Οικονομία

Άγριο "φοροκυνηγητό" σε χιλιάδες πολίτες για χρέη πάνω από 3.000 ευρώ

χρεη δημοσιου

Άγριο φοροκυνηγητό εξαπολύει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε 580.000 πολίτες που χρωστούν στην Εφορία ή στο Δημόσιο ποσά πάνω από 3.000 ευρώ και μέχρι στιγμής έχουν αγνοήσει επιδεικτικά τις ηλεκτρονικές και άλλες ειδοποιήσεις και προειδοποιήσεις, ενώ στο στόχαστρο έχουν ήδη τεθεί 5.000 “μεγάλα ψάρια” , εκ των οποίων το καθένα χρωστά πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ και συνολικά 70 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό , στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχουν δημιουργήσει ειδικά προγράμματα ανάλυσης κινδύνου όπου πραγματοποιούνται ταυτόχρονες διασταυρώσεις και συγκρίσεις εισοδημάτων , δανείων καταθέσεων χρεών αυτοκινήτων,ακινήτων αλλά και ό,τι αλλού υπάρχει σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω διοικητικής συνδρομής .

Μάλιστα , τόσο για μικρότερα χρέη όσο και για υψηλότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες τς ΑΑΔΕ θα προχωρούν σε τηλεφωνικές κλήσεις όπου μέσα στο 2018 αναμένεται να ξεπεράσουν τις 100.000.

Για το 2018 έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν 24.750 έλεγχοι από 63 εφορίες και ελεγκτικά κέντρα ενώ τα πρόστιμα που εκτιμάται ότι θα επιβληθούν θα ξεπεράσουν τα 3,2 δισ. ευρώ μέσω πραγματοποίησης 70.000 επιτόπιων ελέγχων για έκδοση αποδείξεων κτλ.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα “Το Βήμα”, τον Μάρτιο τα συνολικά χρέη φυσικών και νομικών προσώπων ξεπερνούν τα 101,6 δισ. ευρώ , ενώ από αυτά τα 87 δισ. ευρώ αφορούν σε φυσικά πρόσωπα , μεταξύ των οποίων και επαγγελματίες και τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα-επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο παράγοντα του υπουργείου Οικονομικών, η επιλογή των προς έλεγχο επιχειρήσεων και επαγγελματιών γίνεται με κριτήριο αυτές να είναι ενεργές και οι έλεγχοι να μην επεκτείνονται πολλά χρόνια πίσω ή για πολλές μαζεμένες χρήσεις.

Τα στοιχεία αυτά μαζί και με απευθείας επιλογές – προτάσεις προϊσταμένων Εφοριών μπαίνουν σε ένα γενικότερο δείγμα ελέγχου όπου η επιλογή γίνεται με ειδικά κριτήρια ελέγχου μη δημοσιεύσιμα για ευνόητους λόγους. Επίσης γίνεται έλεγχος αν υποβάλλονται στην ώρα τους οι δηλώσεις ΦΠΑ και όταν παρατηρούνται καθυστερήσεις ή κάποιος έχει επιστροφή ΦΠΑ ,ενώ ο κλάδος που ανήκει κατά βάση είναι χρεωστικός , τότε θα ειδοποιείται για να δώσει εξηγήσεις.

Στην περίπτωση των οφειλετών οι αρμόδιες υπηρεσίες στοχεύουν σε καινούργια χρέη που μπορούν να πληρώσουν οι οφειλέτες και δεν θέλουν.Σε όλους αυτούς η πρώτη προειδοποιητική βολή δίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου,οι επόμενες αφορούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης , κατασχέσεις και μαζικούς πλειστηριασμούς (από 27 Απριλίου).

Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχουν σε 24ωρη βάση πρόσβαση σε αρχεία τραπεζών, στο Κτηματολόγιο, στο Χρηματιστήριο κ.τ.λ.Αξίζει να τονιστεί ότι σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία το 98% της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών αφορά σε χρέη της τελευταίας τετραετίας.

