Υγεία

Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

παιδί ηλίαση

Το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού χτίζεται καθώς μεγαλώνει και καλείται να αντιμετωπίσει μία σειρά από μικρόβια, ιούς και άλλους ξένους οργανισμούς. Αυτός είναι και ο λόγος που οι παιδίατροι θεωρούν φυσιολογικό το να πλήττονται τα παιδιά από γρίπη και κρυώματα 6 με 8 φορές το χρόνο. Εσείς, ως γονείς, μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να ενισχύσουν το ανοσοποητικό τους σύστημα με υγιεινές συνήθειες που θα τους ακολουθούν για όλη τους τη ζωή.

Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι ποτέ αρκετά. Τα καρότα, τα πράσινα φασόλια, τα πορτοκάλια και οι φράουλες περιλαμβάνουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C που βοηθά πάρα πολύ στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Το σώμα παράγει λευκά αιμοσφαίρια και ιντερφερόνη που μπλοκάρει τους ιούς. Τα λαχανικά περιέχουν θρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν χρόνιες ασθένειες, όπως ο καρκίνος. Προσπαθήστε να δίνετε στο παιδί 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα. Μία μερίδα ισούται με 2 κουταλιές της σούπας για τα μωρά και 1 φλιτζάνι για τα μεγαλύτερα παιδιά.

Όσο περισσότερος ύπνος, τόσο το καλύτερο. Είναι γνωστό ότι ο ελάχιστος ύπνος αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και ελαττώνει τους ‘δολοφόνους’ των ξένων μικροοργανισμών. Όσο το παιδί μεγαλώνει, μειώνονται οι ώρες ύπνου, παρόλα αυτά είναι πολύ σημαντικό να κοιμάται πολύ χωρίς να ξυπνά μέσα στη νύχτα.

Θηλάστε το βρέφος. Το μητρικό γάλα ατσαλώνει τον οργανισμό κόντρα σε μολύνσεις του αυτιού, σε αλλεργίες, διάρροια, μηνιγγίτιδα, πνευμονία και άλλες ασθένειες. Ενδυναμώνει την εγκεφαλική λειτουργία και προστατεύει το παιδί από διαβήτη που εξαρτάται από την ινσουλίνη. Οι παιδίατροι συστήνουν να θηλάσετε για τον 1ο χρόνο, αλλά αν αυτό δεν είναι ρεαλιστικό, κάντε του τουλάχιστον για τους πρώτους 3 μήνες.

Σωματική άσκηση. Μπορείτε να γυμναστείτε σαν οικογένεια και να πάτε για περπάτημα ή ποδήλατο δίνοντας έτσι το καλό παράδειγμα στο παιδί. Η σωματική άσκηση αυξάνει τις φυσικές ασπίδες του οργανισμού.

Φροντίστε την υγιεινή του παιδιού. Είναι σημαντικό να πλένει πάντοτε τα χέρια του μετά τη χρήση τουαλέτας, όταν φυσά τη μύτη του και όταν επιστρέφει από το παιχνίδι. Σε περίπτωση που αρρωστήσει, πετάξτε την οδοντόβουρτσα και αγοράστε καινούρια για να μην ξανακολλήσει τον ιό που μεταφέρεται.

Κάπνισμα τέλος. Αν δεν μπορείτε να το κόψετε, φροντίστε να το κάνετε σε περιοχές που δεν επηρεάζουν το παιδί. Το παιδί διαθέτει λιγότερο εξελιγμένο σύστημα αποτοξίνωσης του οργανισμού και αναπνέει γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται περισσότερο μέσα από το παθητικό κάπνισμα.
Πηγή: in.gr

Υγεία

Κορωνοϊός: Πόσο πιθανό είναι να κολλήσουμε από την πισίνα

Τραγωδία: Πατέρας και τα δυο παιδιά του πνίγηκαν σε πισίνα.jpg

Οι πισίνες σε πολλά μέρη του δυτικού κόσμου ετοιμάζονται να ανοίξουν ξανά σύντομα και οι πολίτες μπορούν να αισθάνονται άνετα, γνωρίζοντας ότι το να κάνεις μια βουτιά εκεί έχει πολύ μικρό κίνδυνο μόλυνσης από κορωνοϊό, λόγω και των απολυμαντικών μέσων που χρησιμοποιούνται. Ωστόσο, κάποιοι κίνδυνοι ενδέχεται να υπάρχουν σε πισίνες που επισκέπτεται πολύς κόσμος, με κακό αερισμό αν είναι εσωτερικές και έχουν μολυσμένες επιφάνειες όπως χειρολαβές λ.χ.

Ο Ernest Blatchley είναι καθηγητής περιβαλλοντικής και οικολογικής μηχανικής στο ιστορικό Πανεπιστήμιο Purdue στο Λαφαγιέτ των ΗΠΑ και ειδικεύεται στην έρευνα για το πώς αντιδρά το χλώριο στις πισίνες έναντι μολυσματικών παραγόντων όπως υγρά ανθρώπινου σώματος, φάρμακα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Για αυτό και η γνώμη του είναι σημαντική.
«Δεν υπάρχουν δεδομένα που να δείχνουν πώς ο κορωνοϊός ανταποκρίνεται στο χλώριο, αλλά γνωρίζουμε ότι το χλώριο απενεργοποιεί αποτελεσματικά παρόμοιους ιούς.

Στις ΗΠΑ, η γενική οδηγία για τη σωστή απολύμανση των πισινών είναι η διατήρηση μιας συγκέντρωσης χλωρίου μεταξύ 1 και 5 χιλιοστόγραμμα ανά λίτρο. Εάν μια πισίνα έχει αυτή τη συγκέντρωση, ο κίνδυνος μόλυνσης από κορωνοϊό πρέπει να θεωρείται μηδαμινός. Ωστόσο, το γύρω περιβάλλον γύρω από μια εσωτερική πισίνα είναι πιθανό να δημιουργήσει κινδύνους εξάπλωσης του κορωνοϊού, ειδικά αν αυτή βρίσκεται σε εσωτερικούς χώρους. Σε κάθε περίπτωση, ο κίνδυνος μόλυνσης για ένα άτομο δεν σχετίζεται με το νερό. Το πιο επίφοβο είναι η μόλυνση μέσω του αέρα ή των επιφανειών σε αυτές τις εγκαταστάσεις», εξηγεί ένας άνθρωπος που έχει αφιερώσει 20 χρόνια για να μελετάει ιούς, βακτήρια και χημικά στις πισίνες.