Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας 2021: Σε λειτουργία η πλατφόρμα MyCar για τη ψηφιακή κατάθεση πινακίδων

τελη κυκλοφοριας

Σε λειτουργία βρίσκεται πλέον η πλατφόρμα MyCar της ΑΑΔΕ για τη ψηφιακή κατάθεση πινακίδων και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας να έχει πάρει παράταση, μέσα από την πλατφόρμα MyCar οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν δυο δυνατότητες:

να θέσουν ψηφιακά σε ακινησία το όχημά τους, καταθέτοντας ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους
να εκδώσουν/κατεβάσουν το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και να λάβουν τη βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας
Η προθεσμία για τη ψηφιακή κατάθεση πινακίδων και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λήγει στις 26 Φεβρουαρίου 2021.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα MyCar
Η πλατφόρμα για τη ψηφιακή κατάθεση πινακίδων και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας βρίσκεται στη διεύθυνση MyCar.aade.gov.gr. Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τη χρήση του username και του κωδικού των υπηρεσιών TaxisNet.

Με την είσοδο στο σύστημα, ο χρήστης βλέπει ότι υπάρχουν δυο βασικές ενότητες. Η πρώτη είναι για τα «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων» και μέσα από αυτή μπορούν να ενημερωθούν για:

τα οχήματά τους,
τους κωδικούς πληρωμής τελών κυκλοφορίας για αυτά,
τους κωδικούς πληρωμής σε υπολογιστικό φύλλο (excel), σε περίπτωση πλήθους οχημάτων να λάβουν τη σχετική βεβαίωση για οχήματα ιδιοκτησίας τους προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μεταβίβαση οχήματος, εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό, επαναταξινόμηση οχήματος
Στη δεύτερη, με τίτλο «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα:

να θέσουν επιβατικά και δίκυκλα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα σε ψηφιακή ακινησία,
να άρουν την ψηφιακή ακινησία,
να ανακτήσουν ήδη υποβληθείσες δηλώσεις
Τσουχτερά τα πρόστιμα
Προκειμένου τα οχήματα να τεθούν σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία, θα πρέπει να βρίσκονται σε κυκλοφορία/ακινησία, αντίστοιχα, και οι πινακίδες και τα υπόλοιπα στοιχεία κυκλοφορίας τους να βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους.

Στις οδηγίες για την πλατφόρμα MyCar (δείτε το pdf παρακάτω) υπάρχει ξεχωριστή ενότητα για τις κυρώσεις. Συγκεκριμένα, επισημαίνεται:

«Όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε»
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πέθανε 41χρονη υγειονομικός δύο ημέρες αφότου έκανε το εμβόλιο της Pfizer

Δήμος Ηρακλείου: Πέρασε ο προϋπολογισμός της ...μειοψηφίας - Καταψήφισε η πλειοψηφία

 

Οικονομία

Ακίνητα: Έρχεται λίφτινγκ στους φόρους - Οι τρεις αλλαγές

Ακίνητα

Τριπλό «μπλόκο» στα πρόσθετα φορολογικά βάρη για τη μεσαία ακίνητη περιουσία από την αύξηση των αντικειμενικών αξιών και μια σειρά από διορθωτικές παρεμβάσεις σχεδιάζει να νομοθετήσει έως το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών.

Το σχέδιο περιλαμβάνει αλλαγές στην κλίμακα συντελεστών υπολογισμού του κύριου και του συμπληρωματικού φόρου, αλλά και στο ύψος του σημερινού αφορολoγήτου του συμπληρωματικού φόρου.

Καταρχάς, θα αλλάξει η κλίμακα συντελεστών βάσει της οποίας προκύπτει ο κύριος φόρος, ο ΕΝΦΙΑ, ανά τετραγωνικό μέτρο. Με τις αλλαγές των συντελεστών, το οικονομικό επιτελείο θα επιχειρήσει να απορροφήσει τις επιβαρύνσεις από την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, ενώ το εύρος των παρεμβάσεων θα κριθεί από τον δημοσιονομικό χώρο που θα προκύψει από την άσκηση της προσομοίωσης των νέων τιμών ζώνης στην ακίνητη περιουσία των φορολογουμένων. Η δεύτερη παρέμβαση συνδέεται με την αύξηση του αφορολογήτου του συμπληρωματικού φόρου, που σήμερα ανέρχεται σε 250.000 ευρώ, ενώ η τρίτη αλλαγή αφορά την τροποποίηση των συντελεστών υπολογισμού του συμπληρωματικού φόρου.

Όπως αναφέρει η Realnews σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερες. Αυτό σημαίνει ότι, παρά την αύξηση έως 250% των αντικειμενικών αξίων, τα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ δεν θα αυξηθούν. Ο εισπρακτικός στόχος θα παραμείνει και το 2022 στα 2,1 δισ. ευρώ καιτο οικονομικό επιτελείο θα χρησιμοποιήσει τα επιπλέον έσοδα, που εκτιμώνται σε 400 εκατ. ευρώ, για τις παρεμβάσεις στους συντελεστές και στα κλιμάκια προκειμένου να μην αυξηθεί το φορολογικό βάρος για ακίνητα χαμηλής και μεσαίας αξίας, όπως έχει δεσμευτεί ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Στις διορθωτικές παρεμβάσεις περιλαμβάνονται οι αλλαγές στους συντελεστές παλαιότητας και εμπορικότητας, αλλά και στις κλίμακες υπολογισμού του φόρου μεταβίβασης. Το εγχείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο και περίπλοκο, καθώς απαιτεί ιδιαίτερα λεπτές παρεμβάσεις σε χιλιάδες ζώνες σε όλη τη χώρα όπου καταγράφονται αυξήσεις στις αντικειμενικές τιμές, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα τη μετάβαση των ακινήτων σε υψηλότερο συντελεστή ΕΝΦΙΑ.

 

Διαβάστε επίσης:

Ισχυρός σεισμός μεταξύ Τήλου και Νισύρου - Αισθητός και στην Κρήτη

Ηράκλειο: Συλλήψεις για το επεισοδιακό βράδυ

Κρήτη: Φωτογραφίες 40 ανήλικων κοριτσιών στο κινητό του 35χρονου κτηνοτρόφου