Υγεία

Τρεις κινήσεις για καλύτερο και περισσότερο ύπνο

ύπνος

Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν καταφέρνει να κοιμηθεί επτά ώρες κάθε βράδυ θέτοντας τον εαυτό του σε κίνδυνο σακχαρώδους διαβήτη, καρδιακής νόσου και παχυσαρκία.

Ο εγκέφαλός μας έχει ανάγκη τον επαρκή και ποιοτικό ύπνο σύμφωνα με το Δρ. Randall Wright, νευρολόγο στο Νοσοκομείο του Χιούστον.

«Όταν κοιμάστε, ο εγκέφαλος κατορθώνει να πραγματοποιήσει λειτουργίες που δεν κάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας όπως ο καθαρισμός των “αχρήστων”, η αποθήκευση νέων πληροφοριών. Όταν δεν κοιμάστε αρκετά, ο εγκέφαλος δεν καταφέρνει να συμπληρώσει όλες τις εργασίες και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε προβλήματα μνήμης και σοβαρές νόσους του εγκεφάλου».

Θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε χρόνιες νόσους που σχετίζονται με την έλλειψη ύπνου.

Ο διαπρεπής νευρολόγος Δρ. Wright προσφέρει τρεις συμβουλές για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας:

Ξεκινήστε να εφαρμόζετε μία ρουτίνα πριν από τον ύπνο, η οποία θα τηρείται με ευλάβεια. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει το βούρτσισμα των δοντιών, ένα ζεστό ντους, η ακρόαση χαλαρωτικής μουσικής και η ανάγνωση ενός βιβλίου. «Ο εγκέφαλός σας, θα αρχίσει να αναγνωρίζει αυτό το μοτίβο ως σήμα ότι είναι ώρα να χαλαρώσει και θα εκκρίνει ορμόνες που θα σας βοηθήσουν να κοιμάστε», εξηγεί ο Δρ. Wright.

Αφήστε τις ηλεκτρονικές συσκευές έξω από το υπνοδωμάτιο. «Αυτό ενδέχεται να μην είναι εφικτό για τους ενήλικες, αλλά πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε στα παιδιά». Μην χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας όταν αρχίζετε να χαλαρώνετε και αν ξυπνήσετε μέσα στη νύχτα, μην ανοίξετε ούτε το τάμπλετ, ούτε την τηλεόραση. Αντ’ αυτού επιλέξτε να διαβάσετε ένα βιβλίο.

Φάτε και γυμναστείτε νωρίς. Επιλέξτε και καθιερώστε ως ώρα δείπνου τις 19:00 για να δώσετε στο σώμα σας το χρόνο να χωνέψει το γεύμα σας πριν τον ύπνο. «Μελέτες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που ασκούνται κατά τη διάρκεια της μέρας τείνουν να κοιμούνται καλύτερα. Λέω στους ασθενείς μου να ασκούνται όσο νωρίτερα γίνεται μέσα στη μέρα. Η άσκηση βοηθά στην έκκριση αδρεναλίνης και ενδορφινών και αυτές οι ορμόνες θα σας κρατήσουν ξύπνιους, αν επιλέξετε να γυμναστείτε το αργά μέσα στη μέρα», συμβουλεύει ο Δρ. Wright.

«Η δημιουργία καλών υπνικών συνηθειών είναι ο καλύτερος τρόπος για να κοιμηθείτε όσο χρειάζεστε και να επιτευχθεί η ξεκούραση. Η επιλογή φαρμακευτικών λύσεων και βοηθημάτων θα πρέπει να είναι η έσχατη επιλογή. Παρότι ο εθισμός στις φαρμακευτικές λύσεις δεν είναι σύνηθες φαινόμενο, εντούτοις η εξάρτηση από αυτές δεν είναι δύσκολο να συμβεί, κάτι που θα οδηγούσε σε ανάγκη μεγαλύτερων δόσεων κάθε λίγους μήνες. Και μακροπρόθεσμα, αυτές οι φαρμακευτικές λύσεις θα μπορούσαν να να επηρεάσουν σημαντικά όργανα οδηγώντας σε άλλα προβλήματα υγείας», κατέληξε προειδοποιώντας ο Δρ. Wright.

Γυναίκα

Υγεία

5 περιπτώσεις που οι μασχάλες σου σε ενημερώνουν ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά

μασχάλη

Οι μασχάλες είναι το σημείο του σώματος που προσέχεις όταν έρχεται η ώρα να αποτριχωθείς. Μπορεί και όχι και για αυτό τις αφήνεις στην ησυχία τους και δεν ασχολείσαι ιδιαίτερα, πέρα από το να βάλεις αποσμητικό.

Κι όμως, οι μασχάλες σου δείχνουν συχνά ότι κάτι δεν πάει καλά. Μία ένδειξη για το τι πρέπει να τσεκάρεις. Αν και ο γιατρός είναι εκείνος που θα σου λύσει όλες τις απορίες, οι παρακάτω ενδείξεις σε ενημερώνουν για τα πιο συνήθη αίτια.

Κόκκινο εξάνθημα

Ο δερματολόγος Dr. Howard Sobel εξηγεί ότι τα εξανθήματα στις μασχάλες προκαλούνται από διάφορα αίτια. Ένα από αυτά είναι το έκζεμα. «Το έκζεμα εμφανίζεται κυρίως σε σημεία όπου διπλώνει το δέρμα, όπως οι μασχάλες και ξεκινάει από την παιδική ηλικία. Αν εντοπίσεις έκζεμα στις μασχάλες, τσέκαρε και περιοχές όπως πίσω από τα γόνατα και στους αγκώνες».

Εξάνθημα στις μασχάλες, λόγω αλλεργίας

Μπορεί να έχεις αλλεργίες και να μην το ξέρεις. Σε αποσμητικά, αρώματα και οτιδήποτε βάζεις στην περιοχή. Αν αλλάξεις τα προιόντα που χρησιμοποιείς και δεις διαφορά, ξέρεις ότι το εξάνθημα οφείλεται σε αυτά.

Πρήξιμο και φαγούρα

Η μυκητίαση δεν συμβαίνει μόνο στα γεννητικά όργανα. Μπορεί να συμβεί και στις μασχάλες. «Κάποιοι είναι πιο επιρρεπείς στις μυκητιάσεις κάθε είδους επειδή υπάρχει πολλή ζάχαρη στη διατροφή τους. Οι υψηλές θερμοκρασίες και τα στενά ρούχα κάνουν την κατάσταση χειρότερη. Το ίδιο και η κακή υγιεινή», επισημαίνει ο Dr. Sobel.

Μασχάλες που μυρίζουν περίεργα

Αντικειμενικά μιλώντας, χωρίς αποσμητικό, καμία μασχάλη δεν μυρίζει σαν αγιόκλημα. Άρα αυτό δεν είναι πρόβλημα. Όταν όμως παρατηρείς αλλαγή στη μυρωδιά, ή γίνεται πιο έντονη, σημαίνει ότι υπάρχει ανισορροπία στο pH, η οποία συνήθως προκαλείται από την υψηλή συγκέντρωση βακτηρίων.

Μυρωδιά και αφυδάτωση

Οι ειδικοί λένε ότι η εντονότερη μυρωδιά σημαίνει επίσης ότι δεν πίνεις αρκετό νερό. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που ιδρώνεις περισσότερο από το συνηθισμένο. Μην ξεχνάς λοιπόν να ενυδατώνεσαι ώστε να αναπληρώνονται τα υγρά που χάνεις.

 

via