορθολογισμός των προστίμων: Μείωση στα δημοτικά τέλη με πλήρη αναδιάρθρωση του προϋπολογισμού του Δήμου μέσω μείωσης των εξόδων.
  • Διερεύνηση και εκμετάλλευση όλων των οικονομικών πηγών χαμηλού κόστους, σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για τη βιώσιμη χρηματοδότηση νέων υποδομών και συντήρηση των υφιστάμενων
  • Εγκατάσταση σύγχρονου ολοκληρωμένου λογιστικού συστήματος που θα επιτρέπει την αναλυτική παρακολούθηση των οικονομικών του δήμου.
  • Δημόσια διαβούλευση σε όλα τα σοβαρά θέματα
  • κέντρο λήψης υποδείξεων και παραπόνων 24ωρης λειτουργίας και άμεση ανταπόκριση εάν είναι απαραίτητο.
  • η εντοπιότητα θα μπορούσε να είναι ένα από κριτήρια επιλογής συνεργατών και προμηθευτών ώστε ο Δήμος να προάγει την τοπική οικονομία.

 

2.4        Προτάσεις διαχείρισης των υδάτινων πόρων του Δήμου Ηρακλείου   

  • Εξορθολογισμός στη διαχείριση των υδάτινων πόρων
  • ανανέωση του παλαιωμένου δικτύου ύδρευσης από το οποίο υπάρχουν σήμερα απώλειες έως και 30%
  • Δημιουργία υποδομών για την αύξηση της πίεσης του δικτύου ώστε να μειωθεί ή και να επαλειφθεί η ανάγκη χρήσης ντεπόζιτων στις ταράτσες που εκτός από το κακό αισθητικό αποτέλεσμα δημιουργού κινδύνους επιβαρύνοντας την ποιότητα του νερού.
  • Συστηματικός καθαρισμός φρεατίων ανά τρίμηνο ή και νωρίτερα εάν οι συνθήκες το απαιτούν
  • Συστηματική συντήρηση των δικτύων και του απαραίτητου προς τούτο  εξοπλισμού
  • Σύνδεση νέων περιοχών με τον βιολογικό – ειδικά για το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς που βρίσκεται δίπλα στο βιολογικό
  • Τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων  για άρδευση

 

2.5       Προτάσεις για τις συγκοινωνίες του Δήμου Ηρακλείου   

  • Βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας με νέα μέσα που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στο υφιστάμενο περιβάλλον με γνώμονα τις ανάγκες των δημοτών
  • Δημιουργία νόμιμων χώρων στάθμευσης οχημάτων χαμηλού κόστους στις εισόδους της πόλης και παράλληλη δημιουργία συμπληρωματικού δικτύου μέσων μαζικής συγκοινωνίας με τα οποία θα εξασφαλιστεί η συστηματική μεταφορά των δημοτών  με το εμπορικό κέντρο της πόλης.
  • Αυστηροποίηση των μέτρων ελέγχου παράνομης στάσης και στάθμευσης. Θεωρούμε αδιανόητο να γίνεται χρήση, πεζόδρομων πεζοδρομίων, διαβάσεων, θέσεων αναπήρων κλπ. για τη στάθμευση αυτοκινήτων.
  • Επίλυση του προβλήματος της υπερβολικής κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της Λ. Κνωσού που οφείλεται στην νέα ενοποιημένη εφορία, στον ΟΑΕΔ, το Βενιζέλειο και τον αρχαιολογικό χώρο.

 

2.6        Προτάσεις για την Ενέργεια το Περιβάλλον  και τα Απορρίμματα

  • Κίνητρα για αλλαγή των μέσων μαζικής μεταφοράς με άλλα καθαρότερα προς το περιβάλλον
  • Αλλαγή σε όλους τους λαμπτήρες δημοσίου φωτισμού με νέας τεχνολογίας LED πολύ χαμηλής κατανάλωσης.
  • Εκμετάλλευση όλων των αναπτυξιακών δυνατοτήτων που προσφέρονται σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο για την τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής εξοικονόμησης και αποθήκευσης ενέργειας φιλικής με το περιβάλλον.
  • Οργανωμένη συλλογή απορριμμάτων σε όλα τα σημεία του δήμου με ικανοποιητική συχνότητα
  • Ξεκάθαρα όχι σε πρακτικές καύσης σκουπιδιών
  • Διαχείριση απορριμμάτων με δημιουργία εργοστασίου κομποστοποίησης σε συνεργασία με τους όμορους δήμους.
  • Aυστηρή αντιμετώπιση των κακών πρακτικών που επιβαρύνουν την καθαριότητα και την εικόνα της πόλης.

