Κρήτη

Στρατόπεδο στην Κρήτη, υποψήφιο να φιλοξενήσει πρόσφυγες

ιταλια προσφυγες

Τουλάχιστον 11 είναι τα υποψήφια κενά ή ανενεργά στρατόπεδα του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμυνας, εκ των οποίων τα δύο, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να μετατραπούν σε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα προκειμένου να μεταφέρονται εκεί όσοι μπήκαν παράνομα στη χώρα και δεν δικαιούνται άσυλο, ή η αίτησή τους απορρίπτεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα επιχειρηθεί αύξηση των επιστροφών των παράτυπων μεταναστών καθώς τα τελευταία 4,5 χρόνια της προηγούμενης διακυβέρνησης ο αριθμός τους ήταν μόλις 1.806. Η προσπάθεια που θα κάνει το υπουργείο είναι να φτάσει ο αριθμός των επιστροφών στους 10.000 πρόσφυγες μέχρι το τέλος του 2020. Μόνο τη φετινή χρονιά έχουν έρθει στην Ελλάδα πάνω από 45.600 πρόσφυγες -μετανάστες από τους 77.400 συνολικά που εισήλθαν στην Ευρώπη από ολόκληρη τη Μεσόγειο. Αντίστοιχα, βάσει των πρόσφατων εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης, από τις 19 Αυγούστου έως και την 1η Σεπτεμβρίου, καταγράφηκαν 1.133 αφίξεις μέσω της οδού της Δυτικής Μεσογείου/Ατλαντικού, 1.369 μέσω της οδού της Κεντρικής Μεσογείου και 4.879 μέσω της οδού της Ανατολικής Μεσογείου.

Τα τελευταία χρόνια λειτουργούν στην Ελλάδα οκτώ κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα, σε Ταύρο (Πέτρου Ράλλη-Διεύθυνση Αλλοδαπών), Αμυγδαλέζα, Κόρινθο, Παρανέστι Δράμας, Ξάνθη, Φυλάκιο Ορεστιάδας, Μόρια Λέσβου και Κω. Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει ήδη στείλει έγγραφο στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας προκειμένου να προτείνει στρατόπεδα εγκαταλελειμμένα ή άλλους στρατιωτικούς χώρους ούτως ώστε να τους μετατρέψει σε κλειστούς χώρους για να κρατούνται οι μετανάστες που αναμένεται να επιστρέψουν στις χώρες καταγωγής τους.

Τα υποψήφια στρατόπεδα τα οποία ενδέχεται να «ενεργοποιηθούν» εφόσον αρχίζουν να «γεμίζουν» τα ήδη υπάρχοντα είναι τα εξής: Πυροβολικού – Θήβα • Μηχανικού – Ναύπλιο • 9ο Σύνταγμα Πεζικού – Καλαμάτα • 547/ΑΜ Τάγμα Πεζικού – Ρέθυμνο • 2/39 Σύνταγμα Ευζώνων – Μεσολόγγι • 1ο Σύνταγμα Πεζικού. ΔΙΚΕ – Τρίπολη • Υγειονομικού – Αρτα • Εφοδιασμού – Μεταφορών – Σπάρτη • 586 Μηχανοποιημένο Τάγμα Πεζικού – Γρεβενά • Υλικού Πολέμου – Λαμία • Διακλαδικό Κέντρο – Τρίπολη.

Από αυτά τις περισσότερες πιθανότητες για να ανοίξουν άμεσα συγκεντρώνουν τα στρατόπεδα της Σπάρτης και του Ναυπλίου, εφόσον γεμίσουν τα οκτώ υπάρχοντα προαναχωρησιακά κέντρα σε όλη την Ελλάδα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως αν κριθεί απαραίτητο θα μετατραπούν και άλλα στρατόπεδα σε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα και αυτό θα γίνεται σταδιακά στην περίπτωση που παρατηρείται υπερπληθυσμός στα υφιστάμενα.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Κρήτη

Χανιά

Χανιά: «Ξαναγυρίζουν» οι δείκτες του ρολογιού του δημοτικού κήπου

Ρολόι Χανιά

Μέσα στο 2020 αναμένεται να «ξαναγυρίσουν» οι δείκτες στο ρολόι του δημοτικού κήπου των Χανίων που αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία αναφοράς για την πόλη.

Μετά από πολλά χρόνια όταν και κρίθηκε ότι το μνημείο κινδυνεύει με κατάρρευση, ολοκληρώνονται σταδιακά και εν μέσω εμποδίων οι εργασίες για την διάσωση του από τον ανάδοχο εργολάβο.

