Ελλάδα

Guardian: Καμπάνια για τα γαϊδουράκια της Σαντορίνης

santorini_gaidourakia-600-x-337.jpg

«Μπείτε στη θέση τους». Αυτό το μήνυμα θα κληθούν να σκεφτούν οι επισκέπτες στη Σαντορίνη, προτού αποφασίσουν να ανέβουν τη διαδρομή με τα 600 σκαλιά, καβάλα σε ένα γαϊδουράκι.  

«Επειτα από αρκετά καλοκαίρια που τα γαϊδουράκια αναγκάζονται να σηκώνουν υπέρβαρους τουρίστες, ακτιβιστές σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας επιτέλους αναλαμβάνουν δράση», σχολιάζει ο Guardian, αναφορικά με την πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης των τουριστών για την καταπόνηση των ζώων «όταν αναγκάζονται να κάνουν αυτή την ιλιγγιώδη ανάβαση με επικίνδυνα βαρύ ανθρώπινο φορτίο».

«Η καμπάνια είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Εκπρόσωποι της ένωσης κρουαζιερόπλοιων ήρθαν στο γραφείο μου αυτή την εβδομάδα και υποσχέθηκαν να βοηθήσουν στην ευαισθητοποίηση για το πρόβλημα. Από την πλευρά μας, θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια. Τα γαϊδούρια και τα μουλάρια αποτελούν μέρος της παράδοσής μας. Ιδιαίτερα οι νεαροί ιδιοκτήτες έχουν κατανοήσει ότι πρέπει να τα φροντίζουν», δήλωσε στον Guardian ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Ζώρζος.

«Η άφιξη του τελεφερίκ, με τις πέντε καμπίνες, βοήθησε να μειωθεί η επιβάρυνση των ζώων, προτού η αυξανόμενη δημοτικότητα της Σαντορίνης, ως ένα από τους αγαπημένους νησιωτικούς προορισμούς, προκαλέσει τη σύγχρονη “πανούκλα” του υπερ-τουρισμού. Με έως και 17.000 τουρίστες να αποβιβάζονται καθημερινά από κρουαζιερόπλοια, η ζήτηση αυξήθηκε. Με αυτή την επιβάρυνση, έχει καταγραφεί ότι τα τελευταία χρόνια περισσότερα ιπποειδή έχουν υποστεί τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, πληγές από τα σαμάρια και εξάντληση», σημειώνει ο Guardian και θυμίζει ότι το περασμένο καλοκαίρι περισσότεροι από 108.000 άνθρωποι υπέγραψαν μία διαδικτυακή αίτηση κατά του αχρείαστου βασανισμού των ιπποειδών.

«Η καμπάνια μας έχει στόχο να προτρέψει τους τουρίστες να το σκεφτούν προτού χρησιμοποιήσουν γαϊδουράκια για να ανέβουν τα σκαλιά. Να λάβουν υπόψη τους αν τα γαϊδούρια και τα μουλάρια έχουν σωστή αντιμετώπιση, επαρκή σκιά και νερό, όπως και αν είναι κατάλληλα τα φορτία που τους αναγκάζουν να μεταφέρουν. Αν όχι, τότε το περπάτημα ή το τελεφερίκ μπορεί να είναι ένας πιο υπεύθυνος τρόπος μεταφοράς», εξήγησε στον Guardian η Κάθριν Ράις του The Donkey Sanctuary, που ξεκίνησε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων συντάχθηκαν με αυτή την προσπάθεια, έπειτα από τα πολλά παράπονα που έλαβαν από επιβάτες για το πώς αντιμετωπίζονται τα γαϊδουράκια στη Σαντορίνη, σημειώνει ο Guardian. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, υποσχέθηκαν να προβάλουν βίντεο που δημιούργησε η οργάνωση, στα πλοία τους ενώ ταξιδεύουν προς την Ευρώπη.

