Οικονομία

Στουρνάρας: Ο ρυθμός ανάπτυξης τo 2020 μπορεί να φτάσει μέχρι και 2,5%

Στουρναρας.jpg

Το σχέδιο «Ηρακλής» είναι ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες , ωστόσο από μόνο του «δεν αρκεί, με δεδομένο τον όγκο των μη εξυπηρετούμενων δανείων που φτάνει τα 75 δισ. ευρώ», εκτιμά ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας.

Μιλώντας το απόγευμα στην παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Γκράβα, «Οικονομικός Πόλεμος και Νομισματική Ειρήνη: Η Ελληνική Οικονομική Κατάθλιψη», ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος εμφανίστηκε αισιόδοξος, προβλέποντας αύξηση του ΑΕΠ κα επιτάχυνση της ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα ο κ. Στουρνάρας ανέφερε ότι «το σχέδιο "Ηρακλής" που εκπόνησε η κυβέρνηση είναι ένα σημαντικό βήμα για την επίλυση του προβλήματος. Δεν αρκεί όμως, με δεδομένο τον όγκο των μη εξυπηρετούμενων δανείων που φτάνει τα 75 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΤτΕ επεξεργαζόμαστε λύσεις που αντιμετωπίζουν συνολικά το πρόβλημα, μαζί με τα ζητήματα που θέτει η αναβαλλόμενη φορολογία». Ο ίδιος παρομοίωσε τον όγκο των κόκκινων δανείων με «βρόγχο που πνίγει το τραπεζικό σύστημα» καθώς αυτά υπερβαίνουν το 40%.

«Κατά 1,9% θα αυξηθεί το ΑΕΠ»

Για την ελληνική οικονομία ο κ. Στουρνάρας εμφανίστηκε αισιόδοξος προβλέποντας ότι το ΑΕΠ φέτος θα αυξηθεί κατά 1,9%, ενώ το 2020 η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί καταγράφοντας ρυθμούς 2,3-2,5%. Υποστήριξε δε ότι η κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές του περασμένου Ιουλίου υιοθετεί μια πολιτική φιλική προς την επιχειρηματικότητα, δίνει έμφαση στις ιδιωτικοποιήσεις και τις μεταρρυθμίσεις, ενώ έχει θέσει ως πρωταρχικό της στόχο την προσέλκυση περισσότερων ξένων επενδύσεων.

Προειδοποίησε ωστόσο ότι όλα αυτά δεν θα πρέπει να οδηγούν σε εφησυχασμό και μείωση των προσπαθειών, καθώς οι προκλήσεις μπροστά μας είναι ακόμη πολλές. Όπως υπογράμμισε, με δεδομένους τους δημογραφικούς περιορισμούς, η πραγματοποίηση μεταρρυθμίσεων και ιδιωτικοποιήσεων και η αύξηση του ρυθμού των επενδύσεων, κυρίως των άμεσων ξένων επενδύσεων που βοηθούν την κάλυψη του επενδυτικού κενού χωρίς δανεισμό, είναι μονόδρομος για την αύξηση της παραγωγικότητας και το ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Αναφερόμενος τέλος στη διεθνή διάσταση της κρίσης, ο κ. Στουρνάρας εξήρε την πολιτική και τις παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στη διάρκεια των προηγούμενων ετών, υποστήριξε ωστόσο ότι απαιτούνται και άλλα μέτρα για την εμβάθυνση της ΟΝΕ έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε τις εναπομένουσες προκλήσεις και να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για μια μελλοντική κρίση, όταν και εάν αυτή έρθει. Η εμβάθυνση μπορεί να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, με την ολοκλήρωση της Τραπεζικής Ένωσης, με την υιοθέτηση ενός ευρωπαϊκού συστήματος ασφάλισης καταθέσεων.

Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Φθηνότερα σε σχέση με πέρσι

Τέλη κυκλοφορίας

Φθηνότερα έως και 50% σε σχέση με πέρυσι, θα κοστίσει σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ η ανάκτηση των πινακίδων κυκλοφορίας για το καλοκαίρι ή μέχρι και τέλος της χρονιάς κι αυτό διότι οι εν λόγω κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος.

Την Πέμπτη εκδόθηκε απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή που ενεργοποιεί το μέτρο της εθελουσίας άρσης ακινησίας των ΙΧ.

Η απόφαση για την άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2020 και την αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας, προβλέπει τα εξής:

- Με το άρθρο 32 του ν.4701/2020 δίνεται η δυνατότητα, εξαιρετικά για το έτος 2020, καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, από κατόχους ΙΧ οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών.

- Καταβάλλονται τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

Αυτό σημαίνει πως οι κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος και εφεξής δεν θα επιβαρύνονται με ένα μήνα επιπλέον για ένα μήνα άρσης ακινησίας, ούτε θα καταβάλουν έξτρα τέλη δυο μηνών για έξι μήνες χρήσης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας τους.

Για παράδειγμα:

Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία.

Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020.

Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ.

Ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου, ήτοι την Τετάρτη 30.9.2020.

Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου 2020, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην ανωτέρω περίπτωση 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ.