Η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού θα είναι το συγκλονιστικό επιστέγασμα της ιστορίας του κόσμου, η τελική αποκατάσταση της όλης δημιουργίας του Θεού, η οποία μέχρι τη στιγμή εκείνη θα συστενάζει και θα συνωδίνει με τον εκπεσόντα στην αμαρτία άνθρωπο. Τα πρωτόγνωρα γεγονότα θα συγκλονίσουν τη σύμπασα κτίση, φυσική και πνευματική, ανθρώπους και αγγέλους. Ακόμα «και αι δυνάμεις των ουρανών (οι αγγελικές τάξεις) σαλευθήσονται». Τα γεγονότα αυτά θα είναι η ανάσταση των νεκρών, η ανακαίνιση του σύμπαντος, η θριαμβευτική παρουσία του Χριστού και η τελική κρίση των ανθρώπων (Κυριακή της Απόκρεω).
Θα προηγηθούν πολλά τρομακτικά σημεία πριν από την εμφάνιση του Χριστού, που θα προκαλέσουν μεγάλο φόβο στους ανθρώπους. Αλλά και μεγάλη σύγχυση. Θα φανερωθούν πολλοί ψευδόχριστοι. Ο καθένας θα διατείνεται ότι είναι ο Χριστός, ο Μεσσίας. Θα εμφανιστούν και πολλοί ψευδοπροφήτες, που θα ισχυρίζονται ότι ξέρουν πού κρύβεται ο Χριστός. Θα κάνουν και θαύματα, «σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε πλανήσαι, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς».
Ο Χριστός όμως προειδοποιεί: «Τότε, αν σας πει κάποιος: Να, εδώ είναι ο Χριστός ή εδώ, μην πιστέψετε. Αν σας πουν: Να, είναι στην έρημο, μη βγήτε να τον ψάξετε. Αν σας πουν: Να, μέσα σε κρυφά δωμάτια είναι κρυμμένος, μην πιστέψετε. Γιατί, όπως βγαίνει η αστραπή από την ανατολή και φαίνεται αμέσως ως τη δύση, έτσι θα είναι και η παρουσία του Υιού του Ανθρώπου. Ολοφάνερη δηλαδή και άμεσα αντιληπτή από όλη την οικουμένη (Ματθ. 24, 23-27).
Το στοιχείο αυτό, ότι η δεύτερη εμφάνιση του Χριστού θα είναι απολύτως φανερή σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους, τονίζεται ιδιαιτέρως. Όλες οι φυλές της γης, όλοι οι λαοί, Χριστιανοί και μη, θα τον ιδούν. Ο Χριστός θα έλθει «επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής». Η θέα του όμως δεν θα προκαλέσει τα ίδια συναισθήματα σε όλους. Δεν θα χαρούν όλοι με την παρουσία του. Όσοι αρνήθηκαν να τον πιστέψουν και τον απέρριψαν, θα θρηνήσουν βλέποντάς τον και θα κλάψουν. «Και τότε κόψονται πάσαι αι φυλαί της γης» (Ματθ. 24, 30).
Οι Χριστιανοί θα δοκιμαστούν δυνατά και με άλλους τρόπους πριν από το τέλος του κόσμου. Οι αντίθεες δυνάμεις, οι εξουσίες του σκότους, φυσικές και πνευματικές, συνασπισμένες υπό το «θηρίον», όλοι αυτοί «μετά του αρνίου πολεμήσουσι, και το αρνίον νικήσει αυτούς, (δι)ότι Κύριος κυρίων εστί και Βασιλεύς βασιλέων, και οι μετ’ αυτού κλητοί και εκλεκτοί και πιστοί».
Είναι λάθος λοιπόν να εστιάζουμε μόνο στα επερχόμενα δεινά και να γεμίζουν φόβο και τρόμο οι ψυχές μας. Ας βλέπουμε ότι όλα αυτά οδηγούν στην επικείμενη συντριπτική νίκη του Αρνίου. Ο δράκοντας, ο αρχαίος όφις, «ο πλανών την οικουμένην», και το θηρίον και ο ψευδοπροφήτης του, θα βληθούν «εις την λίμνην του πυρός την καιομένην εν θείω» (Αποκ. 17, 14. 19, 20. 20, 1, 10).
Ο Χριστός άλλωστε μας λέει, να αναθαρρήσουμε και να χαρούμε γι’ αυτό. «Ανακύψατε και επάρατε τας κεφαλάς υμών, διότι εγγίζει η απολύτρωσις υμών». Να τον περιμένουμε με αναπτερωμένο φρόνημα, με το κεφάλι ψηλά. Βαδίζουμε προς την απόλυτη συντριβή του κακού.
Θάρρος! λέει ο Χριστός, «έρχομαι ταχύ! Ναι, έρχου, Κύριε Ιησού!» (Λουκ. 21, 28. Αποκ. 22, 21).
Καλή ευλογημένη εβδομάδα! Καλό Τριώδιο!
* Π.Δημήτριος Μπόκος - Εφημέριος στον Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το πρώτο βερνίκι. Του πατρός Δημητρίου Μπόκου*