 

2.7       Προτάσεις για τον Πολιτισμό & τον Αθλητισμό

  • Πλήρη απόδοση σε λειτουργία του αρχαιολογικού μουσείου Ηρακλείου
  • Διευθέτηση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού με δυνατότητα άνετης προσπέλασης των επισκεπτών του.
  • Ολοκλήρωση του πολιτιστικού κέντρου και απόδοση δραστηριοτήτων στους δημότες. Υπογραμμίζουμε την ανάγκη, η λειτουργία του να διευθύνεται από έμπειρο στέλεχος ώστε να διαφυλαχτεί η λειτουργική του βιωσιμότητα.
  • Αποκατάσταση των διατηρητέων νεοκλασικών της πόλης μας που σήμερα γερνούν αναξιοποίητα και απόδοση τους στην κοινωνία

 

2.8       Προτάσεις για την Κοινωνική Δράση

  • Δυναμική αποτύπωση και καταγραφή ανά εξάμηνο όλων των άπορων και αδύναμων συμπολιτών μας και οργανωμένη υποστήριξη τους σε συνεργασία με τοπικούς φορείς αρωγής.
  • Βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τις αρμόδιες διευθύνσεις και τους συλλόγους κηδεμόνων.
  • Δραστηριοποίηση – ενίσχυση του εθελοντισμού
  • Δίκτυο Κοινωνικών Δόμων Αντιμετώπισης της Φτώχειας. Ο Δήμος Ηρακλείου μπορεί να αναλάβει μια σημαντική πρωτοβουλία, ενώνοντας τις παραγωγικές δυνάμεις της πόλης μας και τους κοινωνικούς εταίρους, δημιουργώντας τις κατάλληλες κοινωνικές δομές και συμβάλλοντας τελικά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.

 

 

2.9     Λοιπές Αναπτυξιακές Παρεμβάσεις

  • αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου με χαρακτηριστικά επιχειρηματικής πρακτικής, ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ.
  • στρατηγική συμμαχία με το λιμάνι, το αεροδρόμιο και τους λοιπούς φορείς του τουρισμού για πλήρη αξιοποίηση του διακινούμενου τουρισμού.
  • Δημιουργία σύγχρονης μαρίνας στο δυτικό άκρο της πόλης. σύμφωνα με υπάρχουσα μελέτη, ώστε να προσελκύσουμε τουρισμό υψηλού επιπέδου
  •  Εφαρμογή της υφιστάμενης κυκλοφοριακής μελέτης με τις απαιτούμενες βελτιώσεις ώστε να σταματήσει το παρατηρούμενο κυκλοφοριακό χάος.
  • Αναπροσαρμογή της κυκλοφορίας στην πόλη ώστε να προωθήσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα

 

 

3.   Προτάσεις για την Περιφέρεια Κρήτης

 

3.1     Γενικές Προτάσεις συνεργασίας

  • Η Περιφέρεια Κρήτης εξ αντικειμένου αναλαμβάνει συχνά πρωτοβουλίες σε θέματα που αφορούν ή αγγίζουν την επιχειρηματικότητα όπως για παράδειγμα η προώθηση των τοπικών προϊόντων σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού. Από την άλλη τα επιμελητήρια, οι εμπορικοί σύλλογοι αλλά και άλλοι φορείς που εκπροσωπούν την επιχειρηματικότητα στο Νομό Ηρακλείου στο πρόγραμμά τους εντάσσουν δράσεις για την ενίσχυση εξωστρέφειας και υποστηρίζουν ενεργά και συστηματικά την προώθηση των επιχειρηματικών και οικονομικών υποθέσεων επιχειρήσεων. Προκειμένου να υπάρχει καλύτερο και ουσιωδέστερο αποτέλεσμα η Περιφέρεια θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει στο σχεδιασμό της, τις απόψεις και τις προτάσεις όλων αυτών των φορέων. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο οι ενέργειές της θα έχουν μεγαλύτερη διείσδυση την τοπική αγορά άρα και καλύτερα αποτελέσματα.  

