ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρευνα για το μανικιούρ με τζελ: Οι στεγνωτήρες νυχιών μπορεί να προκαλέσουν μεταλλάξεις στο DNA

Image
μανικιούρ με τζελ
 clock 19:11 | 20/01/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Νέα επιστημονική έρευνα ανατρέπει τη βεβαιότητα ότι το βερνίκι τζελ και ειδικότερα το στέγνωμα με ειδικές συσκευές είναι ασφαλής λύση για μεγαλύτερη διάρκεια στο μανικιούρ.

Για πρακτικούς λόγους, πολλές γυναίκες το προτιμούν και έτσι, η συγκεκριμένη τεχνική έχει γίνει πολύ δημοφιλής καθώς διαρκεί πολύ περισσότερο από το ακρυλικό μανικιούρ.

Ωστόσο, οι συσκευές που χρησιμοποιούν τα ινστιτούτα αισθητικής για το στέγνωμα του βερνικιού νυχιών ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως υποστηρίζει η μελέτη ομάδας ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Λα Χόγια στο Σαν Ντιέγκο και το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nature.

Πώς λειτουργούν οι συσκευές

Οι συσκευές αυτές που μοιάζουν με μικρά σολάριουμ για τα χέρια, εκπέμπουν υπεριώδη ακτινοβολία η οποία ενεργοποιεί τα χημικά που περιέχει το τζελ κάνοντάς το να σκληρύνει. Η λάμπα ενός στεγνωτήρα βερνικιού νυχιών εκπέμπει διαφορετικό φάσμα υπεριώδους ακτινοβολίας από μια συσκευή σολάριουμ, αλλά οι λίγες ακτίνες που εκπέμπει, εξακολουθούν να διαπερνούν εύκολα το ανθρώπινο δέρμα με άγνωστα αποτελέσματα, προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Ενώ ήδη γνωρίζουμε τους κινδύνους της υπεριώδους ακτινοβολίας, έως τώρα, οι επιστήμονες δεν είχαν μελετήσει τις επιπτώσεις των στεγνωτήρων νυχιών στο ανθρώπινο δέρμα. Η ομάδα των ερευνητών αποφάσισε να μελετήσει τις συσκευές αυτές αφού διάβασε ένα άρθρο για μια γυναίκα που έκανε συχνά μανικιουρ με τζελ και διαγνώστηκε με μια σπάνια μορφή καρκίνου του δέρματος.

Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ελάχιστη ή και καμία σχέση μεταξύ των συσκευών αυτών και του καρκίνου του δέρματος σε επίπεδο πληθυσμού, η νέα μελέτη έδειξε κάποια ανησυχητικά αποτελέσματα. Ο Βουλγαροαμερικανός επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Λούντμιλ Αλεξάντροφ, δήλωσε ότι πριν από τη μελέτη δεν υπήρχαν στοιχεία για το τι κάνουν αυτές οι συσκευές στα ανθρώπινα κύτταρα. Τα ευρήματα των επιστημόνων υποδεικνύουν ότι η υπεριώδης ακτινοβολία των στεγνωτήρων νυχιών μπορεί να βλάψει το DNA ανθρώπων και ποντικιών με παρόμοιους τρόπους.

Χρησιμοποιώντας διαφορετικούς συνδυασμούς ανθρώπινων κυττάρων και κυττάρων ποντικιών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μία μόνο 20λεπτη συνεδρία με ένα στεγνωτήρα νυχιών, οδήγησε στο θάνατο το 30% των κυττάρων σε ένα τρυβλίο Petri (σ.σ. το ρηχό πλαστικό ή γυάλινο κυλινδρικό πιάτο που χρησιμοποιείται από τους επιστήμονες για πειράματα).

Τρεις διαδοχικές 20λεπτες συνεδρίες ανέβασαν αυτό το ποσοστό στο 65% με 70%. Επιπλέον, οι ερευνητές βρήκαν ενδείξεις μιτοχονδριακής βλάβης και βλάβης του DNA, καθώς και μεταλλάξεις που έχουν καταγραφεί σε ασθενείς με καρκίνο του δέρματος.

"Τα πειραματικά μας αποτελέσματα και τα προηγούμενα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι η ακτινοβολία που εκπέμπεται από τους στεγνωτήρες νυχιών μπορεί να προκαλέσει καρκίνο στο χέρι και ότι όπως και μια συσκευή σολάριουμ, αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος", έγραψαν οι ερευνητές στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature".

Προειδοποιούν επίσης, ότι χρειάζεται μια μεγαλύτερη επιδημιολογική μελέτη προτού μπορέσουν να πουν με βεβαιότητα ότι η χρήση των συσκευών αυτών οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, προσθέτοντας ότι "είναι πιθανό τέτοιες μελέτες να χρειαστούν τουλάχιστον μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν και να ενημερωθεί στη συνέχεια το ευρύ κοινό".

Έρευνα σοκ: Βρέθηκαν χημικά σε σοκολάτες που μπορούν να προκαλέσουν μέχρι και εγκεφαλική βλάβη