Γυναίκα

Fitness

Ψωμί ολικής άλεσης: Γιατί δεν είναι τελικά "ιδανικό" για δίαιτα;

Ψωμί ολικής άλεσης

Μολονότι το λεγόμενο "μαύρο" ψωμί αποτελεί και υγιεινή διατροφική επιλογή, αφού περιέχει φυτικές ίνες που θεωρούνται σημαντικές στην υγιή λειτουργία του πεπτικού, ωστόσο, όταν κάποιος θέλει να χάσει κιλά και ειδικά να χάσει λίπος στην περιοχή της κοιλιάς μάλλον θα πρέπει να αποφεύγει εντελώς τα προϊόντα από σιτάρι, ακόμα και το μαύρο ψωμί.

Συγκεκριμένα σε άρθρο του gr.askmen.com διαβάσαμε πως 2 φέτες ψωμιού ολικής άλεσης μπορούν να αυξήσουν το σάκχαρο στο αίμα σου περισσότερο από 2 κουταλιές της σούπας λευκή κρυσταλλικής ζάχαρης.

Και μπορεί το άγχος για υψηλό σάκχαρο στο αίμα συνήθως οι περισσότεροι να θεωρούν πως απασχολεί μόνο ηλιωμένα άτομα και όσους έχουν διαβήτη, αλλά αυτό που πολλοί δεν ξέρουν είναι πως προκαλεί αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης, η οποία οδηγεί σε συσσώρευση λίπους στην κοιλιά.

Ο καρδιολόγος William Davis, M.D., στο βιβλίο του Wheat Belly, εξηγεί ότι η κατανάλωση του σιταριού όχι μόνο προκαλεί την αποθήκευση λίπους, αλλά διεγείρει και την όρεξή σου τόσο πολύ, ώστε να σε κάνει να τρως περισσότερο.

Ο Davis αναφέρει ότι συνέχεια εκπλήσσεται όταν βλέπει τους ασθενείς του να χάνουν αρκετό λίπος από την κοιλιά τους, όταν τους βάζει να ακολουθήσουν μία δίαιτα που δεν περιέχει σιτάρι.

Ωστόσο, τα οφέλη για την υγεία σου, όταν δεν τρως σιτάρι, δε σταματούν στην ένδειξη της ζυγαριάς. «Το κοιλιακό ή σπλαχνικό λίπος προκαλεί φλεγμονή και ανώμαλα φλεγμονώδη σήματα που κρύβονται πίσω από το διαβήτη, την υπέρταση και τις καρδιακές παθήσεις», όπως αναφέρει ο Davis.

Άλλα προβλήματα για την υγεία σου, που συνδέονται με το σπλαχνικό λίπος, είναι η άνοια, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

Αν αποκλείσεις το σιτάρι από τη διατροφή σου, μπορείς, επίσης, να βελτιώσεις τα συμπτώματα της παλινδρόμησης του υδροχλωρικού οξέος από το στομάχι προς τον οισοφάγο και το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου.

Ο Davis αναφέρει ότι: «Μετά από εκατοντάδες χρόνια υβριδισμού- παντρεύοντας διάφορες ποικιλίες σιταριού μεταξύ τους- αλλά και πιο πρόσφατα, μετά από 50 γενετικών τροποποιήσεων, αυτά τα φυτά δεν είχαν υποβληθεί σε δοκιμές για την ασφάλειά μας μέχρι το 2013»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα μυστικά όσων τρώνε ψωμί και δεν παχαίνουν

9 τρόποι για να χάσετε το λίπος της κοιλιάς χωρίς άσκηση