 

3.2     Γενικές Προτάσεις υποδομών

  • Αποκατάσταση φωτισμού παντού, σε όλους τους δρόμους, τις διασταυρώσεις, τις πλατείες και τις γειτονιές της πόλης αλλά και στις επαγγελματικές, βιοτεχνικές και βιομηχανικές περιοχές. Ειδικά στην ΒΙΠΕΗ το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς και την ΕΟ Ηράκλειου Μοιρών, πρέπει να γίνει μέριμνα για την εκ νέου μελέτη και εφαρμογή φωτισμού
  • Σημαντική επιτάχυνση στη χορήγηση αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων και έγκριση περιβαλλοντικών όρων με τη δημιουργία ειδικής μόνιμης επιτροπής που θα παρακολουθεί την κάθε περίπτωση και θα λύνει άμεσα τα προβλήματα.
  • Στενή συνεργασία και συνεχείς δράσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για την προστασία από τη διακίνηση και λειτουργία του παράνομου εμπορίου.
  • Οδικό Δίκτυο. Οι οδικές μεταφορές αποτελούν βασικό τομέα της τοπικής οικονομίας ενώ οι δρόμοι αποτελούν ουσιώδες στοιχείο για την περιφερειακή ολοκλήρωση, την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική πρόοδο, και την αποτελεσματική δημόσια ασφάλεια. Η αναβάθμιση των οδικών αξόνων μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις ασφαλτοστρώσεις, τις διανοίξεις δρόμων, τη σήμανση και τη συντήρηση. Άλλωστε λόγω του έντονου κυκλοφοριακού φόρτου το οδικό δίκτυο είναι επιβαρυμένο, οι προδιαγραφές με τις οποίες κατασκευάστηκε προ δεκαετιών, έχουν ξεπεραστεί πλέον από το χρόνο, και η οικονομική και κοινωνική ευημερία των περιοχών που κατοικούνται, προϋποθέτουν νέες παρεμβάσεις.
  • αποκατάσταση των σημάνσεων κυκλοφορίας που σε μεγάλο βαθμό έχουν αλλοιωθεί ή καταστραφεί. Τοποθέτηση νέων όπου κρίνεται απαραίτητο.

 

3.3     Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» και δημιουργία νέου Αερολιμένα

Είναι εκ των «ων ουκ άνευ» η αναγκαιότητα δημιουργίας του αεροδρομίου του Καστελλίου για το οποίο έχουν πολλά λεχθεί και υποσχεθεί κατά το παρελθόν. Η σημαντικότερη παράμετρος του προβλήματος των αερομεταφορών είναι τα προβλήματα που παρουσιάζει ο Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» ο οποίος έχοντας κλείσει τον κύκλο ζωής του, αποδεικνύεται τόσο ανεπαρκής όσο και σε πολλές περιπτώσεις μη ασφαλής. Το υπάρχον αεροδρόμιο είναι ασφυκτικά εγκλωβισμένο στον ιστό της πόλης, είναι ανεπαρκές όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών, ενώ δεν υπάρχουν σοβαρές δυνατότητες ανάπτυξής του. Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ στατιστικά είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην Ελλάδα σε πτήσεις charters και δεύτερο σε κίνηση, το οποίο με δύο διαδρόμους εξυπηρετεί 5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, από και προς το οποίο εκτελούνται 45.000 πτήσεις.

Αποτελεί πάγιο αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας του Νομού αλλά και της Κρήτης ολόκληρης ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλές αεροδρόμιο το οποίο θα αποτελεί οργανικό τμήμα ενός ολοκληρωμένου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, που θα διευκολύνει τις θαλάσσιες και τις επίγειες μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων, δημιουργώντας υψηλή προστιθέμενη αξία τόσο στο σύστημα καθ’ εαυτό όσο και στις επιχειρήσεις που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή που εξυπηρετεί. 