Ελλάδα

Κορωνοϊός - AstraZeneca: Σειρά για τις ευπαθείς ομάδες Β - Πότε ανοίγουν τα ραντεβού

astrazeneca

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή οι αλλαγές που αφορούν στο πρόγραμμα Ελευθερία μετά  την απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για το σκεύασμα Vaxzevria της AstraZeneca η οποία ήρθε προκειμένου να εναρμονιστεί τον εμβολιασμό στην χώρα μας μας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΑ).

Οι Ελληνες ειδικοί, κατά την έκτακτη συνεδρίασή τους την περασμένη Παρασκευή, αφού αξιολόγησαν όλα τα νεότερα δεδομένα σχετικά με τα θρομβοεμβολικά επεισόδια που έχουν σχετιστεί με το συγκεκριμένο εμβόλιο, συστήνουν τη χορήγησή του στα άτομα ηλικίας 30 χρόνων και άνω.

Η απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών δεν επιφέρει αλλαγές στις ομάδες των οποίων ο εμβολιασμός είναι σε εξέλιξη. Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία των ραντεβού παραμένει ανοιχτή για όσους πολίτες ηλικίας 60 ετών και άνω επιθυμούν να εμβολιαστούν, καθώς επίσης για περίπου 250.000 ασθενείς με σοβαρά νοσήματα που τους καθιστούν πολύ ευάλωτους στον κορωνοϊό, όπως μεταμοσχευμένοι, νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς κ.ά.

Ωστόσο, φαίνεται πως για τις επόμενες ομάδες που θα αποκτήσουν πρόσβαση στα ραντεβού και συνεπώς στο εμβόλιο, θα υπάρχει αντιστοίχιση ηλικίας και εμβολίου. Δηλαδή, οι πολίτες 30 ετών και άνω θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα εγκεκριμένα εμβόλια (Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca, Johnson&Johnson), ενώ οι πολίτες 18-29 ετών θα αποκλείονται από τον εμβολιασμό με το Vaxzevria της AstraZeneca.

Πλέον σειρά στον προγραμματισμό των ραντεβού έχει η δεύτερη ομάδα ασθενών (ομάδα Β’) ηλικίας 18 έως 59 ετών με χρόνια νοσήματα, όπως αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση κ.ά. Για τους περισσότερους από 850.000 πολίτες αυτής της ομάδας τα ραντεβού εκτιμάται ότι θα ανοίξουν τέλος του μήνα, με τα εμβόλια να χορηγούνται μέσα στον Μάιο. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν την πρώτη από τις επαγγελματικές ομάδες που θα αποκτήσουν πρόσβαση στον εμβολιασμό, αμέσως μετά την ομάδα Β’ - αναμένεται να ακολουθήσουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, στην ακτοπλοΐα-ναυτιλία και την εστίαση.

Ακολουθούν οι ηλικίες 55-59 και 50-54

Επίσης, μέχρι το τέλος του Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα και για τους υγιείς πολίτες, με την πρώτη ηλικιακή ομάδα να είναι εκείνη των 55-59 χρόνων και αμέσως μετά να ακολουθήσει η ομάδα των 50-54 χρόνων.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι Pfizer/BioNTech αναμένεται να παραδώσουν στην Ελλάδα τον Μάιο 1.550.000 δόσεις και τον Ιούνιο 1.700.000 δόσεις. Η εταιρεία Johnson & Johnson θα παραδώσει 70.000 δόσεις ως το τέλος του μήνα, 300.000 δόσεις εντός του Μαΐου και τον Ιούνιο 960.000 δόσεις εμβολίων, ολοκληρώνοντας τις παραδόσεις της για το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Η εταιρεία AstraZeneca θα παραδίδει μηνιαίως 450.000 δόσεις για το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου, ενώ η Moderna έχει δεσμευτεί για άλλες 100.000 δόσεις, παρόλο που με βάση την αρχική συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ενωσης εκκρεμούν περισσότερες παραλαβές από την εταιρεία αυτή.

Ειδήσεις σήμερα 

Κορωνοϊός - Γιώργος Παυλάκης: Υπερόπλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας τα self test 

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά

Παπαευαγγέλου: Το φθινόπωρο ίσως μπορέσουμε να εγκρίνουμε το εμβόλιο της Pfizer για παιδιά