Ελλάδα

Το Λιμενικό απαντά για τα περιστατικά εμπλοκής σκαφών του με σκάφη διακινητών

λιμενικο

Σε παλιότερα δελτία Τύπου παραπέμπει το αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, απαντώντας σε δημοσιεύματα για περιστατικά εμπλοκής περιπολικών σκαφών του, με σκάφη διακίνησης προσφύγων και μεταναστών, στις θαλάσσιες περιοχές Χίου τον Μάρτιο του 2014, Ψερίμου τον Σεπτέμβριο του 2014 και Αμμόγλωσσας Κω τον Νοέμβριο του 2015.

Ειδικότερα, σε δελτίο Τύπου που εκδόθηκε την 6η Μαρτίου 2014, το Λιμενικό Σώμα σημείωνε ότι πλωτό περιπολικό έλαβε ειδοποίηση από στρατιωτικό παρατηρητήριο για ταχύπλοο το οποίο κινούνταν από την Τουρκία προς τις Οινούσσες. Το πλωτό περιπολικό προσέγγισε το σκάφος, ωστόσο το ταχύπλοο, με ιπποδύναμη μεγάλης ισχύος, όχι μόνο δεν ανέκοψε την ταχύτητά του, αλλά  ξεκίνησε επικίνδυνους ελιγμούς αποφυγής του πλωτού περιπολικού , οι οποίοι γρήγορα μετατράπηκαν σε συνεχείς προσπάθειες εμβολισμού του σκάφους του Λιμενικού.

Τα στελέχη του πλωτού περιπολικού, κατά την εξέλιξη της επιχείρησης, ακολουθώντας τους κανόνες εμπλοκής, στην προσπάθειά τους να ακινητοποιήσουν το ταχύπλοο σκάφος και να διαφυλάξουν τη σωματική τους ακεραιότητα, έριξαν αρχικά προειδοποιητικές βολές στον αέρα από φορητό οπλισμό. Σύμφωνα με το Λιμενικό, ο διακινητής και χειριστής του ταχυπλόου ενέτεινε τις προσπάθειες εμβολισμού του σκάφους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, με  συνέπεια να  ακολουθήσουν  βολές προς το πρωραίο τμήμα του ταχύπλοου σκάφους. Για την ακινητοποίηση του σκάφους, άνδρες του Λιμενικού Σώματος κατόρθωσαν να επιβιβαστούν στο ταχύπλοο, όπου και συνέλαβαν άμεσα τον Τούρκο διακινητή, ενώ παράλληλα διαπίστωσαν ότι στην καμπίνα του σκάφους, βρίσκονταν τρεις μετανάστες, εκ των οποίων τρεις είχαν τραυματιστεί, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους.

Σε άλλο περιστατικό, στις 22 Σεπτεμβρίου 2014, σύμφωνα με τότε ανακοίνωση του Λιμενικού, οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη δύο διακινητών στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ  Καλύμνου – Ψερίμου μετά από επεισοδιακή καταδίωξη, κατά τη διάρκεια της οποίας οι διακινητές  επιχείρησαν να εμβολίσουν το σκάφος του Λιμενικού, με αποτέλεσμα τoν τραυματισμό ενός εκ των δύο στελεχών  Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που μετείχαν στην επιχείρηση, καθώς και δύο μεταναστών. Τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., συνέχισαν την καταδίωξη του διακινητή, προσπαθώντας αυτή τη φορά να ακινητοποιήσουν το ταχύπλοο σκάφος με προειδοποιητικές βολές σε ασφαλή τομέα, όπως επιτάσσουν οι κανόνες εμπλοκής σε τέτοιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού.

Στη συνέχεια και καθώς το καταδιωκόμενο σκάφος συνέχιζε τις προσπάθειες βύθισης του φουσκωτού του Λιμενικού, τα δύο στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.  έριξαν στοχευμένες βολές προς τη μηχανή του ταχύπλοου με σκοπό την ακινητοποίησή του. Μόλις το σκάφος ακινητοποιήθηκε, οι άνδρες του Λιμενικού επιβιβάστηκαν και συνέλαβαν τον κυβερνήτη του. Μετά από έρευνα σε όλους τους χώρους του, διαπίστωσαν ότι ο διακινητής μετέφερε επιπλέον 13 άτομα (ένας εκ των οποίων συνεργός του).

Σε άλλη επιχείρηση ανοιχτά της Ψερίμου, την ίδια ημέρα, πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Κω, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών στρατιωτικού  παρατηρητηρίου της περιοχής, εντόπισε ύποπτο ταχύπλοο σκάφος με ένα επιβαίνοντα να κατευθύνεται από την Ψέριμο προς τα Τουρκικά παράλια. Αμέσως τα στελέχη του Λιμενικού έσπευσαν να το προσεγγίσουν, ώστε να πραγματοποιήσουν έλεγχο και να αποτρέψουν τη διαφυγή του.