Χρειάστηκε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και τέσσερεις δήμαρχοι ο Κυριάκος Βιρβιδάκης, ο αείμνηστος Μανώλης Σκουλάκης, ο Αναστάσιος Βάμβουκας και ο νυν Παναγιώτης Σημανδηράκης για να φθάσουμε στο τωρινό αποτέλεσμα.

Η προσπάθεια για να διασωθεί το μνημείο ξεκίνησε το 2009 επί δημαρχίας Κυριάκου Βιρδιδάκη και συνεχίσθηκε από τον αείμνηστο Μανώλη Σκουλάκη

Η διάσωση του είχε να «αντιμετωπίσει» μια σειρά από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες με εμπλοκή πολλών υπηρεσιών.

Τελικά δέκα χρόνια μετά, την 1η Απριλίου 2019, υπογράφηκε από τον τότε δήμαρχο Αναστάσιο Βάμβουκα η σύμβαση για την αποκατάσταση και συντήρηση του ρολογιού με τελικό προϋπολογισμό μέσω ΕΣΠΑ τις 257,1 χιλιάδες ευρώ.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιώργος Ξανθουδάκης, «η προσπάθεια για τη διάσωση του μνημείου ήταν μακρά.

Χρειάστηκαν δεκάδες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις από υπηρεσίες, ενώ στην πορεία προέκυψαν και τεχνικά ζητήματα που επέβαλαν αναθεώρηση μέρους των αρχικών μελετών.

Για παράδειγμα κρίθηκε ότι για το πάνω μέρος του μνημείου έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη και να επιλεγούν σύγχρονα υλικά και τεχνικές που θα δώσουν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα».

Η αρχική προθεσμία περαίωσης του έργου από τη σύμβαση οριζόταν σε δώδεκα μήνες από την έναρξη των εργασιών και έληγε την 1η Απριλίου 2020.

Ωστόσο λόγω της πανδημίας, αλλά και του γεγονότος ότι απαιτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες που έπρεπε να εγκριθούν από την αρμόδια διαχειριστική αρχή, δόθηκαν παρατάσεις στον ανάδοχο εργολάβο που πλέον πρέπει να παραδώσει το έργο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2020.

Το ρολόι του δημοτικού κήπου αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά νεώτερα μνημεία της πόλης, ωστόσο είχε υποστεί εκτεταμένες φθορές και η ανάγκη για την αποκατάσταση του ήταν επιτακτική.

Οι εργασίες για την αποκατάσταση περιελάμβαναν ενίσχυση των θεμελίων εσωτερικά του ρολογιού, στατική ενίσχυση του κορμού του πύργου και του εσωτερικού χαλαρού - αργού τμήματος της λιθοδομής, εκτεταμένη επισκευή του άνω τμήματος του ρολογιού, δημιουργία νέων μεταλλικών εσωτερικών δαπέδων και κλίμακας, αντικατάσταση του μηχανισμού του ρολογιού, εγκατάσταση αποχέτευσης όμβριων του τρούλου του ρολογιού, τοποθέτηση φωτισμού ανάδειξης του μνημείου και επισκευή της βόρειας όψης της οθόνης του παρακείμενου κινηματογράφου.

Οι περισσότερες από αυτές έχουν ολοκληρωθεί και ήδη με την έγκριση επιπλέον ποσού, ανατέθηκαν στην εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο και οι συμπληρωματικές εργασίες που αφορούν τη συντήρηση των τεσσάρων ωρολογιακών δίσκων και του μεταλλικού παταριού για τη στήριξη των μηχανισμών του ρολογιού που πρέπει όπως αναφέρει η απόφαση ανάθεσης, να εκτελεσθούν παράλληλα και πριν από την ολοκλήρωση του έργου της συνολικής αποκατάστασής του

Το ρολόι του κήπου άρχισε να χτίζεται το 1924 και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1927. Αποτελείται από τρία μέρη: τη βάση, τον κορμό και τη στέγη, που διαμορφώνεται σε κυκλικό περίπτερο.

Για το κτίσιμο του ρολογιού του χρησιμοποιήθηκαν καντουνάδες (μεγάλες πέτρες) από τα τότε λατομεία Λενταριανών και Χαλέπας και ποταμίσια άμμος. Τα σχέδια του ρολογιού έγιναν από τον μηχανικό Δ. Κολλάρο