Κρήτη

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα πρόστιμα στην Κρήτη

έλεγχοι κορωνοϊός

Σε 1.610 ανήλθαν οι παραβάσεις απαγόρευσης του μέτρου απαγόρευσης της κυκλοφορίας για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού και σε 5 οι συλλήψεις, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, χθες, Δευτέρα 6 Απριλίου, σε όλη την Ελλάδα.

Ειδικότερα, οι 1.610 άσκοπες μετακινήσεις βεβαιώθηκαν στις εξής περιοχές: 552 στην Αττική, 221 στη Θεσσαλονίκη, 134 στην Κεντρική Μακεδονία, 126 στη Δυτική Ελλάδα, 118 στα Ιόνια Νησιά, 115 στην Κρήτη, 73 στην Πελοπόννησο, 66 στη Θεσσαλία, 54 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, 44 στο Νότιο Αιγαίο, 43 στη Στερεά Ελλάδα, 42 στην Ήπειρο, 16 στη Δυτική Μακεδονία και 6 στο Βόρειο Αιγαίο. Σημειώνεται ότι από την έναρξη του μέτρου, τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, έως σήμερα, έχουν βεβαιωθεί 22.918 παραβάσεις σε όλη την χώρα και επιβλήθηκαν ισάριθμα πρόστιμα 150 ευρώ.

Παράλληλα, για λειτουργία καταστημάτων (υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορικά κ.λ.π), παρά τη σχετική απαγόρευση, βεβαιώθηκαν 5 παραβάσεις και συνελήφθησαν ισάριθμα άτομα. Από την έναρξη του μέτρου, την Πέμπτη 12 Μαρτίου, έως σήμερα, έχουν βεβαιωθεί σε όλη την Ελλάδα 364 παραβάσεις και έχουν συλληφθεί 358 άτομα.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, με σκοπό τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

 

Κρήτη

ΒΟΑΚ : Έναρξη εργασιών όχι νωρίτερα από το 2023

ΒΟΑΚ.jpg

Μετά το 2023 – εφόσον δεν προκύψουν απρόοπτα- θα ξεκινήσει η κατασκευή του ΒΟΑΚ, είπε στο ΡΑΔΙΟ ΚΡΗΤΗ ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης διαλύοντας τις ψευδαισθήσεις περί αμεσότερης έναρξης του εμβληματικού, για το νησί και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών του, έργο. Αυτός ο χρονικός ορίζοντας, άλλωστε, βρέθηκε και στο επίκεντρο της συζήτησης που είχε χθες με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη στην Αθήνα. Αναφορικά με τα διόδια, ένα θέμα που αποτελεί “αγκάθι” αλλά και “ταμπού” για το έργο, σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενώ, σταθερή είναι θέση της Περιφέρειας να εξαιρεθούν από αυτά οι μόνιμοι κάτοικοι Κρήτης.

Ο κ. Αρναουτάκης μιλώντας στην εκπομπή του Μανώλη Αργυράκη τόνισε ότι η Περιφέρεια ασκεί κάθε πίεση ώστε να προκύψει ολοκληρωμένος σχεδιασμός για όλο το μήκος του ΒΟΑΚ, από το δυτικότερο έως το ανατολικότερο σημείο του νησιού, δηλαδή από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, με το 40% να αφορά σε επαναχαράξεις και το υπόλοιπο σε βελτιωμένες εκδοχές του πρότερου σχεδιασμού. Αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου είπε, ότι μέσα στο 2021, θα κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε, από το 2022 να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Διαδικασίες οι οποίες θα αφορούν στα επιμέρους τμήματα στα οποία θα “τεμαχιστεί” το σύνολο του νέου ΒΟΑΚ και τα οποία θα εκτελεστούν με διαφορετικά οικονομοτεχνικά μοντέλα. 

Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες υποδομές του νησιού που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα δρομολογηθούν στο άμεσο μέλλον σημείωσε ότι, αν και με μικρή καθυστέρηση, προχωρούν οι διαδικασίες για τον νέο Διεθνή Αερολιμένα Καστελίου. Μέσα στον μήνα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργολαβίες με περιεχόμενο παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ ευρώ σε 452 σημεία του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Πρόκειται για ένα κονδύλι που, ενώ είναι δεσμευμένο από το 2014, αξιοποιείται τώρα. Σε αυτό το σύνολο παρεμβάσεων εντάσσονται και οι εργασίες από Φόδελε έως Λινοπεράματα, ύψους 4 εκ ευρώ, εργολαβία που θα δημοπρατηθεί εντός του μήνα, καθώς και τα έργα στην Αγία Πελαγία. 

Ο περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, έκανε μνεία και σε μια σειρά εγγειοβελτιωτικών έργων καθώς και σε έργα στο Οροπέδιο Λασιθίου, τα οποία έχουν κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Για το φράγμα της Πλακιώτισσας πληροφόρησε ότι ολοκληρώνεται η μελέτη των δικτύων με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, ενώ, για την ασφάλεια του φράγματος θα κατασκευαστεί περιμετρικός δρόμος στο άμεσο μέλλον.