Fitness

Στάση όρθιου διαλογισμού: Η άσκηση που γυμνάζει χωρίς να κάνεις τίποτα!

Στάση όρθιου διαλογισμού

Έχουμε μάθει ότι, αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικές, πρέπει συνεχώς να «κάνουμε» πράγματα. Έτσι, το να καθόμαστε ακίνητες και να μην κάνουμε τίποτε φαίνεται μάλλον περίεργο. Σύμφωνα όμως με τους ταοϊστές θεραπευτές, απλώς και μόνο το να στέκεσαι ακίνητη μπορεί να σε ενεργοποιήσει και να σε ευθυγραμμίσει περισσότερο από τη φυσική άσκηση, η οποία, όπως λένε, «στραγγίζει» το σώμα από την ενεργητικότητά του και το υποβάλλει σε υπερβολική πίεση.

Η ιδέα πίσω από τη στάση «στέκομαι ακίνητη σαν δέντρο» είναι πως όσο λιγότερη φυσική κίνηση κάνεις, τόσο πιο εύκολο είναι για το chi (η ζωτική δύναμη) να ρέει ελεύθερα μέσα στο σώμα σου. «Ο όρθιος διαλογισμός είναι μία από τις θεμελιώδεις εκπαιδευτικές μεθόδους των εσωτερικών κινεζικών πολεμικών τεχνών» λέει ο Yang Yang, ιδρυτής του Κέντρου Μελετών για Taiji και Qigong στις ΗΠΑ και συγγραφέας του βιβλίου Taijiquan: The Art Of Nurturing, The Science Of Power.

«Οι ασκούμενοι κρατούν όρθια θέση για να καλλιεργήσουν τη διανοητική και φυσική χαλάρωση, ηρεμία, εγρήγορση και δύναμη. Οι Κινέζοι το αποκαλούν “zhan zhuang” ή “όρθια στήλη”, ενώ στο tai chi ονομάζεται “κινούμενη όρθια στήλη”».

Κάν’ το κι εσύ!

Μετά από μερικές ήπιες κινήσεις προθέρμανσης στάσου χαλαρή και ακίνητη. Αυτό δυναμώνει τους μυς του κορμού επιτρέποντας στην ενέργειά σου να ρέει ελεύθερη. «Όσο πιο ακίνητη είσαι έξω, τόσο περισσότερη είναι η εσωτερική κίνηση» επισημαίνει ο Karel Koskuba, συνσυγγραφέας του Tai Chi For Every Body και επικεφαλής instructor στο Chinese Internal Arts Association.

«Μετά από λίγο μπορεί να αρχίσεις να ταλαντεύεσαι. Απλά στάσου, χαλάρωσε και ταλαντεύσου». Ακούγεται απλό, οι οπαδοί όμως αυτής της τεχνικής λένε πως τους βοηθά να χαλαρώνουν, να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να εντοπίζουν και να απομακρύνουν πιο εύκολα τα σημεία έντασης στο σώμα τους που σχετίζονται με το στρες.

Ισχυρίζονται, επίσης, πως με αυτό τον τρόπο ενισχύονται ο κορμός, η ισορροπία, η οστική πυκνότητα, η δύναμη, η εγρήγορση, η ποιότητα του ύπνου, η ευθυγράμμιση του σώματος, η αποτελεσματικότητα των κινήσεων και η σύνδεση μυαλού-σώματος.

Γιατί να το δοκιμάσεις

Για να διορθώσεις μυϊκές ανισορροπίες. Η άσκηση αυτή αναστρέφει τις βλάβες που προκαλεί η καθημερινότητα στο σώμα σου, όπως όταν σκύβεις πάνω από έναν υπολογιστή, ή σηκώνεις αγκαλιά το παιδί σου ή περιποιείσαι τις γλάστρες σου. Ο Karel Koskuba επισημαίνει πως η όρθια στάση κάνει το σώμα να χρησιμοποιεί τους μυς με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι όταν κινείται.

Για να διώξεις την ένταση: Οι αρχάριοι δυσκολεύονται να σταθούν ακίνητοι στη στάση και να είναι ταυτόχρονα χαλαροί. Γι’ αυτό δοκίμασε την άσκηση που προτείνουμε παρακάτω: Ξεκίνα με 2 ή 3 λεπτά και μέσα σε 1 μήνα φτά- σε τα 10 με 15 λεπτά. Εξασκήσου καθημερινά γιατί, όπως λένε οι Κινέζοι, «αν δεν εξασκηθείς στην ακινησία, δε θα αναγνωρίσεις ποτέ πραγματικά το θαύμα της κίνησης».

