Ανακαλύφθηκε πλανήτης 12 φορές μεγαλύτερος από τον Δία

rogue-planet1.jpg

Ένας πλανήτης, περισσότερες από 12 φορές μεγαλύτερος από τον Δία έχει βρεθεί να αιωρείται μόνος του μέσα στο διάστημα, περίπου 20 έτη φωτός μακριά από τη Γη. Αυτός ο μοναχικός πλανήτης δεν συνδέεται με κανένα άστρο και είναι ο πρώτος του είδους του που ανακαλύπτεται, χρησιμοποιώντας ένα ραδιοτηλεσκόπιο από τη Γη. Τόσο η μάζα όσο και η τεράστια δύναμη του μαγνητικού πεδίου θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτό που οι επιστήμονες γνωρίζουν για την ποικιλία των αστρικών αντικειμένων που βρίσκονται στα βάθη του διαστήματος.

«Αυτό το αντικείμενο βρίσκεται ακριβώς στα όρια μεταξύ ενός πλανήτη και ενός καφέ νάνου ή "αποτυχημένου αστέρα" και μας δίνει κάποιες εκπλήξεις που μπορεί να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τις μαγνητικές διεργασίες τόσο στα αστέρια όσο και στους πλανήτες», δήλωσε η δρ Melodie Kao, αστρονόμος στο κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Παιδικά πάρτι: Βοηθούν στην εξάπλωση του κορωνοϊού

πάρτι

Οι γιορτές και τα πάρτι με αφορμή τα γενέθλια βοηθάνε στην εξάπλωση της Covid-19, ιδίως όταν κάποιο παιδί γιορτάζει τα γενέθλια του σε περιοχή όπου ήδη υπάρχουν αρκετά κρούσματα κορωνοϊού, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη. Η μελέτη επιβεβαιώνει τις υποψίες των ειδικών ότι οι μικρές και άτυπες συγκεντρώσεις στα σπίτια έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξάπλωση του κορονοϊού.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ανουπάμ Τζένα, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "JAMA Internal Medicine", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν τρία εκατομμύρια νοικοκυριά.

Διαπιστώθηκε ότι στα σπίτια όπου γιόρταζαν πρόσφατα γενέθλια, ήταν 30% πιθανότερο να υπάρχει στη συνέχεια διάγνωση Covid-19. Τα νοικοκυριά με πρόσφατα γενέθλια κάποιου μέλους είχαν κατά μέσο όρο σχεδόν εννέα περισσότερα κρούσματα κορονοϊού ανά 10.000 άτομα, σε σχέση με τα νοικοκυριά στην ίδια περιοχή χωρίς γενέθλια.

Η πιθανότητα διαγνωσμένου κρούσματος ήταν μεγαλύτερη στα νοικοκυριά που είχαν παιδί που γιόρταζε γενέθλια (σχεδόν 16 περισσότερα κρούσματα ανά 10.000 άτομα τις επόμενες δύο εβδομάδες μετά τα γενέθλια ή 57%), ενώ στην περίπτωση που γενέθλια είχε κάποιος ενήλικας, ο κίνδυνος μόλυνσης από κορονοϊό στην οικογένεια ήταν μικρότερος (σχεδόν έξι έξτρα κρούσματα ανά 10.000 ανθρώπους), αλλά πάντα μεγαλύτερος σε σχέση με τα νοικοκυριά όπου δεν είχε γενέθλια κάποιος. Έτσι, οι ερευνητές συμπέραναν ότι τα παιδικά πάρτι γενεθλίων είναι πιο επικίνδυνα για την εξάπλωση του κορονοϊού σε σχέση με των ενηλίκων (μεγαλύτερη πιθανότητα μόλυνσης 57% έναντι 22%).

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν όχι πραγματικά στοιχεία για πάρτι γενεθλίων που έγιναν (τέτοια στοιχεία δεν ήταν δυνατό να συγκεντρωθούν), αλλά τις ημερομηνίες γέννησης των μελών μιας οικογένειας ως δείκτη για τις πιθανές εορταστικές συγκεντρώσεις με αυτή την αφορμή. Το συμπέρασμα τους είναι ότι, ιδίως εν μέσω πανδημίας, τέτοιες συναθροίσεις όπως τα πάρτι γενεθλίων έχουν συμβάλει στην εξάπλωση του ιού.

«Τέτοιες συναθροίσεις αποτελούν σημαντικό μέρος του κοινωνικού ιστού που συνενώνει τις οικογένειες και την κοινωνία. Όμως, όπως δείχνει η μελέτη μας, ειδικά στις περιοχές υψηλού κινδύνου, αυτές οι εκδηλώσεις εκθέτουν επίσης τα νοικοκυριά σε λοιμώξεις Covid-19», δήλωσε ο δρ Τζένα. Πάντως στις περιοχές όπου η εξάπλωση της Covid-19 ήταν μικρή, οι συγκεντρώσεις για τα γενέθλια δεν φαίνεται να επιδείνωσαν την κατάσταση.