Ο χειριστής του ταχύπλοου σκάφους, ο οποίος, κατ’ ομολογία του, είχε αποβιβάσει αμέσως πριν στην Ψέριμο παράνομους μετανάστες, όταν αντιλήφθηκε την παρουσία πλωτού περιπολικού του Λιμενικού Σώματος προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο, εκτελώντας επικίνδυνους ελιγμούς. Άμεσα, σύμφωνα με το Λιμενικό, το πλωτό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ξεκίνησε την καταδίωξή του, κατά τη διάρκεια της οποίας ο διακινητής επιχείρησε επανειλημμένα να εμβολίσει το πλωτό σκάφος του Λιμενικού, με σκοπό τη βύθισή του.

Παρά τις διαρκείς προειδοποιήσεις και συριγμούς, ο χειριστής του ταχυπλόου δεν συμμορφώθηκε στις υποδείξεις και συνέχισε τους εμβολισμούς που έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. Τότε οι άνδρες του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ.  προέβησαν στη ρίψη προειδοποιητικών βολών στην αρχή και στοχευμένων στην εξωλέμβια μηχανή του σκάφους στη συνέχεια, όπως υπαγορεύουν οι κανόνες εμπλοκής σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι βολές στη μηχανή είχαν ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του σκάφους, στο οποίο επιβιβάστηκαν έπειτα οι άνδρες του Λιμενικού  και συνέλαβαν  το χειριστή του.

Εξάλλου, στις 24 Νοεμβρίου 2015, στη θαλάσσια περιοχή Αμμόγλωσα της Κω, πλωτό σκάφος δύναμης FRONTEX εντόπισε ταχύπλοο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας, με ικανό αριθμό αλλοδαπών επιβαινόντων. Το σκάφος ακινητοποιήθηκε κατόπιν καταδίωξης και συνελήφθη ο αλλοδαπός χειριστής του, καθώς επίσης και οι αλλοδαποί πρόσφυγες διότι στερούνταν νομίμων ταξιδιωτικών εγγράφων.

Ελλάδα

Self test - Σχολεία: 10 χρήσιμες ερωταπαντήσεις για μαθητές κι εκπαιδευτικούς

κορωνοϊός σχολείο

Διευκρινίσεις εν όψει της επαναλειτουργίας των νηπιαγωγείων, των δημοτικών σχολείων και των γυμνασίων, από τη Δευτέρα 10 Μαΐου, καθώς και για τα self tests, δίνει το υπουργείο Παιδείας, μέσω σειράς ερωτήσεων και απαντήσεων.

Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 10/5;

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, και συνεχίζουν τη λειτουργία τους τα Λύκεια και τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των προηγούμενων μέτρων προστασίας και πρόληψης, όπως:

– η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

– τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

– η χρήση αντισηπτικών, 

– οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 

– οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Επιπλέον προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολείων, για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στο σχολείο, και πρέπει να γίνονται πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Πώς γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί προμηθεύονται δωρεάν τεστ από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές, τα τεστ παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Από τη Δευτέρα 10/5 έως την Τετάρτη 12/5, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός και η επιβάρυνση στα φαρμακεία, θα διατεθούν δύο self-test σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και προσωπικό των σχολείων, για να υποβληθούν στον έλεγχο της Πέμπτης 13/5, αλλά και της ερχόμενης Δευτέρας 17/5. Υπενθυμίζεται ότι η δωρεάν διάθεση self-tests από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές, εκπαιδευτικοί και προσωπικό των σχολείων παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους.

Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει σήμερα ή αύριο το πρωί.

Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Για την απόρριψη των υλικών μετά τη διενέργεια των self-test:

Αν το τεστ είναι αρνητικό: Απορρίπτεται στον κοινό κάδο απορριμμάτων.

Αν το τεστ είναι θετικό: Απορρίπτεται επίσης στον κοινό κάδο απορριμμάτων, αλλά μέσα σε δυο σακούλες καλά κλεισμένες. 

Τα απόβλητα των self-test δεν τοποθετούνται στους μπλε κάδους ανακύκλωσης και δεν απορρίπτονται στις αποχετεύσεις.

Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι υπόχρεοι και οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να γράφουν χειρόγραφη δήλωση που περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

 Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

Για τους μαθητές, δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test.

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test.
Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί/προσωπικό λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης και για την Πρωτοβάθμια και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεδομένης της προηγούμενης αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Παράλληλα, από το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, έχουν δοθεί οδηγίες για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των παιδιών κατά την επιστροφή στο σχολείο στην περίοδο της πανδημίας.

Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι.

Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από το σχολείο τους να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα.

ειδησεις σημερα

Ανοίγουν ξανά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Κεραμέως - σχολεία: Νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτους

Παπαθανάσης: Συνεχίζουμε με την επιστρεπτέα 7 - Προγράμματα για γυμναστήρια και εστίαση