Γυναίκα

Fitness

Οι σούπες αδυνατίζουν! Ναι, αλλά ποιες σούπες;

oi_soypes_adynatizoyn_nai_alla_poies_soypes.jpg

Μια φρεσκοφτιαγμένη σούπα είναι σίγουρα ένας καλός τρόπος να ζεσταθεί κανείς μια ψυχρούτσικη μέρα.
Πολλές έρευνες και δημοσιεύσεις υποστηρίζουν όμως ότι είναι και ένας καλός τρόπος για να αδυνατίσεις. Είναι;
Για παράδειγμα, σε μελέτη που δημοσίευσε το περιοδικό Appetite, οι άνδρες και οι γυναίκες που έτρωγαν ένα μπολ με σούπα λαχανικών χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες, 15 λεπτά πριν από το γεύμα τους, κατανάλωναν εντέλει 20% λιγότερες θερμίδες συνολικά τη μέρα σε σύγκριση με εκείνους που προσπέρναγαν τη σούπα και πέρναγαν κατευθείαν ...στο ψητό.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η σούπα μπορεί να αυξήσει το αίσθημα της πληρότητας κάνοντάς σε να φας λιγότερο στο τέλος. Άσε που σε κρατάει ενυδατωμένο παρέχοντάς σου θρεπτικά συστατικά.
Σύμφωνα με την Georgie Fear, R.D., καταξιωμένη διαιτολόγο με έδρα το Καναδά και «γκουρού» της διατροφής για απώλεια λίπους, οι σούπες είναι το τέλειο πιάτο για δημιουργία κορεσμού επειδή έχουν χαμηλή θερμιδική πυκνότητα. Με άλλα λόγια, μαζί τους μπορείς να βάλεις περισσότερο φαγητό στο στομάχι σου με λιγότερες θερμίδες, σε αντίθεση με τις λιχουδιές υψηλής θερμιδικής πυκνότητας, όπως η πίτσα ή το σουφλέ, τα οποία θα πρέπει να καταναλώσεις σε ζοφερά μικρή ποσότητα για την ίδια ποσότητα θερμίδων.
Αυτά σκεφτόμαστε στο σπίτι όταν αποφασίζουμε καμιά φορά το χειμώνα να φτιάξουμε κρεμμυδόσουπα γαλλικού στυλ ή καμιά σούπερ βελουτέ σούπα λαχανικών με κρέμα και τυρί. Και αστειευόμαστε μεταξύ μας: «Τώρα που φάγαμε τη σουπίτσα μας, μπορούμε σε κανά τέταρτο να φάμε και το κυρίως πιάτο να μη χαλάσει η ...δίαιτα».
Το πρόβλημα -πέρα από την πλάκα- είναι ότι όταν γίνεται προσπάθεια απώλειας βάρους ή συντήρησης βάρους σε υγιή επίπεδα, δεν είναι όλες οι σούπες κατάλληλες.
Για την ακρίβεια, ορισμένες μπορούν να εκτροχιάσουν τη θερμιδική πρόσληψη και να μας τροφοδοτήσουν με τόσο τρελές ποσότητες λιπαρών, που η δίαιτα υφίσταται ...βατερλό. 

Σούπες ακατάλληλες για δίαιτα. 
Οι πλούσιες, κρεμώδεις σούπες μπορεί να είναι εξαιρετικά νόστιμες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καταναλώνονται ως σούπες αδυνατίσματος. Όσο ταπεινό και φτωχό θερμιδικά κι αν είναι το λαχανικό ή το κρεατικό που πρωταγωνιστεί, η παρουσία βουτύρου, κρέμας γάλακτος, κίτρινων τυριών κ.λπ., και ανάλογα πάντα με την ποσότητα, μπορεί να τη μετατρέψει σε θερμιδική βόμβα. Το ίδιο θα συμβεί αν γεμίσετε το μπολ της σούπας με ...κρουτόν.
Μόνιμη διατροφική λύση επίσης δεν μπορούν να θεωρηθούν οι έτοιμες σούπες του εμπορίου, ακόμη κι αν οι θερμίδες κυμαίνονται σε λογικά πλαίσια, καθώς συχνά εμπεριέχουν πολύ αλάτι και σχεδόν πάντα ελάχιστα θρεπτικά συστατικά σε σχέση με τις σπιτικές.  