Ταυτόχρονα όμως επιβάλλεται το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τις τρέχουσες κινήσεις. Η κίνηση προβλέπεται να συνεχίσει να αυξάνεται, λόγω του ιδιαίτερα σημαντικού δυναμικού της Κρήτης και ιδιαίτερα της ζώνης επιρροής του «Ν.Καζαντζάκης» . Έτσι λοιπόν πιστεύεται ότι ο σωστός σχεδιασμός θα πρέπει:

1.Να μην προκαλέσει προβλήματα καταστολής της αυξητικής κίνησης επειδή  αυτή στηρίζει την τουριστική βιομηχανία του ζωτικότερου τμήματος του νησιού. Μ‘ άλλα λόγια θα πρέπει να παρακολουθηθεί η αυξητική ζήτηση και όχι να κατασταλεί.

2.Να ξεκινήσουν άμεσα οι ενέργειες για τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου για να υπάρξει συμπληρωματικό αεροδρόμιο στην ευρύτερη ζώνη επιρροής του Ηρακλείου, ώστε αυτό να απορροφήσει την πλεονάζουσα κιν. / έτος.

3.Να αναπτυχθεί ο «Ν.Καζαντζάκης» έτσι ώστε

-το μεν να περισταλούν / απαλειφθούν φαινόμενα δυσλειτουργιών.

-το δε να περιορισθούν φαινόμενα περιβαλλοντικής όχλησης

-Εκ τρίτου να παρακολουθηθεί η ζήτηση για καλύτερα επίπεδα εξυπηρέτησης που συναρμόζεται με το μεγάλο στόχο της τουριστικής βιομηχανίας να βελτιώσει το επίπεδο δαπανών του μέσου τουρίστα. Για την διατήρηση της υποστήριξης ανάγκη ανάπτυξης του ΚΑΗΚ ώστε να μην προκαλεί ανάσχεση της ζήτησης και εκτροπή της σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς και να αντιστοιχεί σε ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης.

3.4        Εκσυγχρονισμός Λιμένος Ηρακλείου

Το λιμάνι Ηρακλείου είναι ένας από τους σημαντικότερους κόμβους μεταφοράς εμπορευμάτων λόγω της γεωγραφικής του θέσης. Αναμφισβήτητα οι δυνατότητες ανάπτυξης και οι επιχειρηματικές προοπτικές του λιμανιού είναι σημαντικές. Οι προτάσεις του φορέα μας κατηγοριοποιούνται σε άμεσες ενέργειες και μεσο-μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με ανάπτυξη υποδομών αλλά και με την βελτίωση της εμπορικής λειτουργίας του λιμανιού. Συγκεκριμένα:

  • Βελτίωση λιμενικών υποδομών όπως για παράδειγμα:  
  • Εκβάθυνση λιμένα για την προσέγγιση μεγαλύτερων εμπορικών πλοίων
  • Αντικατάσταση ασφαλτοστρώσεων
  • Επέκταση του containers terminal που υπάρχει στην προβλήτα 4-5 ώστε να αποφεύγοντας τα συχνά προβλήματα που παρουσιάζονται στον εντοπισμό τους. 
  • Κατασκευή αποθηκών groupage φορτίων και ενός στεγασμένου χώρου ελέγχου εμπορευμάτων με ράμπες
  • Βελτίωση της Επιχειρησιακής ετοιμότητας του λιμανιού.
  • Διαμόρφωση των Τιμολογίων: το λιμάνι πρέπει να παρέχει στις τοπικές επιχειρήσεις αξιόπιστες υπηρεσίες εκφόρτωσης με ανταγωνιστικό τιμολόγιο χρέωσης ώστε να επιτευχθεί αύξηση  των εισαγωγών και των  εξαγωγών

 