Για τα μικρότερα χρέη, δηλαδή όσα είναι κάτω από 3000 ευρώ η ειδοποίηση γίνεται κυρίως μέσω email ενώ αν υπάρχουν λεφτά στον τραπεζικό λογαριασμό και αυτά ξεπερνούν τα 500 ευρώ , κατάσχονται αν δεν είναι δηλωμένος ως ακατάσχετος.
Πηγή: Το Βήμα

Οικονομία

Τράπεζες: Προς επέκταση του σχήματος κρατικών εγγυήσεων του «Ηρακλή»

τραπεζες

Στην κυβέρνηση δεν εξετάζουν το ενδεχόμενο πέραν από την επέκταση του σχήματος κρατικών εγγυήσεων «Ηρακλής» να επιδιώξουν την ενεργοποίηση και της πρότασης της Τράπεζας της Ελλάδος για δημιουργία bad bank, ώστε σε εθελοντική βάση να επιλέξει κάθε όμιλος τη λύση που επιθυμεί. 

Το κοινό στοιχείο των δύο προτάσεων είναι ότι στηρίζονται στον μηχανισμό των τιτλοποιήσεων.

Από εκεί και πέρα στο πρόγραμμα «Ηρακλής» το κράτος εγγυάται τα senior ομόλογα που εκδίδονται, ενώ στην περίπτωση της bad bank εγγύηση για τη διαφορά μεταξύ ονομαστικής και πραγματικής αξίας των δανείων που τιτλοποιούνται αποτελεί ο αναβαλλόμενος φόρος, που συνιστά εν δυνάμει απαίτηση των τραπεζών από το Δημόσιο.

Και στις δύο περιπτώσεις οι τράπεζες καταβάλλουν προμήθεια για τις εγγυήσεις, ενώ για τη συμμετοχή στην bad bank πληρώνουν και φόρο.

Η βασική διαφορά των δύο προτάσεων είναι ότι οι ζημιές του σχεδίου «Ηρακλής» μειώνουν το ποιοτικό τμήμα των ιδίων κεφαλαίων των τραπεζών και εγγράφονται άμεσα, ενώ οι ζημιές στην bad bank αφαιρούν κεφάλαια από τον αναβαλλόμενο φόρο και επιβαρύνουν τα αποτελέσματα σταδιακά.

Το πλεονέκτημα δηλαδή της πρότασης της ΤτΕ είναι ότι μειώνεται ο κίνδυνος ενεργοποίησης του νόμου για τον αναβαλλόμενο φόρο και επιτυγχάνεται ο περιορισμός του ως ποσοστού επί των ιδίων κεφαλαίων των τραπεζών.

Από την άλλη βέβαια με τον «Ηρακλή» τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, μιας και η τράπεζα αναλαμβάνει άμεσα τη ζημιά και καθαρίζει, ενώ στην περίπτωση της bad bank η «απόσβεση» γίνεται σε βάθος 5ετίας, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη συνολική τελική επιβάρυνση της λύσης.

Επιπλέον, το σχέδιο «Ηρακλής» έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία, καθιστώντας εύκολη την υλοποίηση και του δεύτερου κύκλου του χωρίς καθυστερήσεις ή αναπάντεχα εμπόδια. Αντιθέτως, το σχέδιο της Τράπεζας της Ελλάδος αποτελεί έναν νέο μηχανισμό και δεν μπορεί να αποκλειστεί η εμφάνιση «παιδικών» ασθενειών.

 

Διαβάστε επίσης:

Κόρινθος: Το ταμπλό του αυτοκινήτου... έκρυβε τρία κιλά ηρωίνης

Ομάδα ΔΙ.ΑΣ Ηρακλείου: Του βρήκαν το μαχαίρι και του πέρασαν χειροπέδες

Ηράκλειο: Ο πανέμορφος σπηλαιώδης ναός του Αγίου Αντωνίου (φωτο)