Σούπες κατάλληλες για δίαιτα. 
Χωρίς αμφιβολία, οι διάφορες λαχανόσουπες, τα κονσομέ και οι ζωμοί ψαριών, πουλερικών, λαχανικών, με την προσθήκη ελαιόλαδου, λεμονιού, μυρωδικών είναι οι πιο φτωχές θερμιδικά λύσεις. Το πόσο ελαιόλαδο, το ελέγχετε εσείς -σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στο κοτόπουλο, είναι και τελείως περιττό μια και το ίδιο το πουλερικό εμπλουτίζει το ζωμό με το λίπος του.
Αν σας αρέσει η κοτόσουπα με αυγολέμονο, μη γεμίσετε το μπολ με ρύζι. Αν λατρεύετε τις κρεμώδεις, βελουτέ σούπες, φροντίστε τουλάχιστον να αντικαταστήσετε την κρέμα γάλακτος με μια ποσότητα από ελαφρύ εβαπορέ γάλα ή γιαούρτι. 

via

Γυναίκα

Fitness

Έρευνα: Μια πολύ χαλαρωτική συνήθεια μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

γυναίκα

Είναι γνωστό πως τόσο η έλλειψη, όσο και η κακή ποιότητα ύπνου συνδέονται με προβλήματα στον έλεγχο του σωματικού βάρους, αλλά μια νέα έρευνα δείχνει πως ο ύπνος συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδες μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα.

Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει πως ο ύπνος που χάνεται τις καθημερινές, δεν αναπληρώνεται τα Σαββατοκύριακα, ακόμα και αν τότε κοιμάστε λίγο παραπάνω και συστήνουν να προσπαθείτε να μην στερήστε τον ύπνο καμιά μέρα.

Ωστόσο μια νέα μελέτη δείχνει πως ο παραπάνω ύπνος τα Σαββατοκύριακα συνδέεται με τον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεότερη έρευνα  που δημοσίευσε το περιοδικό «Oxford University Press».  ο ύπνος αυτές τις μέρες της εβδομάδας σχετίζεται με χαμηλότερους δείκτες σωματικού λίπους .

Τι ανακάλυψαν
Ερευνητές από την Βοστόνη σε συνεργασία με επιστήμονες από την Δημοκρατία της Κορέας επεδίωξαν να προσδιορίσουν αν ο αποκαλούμενος «ύπνος αναπλήρωσης» μπορεί να επηρεάσει τον δείκτη σωματικού βάρους στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Για τον σκοπό αυτό διεξήγαγαν προσωπικές συνεντεύξεις με τυχαία δειγματοληψία 2.156 ενηλίκων, συγκρίνοντας τις συνήθειες σχετικά με τον ύπνο με τον δείκτη σωματικής μάζας. Οι 932 συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν περισσότερες ώρες το Σαββατοκύριακο για να αναπληρώσουν τις χαμένες ώρες μέσα στην εβδομάδα, είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

Παράλληλα κάθε έξτρα ώρα ύπνου επιδρούσε θετικά στην μείωση του εν λόγω δείκτη.

Ο  Robert Tomas που ανήκει στην ομάδα των ερευνητών, τονίζει ότι ο «ύπνος αναπλήρωσης» μέσα στο Σαββατοκύριακο διαφέρει από άτομο σε άτομο καθώς το όφελος που αποκομίζει ο καθένας από την συνήθεια αυτή σχετίζεται με τις ώρες ύπνου που χρειάζεται ο κάθε οργανισμός.

Το πόσες ώρες χρειάζεται να κοιμηθεί ο καθένας μπορεί να διαπιστωθεί αν παρακολουθήσει τις ώρες που κοιμάται το βράδυ δίχως να χρειαστεί να ξυπνήσει κάποια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας λόγω δουλειάς ή υποχρεώσεων. Πάντως η πλειοψηφία των ενηλίκων χρειάζεται συνήθως 6-8 ώρες ύπνου την ημέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα ποτήρι πριν τον ύπνο θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

5 τρόποι να κάψετε λίπος ενώ... κοιμάστε (βίντεο)