Στάση όρθιου διαλογισμού
Στάση όρθιου διαλογισμού

Η άσκηση step by step

1. Στάσου βολικά με τα πέλματα ανοιχτά στο φάρδος των ώμων, τα γόνατα ελαφρώς
λυγισμένα και τα ισχία και τη σπονδυλική σου στήλη χαλαρά, σαν να καθόσουν στην άκρη ενός ψηλού σκαμνιού.

2. Ανασήκωσε απαλά τα χέρια σου στο ύψος του στήθους σαν να κρατάς μια μεγάλη, εύθραυστη μπάλα, με τα χέρια χαλαρωμένα και τα δάχτυλα ελαφρώς τεντωμένα.

3. Φαντάσου πως υπάρχει ένα μπαλόνι ανάμεσα στα γόνατά σου και το κεφάλι σου κρατιέται από ένα σχοινί από το ταβάνι.

4. Ανάσαινε μαλακά και αργά, κατά προτίμηση από τη μύτη.

5. Νιώσε και παρατήρησε το σώμα και το μυαλό σου, ενθαρρύνοντας ήπια όλο το σώμα σου να μαλακώσει, χωρίς όμως να χαλάσεις τη θέση σου ή να σφιχτείς.

6. Κράτησε τη θέση για 2 με 3 λεπτά και φτάσε τα σταδιακά στα 10-15 τη μέρα.

 

via

Fitness

Το γρήγορο workout που χτυπάει σε βάθος την κυτταρίτιδα σε 2 εβδομάδες

ασκήσεις για κυτταρίτιδα

Η κυτταρίτιδα είναι ένα φαινόμενο που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό όταν στο σώμα μας υπάρχει πολύ λίπος και όχι αρκετοί μύες. «Τότε γιατί έχουν και οι πολύ αδύνατες γυναίκες κυτταρίτιδα;» θα ρωτήσει κάποιος. Πρώτον, γιατί λίπος δεν σημαίνει απαραίτητα πολλά κιλά, αλλά μία κακή διατροφή που βασίζεται στη ζάχαρη, τα αναψυκτικά, το άμυλο και το αλάτι, ενώ δεν περιλαμβάνει αρκετό νερό, φρούτα και λαχανικά. Δεύτερον, γιατί και οι αδύνατες γυναίκες συχνά δεν έχουν γυμνάσει σχεδόν καθόλου τους μύες του σώματος μας.

Τι πρέπει να αλλάξει λοιπόν αν θέλουμε να δούμε πραγματικά το σώμα μας να μεταμορφώνεται εν όψει καλοκαιριού;

Oι ειδικοί υπόσχονται ότι κάθε γυναίκα που θα τηρήσει ευλαβικά τα τρία παρακάτω βήματα θα δει το κορμί της να αλλάζει πολύ γρήγορα.

  • Σωστή διατροφή με πολύ νερό, πολλά φρούτα και λαχανικά, και ελάχιστη ζάχαρη
  • Μασάζ με λάδι σώματος
  • Τακτική σωματική άσκηση

Για το τρίτο σκέλος αυτής της προσπάθειας το παρακάτω βίντεο μπορεί να σε βοηθήσει σημαντικά αφού περιέχει 6 ασκήσεις, οι οποίες είναι αρκετές για να χτυπήσουν σε βάθος την κυτταρίτιδα σε μόλις δυο εβδομάδες, αλλάζοντας τελείως την όψη του δέρματος σου.

Το καλύτερο είναι ότι μπορείς να τις ακολουθήσεις παρακολουθώντας παράλληλα το βίντεο, αφού σου δίνει χρόνο για να της κάνεις ταυτόχρονα, εξηγώντας το κάθε βήμα ξεχωριστά. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ακολουθήσεις ευλαβικά το συγκεκριμένο workout και θα δεις το σώμα σου να μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά, αφού κάποιες ασκήσεις δουλεύουν και για ολόκληρο το κορμί.

Δες στο βίντεο που ακολουθεί τις ασκήσεις που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα σε 2 εβδομάδες.

 

 

 

via