3.5     Διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο

Αποτελεί κοινή γνώση, ότι το ενεργειακό είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Περιφέρεια Κρήτης, με τεράστιο κόστος παραγωγής ηλ. ενέργειας το οποίο επιβαρύνει ουσιαστικά τις άλλες περιφέρειες. Η Διασύνδεση του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού με το ηπειρωτικό δίκτυο, θα εξυπηρετήσει λόγους ευστάθειας και αξιοπιστίας του συστήματος, αύξησης της διείσδυσης των ΑΠΕ, μείωσης του κόστους παραγωγής, και προστασίας του περιβάλλοντος, αναπτυξιακής τεχνογνωσίας. Έχει γίνει επίσης κατανοητό ότι περαιτέρω διείσδυση ανανεώσιμων πηγών ενεργείας στο δίκτυο του νησιού δεν είναι δυνατή εκτός αν είτε το σύστημα διασυνδεθεί με αυτό της ηπειρωτικής χώρας, είτε κατασκευαστούν έργα αποθήκευσης της ενέργειας.  Για όλα τα παραπάνω θεωρούμε πολύ σημαντική τη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα τηρώντας κάποιους βασικούς όρους όπως:

  • Να υπάρξει σχεδιασμός τόσο σε επίπεδο σκοπιμότητας (με ανάλυση του κοινωνικού οφέλους και της προτεινόμενης δυναμικότητας του καλωδίου) όσο και σε επίπεδο χωροθέτησης (που θα γίνει η διασύνδεση)
  • Ο εν λόγω σχεδιασμός θα πρέπει να ενταχθεί στον ευρύτερο περιφερειακό ενεργειακό και αναπτυξιακό σχεδιασμό για το νησί δεδομένου ότι υπάρχουν παράλληλες ή ανταγωνιστικές παρεμβάσεις
  • Ειδική μέριμνα πρέπει να δοθεί προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλης κλίμακας επεμβάσεις - παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον.

 

 

 

 

4.   Προτάσεις Για τους άλλους Δήμους

 

4.1       Χωροταξία, Υποδομές και χώροι υποδοχής βιοτεχνικού έργου

Πρέπει να εκφραστεί η ανάγκη ύπαρξης έστω ενός, νέου υποδοχέα για την χωροθέτηση παραγωγικών δραστηριοτήτων σε κάθε δήμο. Στους νέους υποδοχείς θα πρέπει να προβλεφθούν ικανοποιητικές εκτάσεις, για σταδιακή μετεγκατάσταση, και όλων των διάσπαρτων βιοτεχνικών και βιομηχανικών μονάδων, μέσης και υψηλής οχλήσεως, που σήμερα είναι εγκατεστημένες τόσο στον περιαστικό χώρο του Ηρακλείου όσο και στην ευρύτερη περιφέρεια.

 

Για το σχεδιασμό τους, πρέπει να γίνει εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης σε μελέτη χωροθέτησης ανεπιθύμητων/ενοχλητικών υποδομών και είναι αυτονόητο ότι απαιτείται αξιολόγηση πολιτικών περιβαλλοντικής προστασίας, και αξιολόγηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.  Συνολικά για το Νομό, να κριτήριο είναι η διασπορά. Η έκταση των υποδοχέων αυτών μπορεί να είναι μικρή, πλην όμως πρέπει να ικανοποιούν τις ανάγκες τις ενδοχώρας.

 

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρίσκονται κοντά στα μικρότερα αστικά κέντρα της ενδοχώρας, ιδιαιτέρα στις περιοχές που ήδη σημειώνεται άσκηση μεταποιητικού έργου και κυρίως μεταποίησης γεωργικών προϊόντων.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση επίσης είναι η ύπαρξη οδικού δικτύου και για αυτό είναι σκόπιμο να βρίσκονται κοντά στους κάθετους άξονες

4.2      Προτάσεις  προώθησης εμπορίου – τουρισμού & υπηρεσιών

  • Δημιουργία μόνιμης επιτροπής στην οποία θα μετέχουν φορείς της επιχειρηματικότητας που θα παρακολουθεί την κάθε περίπτωση και θα λύνει άμεσα τα προβλήματα και θα στηρίζει μια αναπτυξιακή πολιτική για το δήμο.
  • Στενή συνεργασία και συνεχείς δράσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για την προστασία από τη διακίνηση και λειτουργία του παράνομου εμπορίου.
  • Οργάνωση Λαϊκών αγορών μόνιμου χαρακτήρα.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis