ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Υπαρκτό το τέρας του Λοχ Νες… πριν από πολλά εκατ. έτη

Image
ΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΛΟΧΝΕΣ
 clock 21:12 | 28/07/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μπορεί η Νέσι, όπως έχει ονομαστεί το διάσημο τέρας του Λοχ Νες, να έχει αποδειχθεί ότι επρόκειτο για μια καλοστημένη απάτη τη δεκαετία του 1930 αλλά διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψε ευρήματα που υποδεικνύουν την παρουσία πλησιόσαυρων σε γλυκά νερά ενώ μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι αυτά τα πανάρχαια τεράστια θαλάσσια όντα ζούσαν μόνο σε θάλασσες και ωκεανούς και γενικά σε αλμυρό νερό.

Με βάση τα νέα ευρήματα θεωρητικώς τουλάχιστον πλάσματα όπως το τέρας του Λοχ Νες όπως αυτό εμφανίζεται στις περίφημες φωτογραφίες θα μπορούσαν να ζουν στη σκοτσέζικη λίμνη πριν από δεκάδες εκατ. έτη βέβαια.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Cretaceous Research» οι ερευνητές παρουσιάζουν την ανακάλυψη απολιθωμάτων πλησιόσαυρων σε ένα σύστημα ποταμών που υπήρχε στην έρημο Σαχάρα πριν από 100 εκατ. έτη. Η ανακάλυψη αποδεικνύει την παρουσία πλησιόσαυρων σε γλυκά νερά.

Τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα μικρό είδος πλησιόσαυρων όπου τα ενήλικα μέλη έφταναν σε μήκος τα τρία μέτρα ενώ βρέθηκαν και απολιθώματα ανήλικων μελών. Σύμφωνα με τους ερευνητές ορισμένα είδη πλησιόσαυρων ζούσαν στα γλυκά νερά της Γης μαζι με τα είδη βατράχων, κροκόδειλων, χελωνών ψαριών εκείνης της εποχής αλλά πιθανότατα μαζί με τους Σπινόσαυρους, ένα είδος τεράστιων και μοχθηρών υδρόβιων δεινοσαύρων.

Ανακαλύφθηκαν νέες μορφές ζωής σε αρχαίες σπηλιές στην Χαβάη