Πτερόσαυροι: Μόλις έβγαιναν από το αβγό τους πετούσαν και έφευγαν από τη φωλιά

πτερόσαυρος

Ακόμη μια εκπληκτική ικανότητα των πτερόσαυρων, των εντυπωσιακών ιπτάμενων ερπετών φέρνει στο φως η επιστημονική έρευνα. Η ανακάλυψη νέων ευρημάτων  και νέα τεχνικά μέσα έχουν επιτρέψει την ανάδειξη πολλών στοιχείων για τους πτερόσαυρους. Μαθαίνουμε συνεχώς νέα στοιχεία για την ανατομία, τις δυνατότητες και την συμπεριφορά των πτερόσαυρων.

Σε μια από τις πολλές μελέτες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια για τους πτερόσαυρους είχε υποδειχθεί η ικανότητα που πιθανώς είχαν να γεννιούνται έτοιμοι να πετάξουν. Μια νέα μελέτη επιβεβαιώνει αυτή την μοναδική στον κόσμο των πτηνών ικανότητα. Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής επιστήμονες του Πανεπιστήμιου του Σαουθάμπτον στη Βρετανία πραγματοποίησε σειρά προσομοιώσεων για πολλά είδη πτεροσαύρων και με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Scientific Reports» αναφέρει ότι οι πτερόσαυροι μπορούσαν να πετάξουν και να εγκαταλείψουν την φωλιά τους λίγες ώρες αφότου είχαν σπάσει το τσόφλι του αβγού τους και είχαν δει το πρώτο τους φως.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι πτερόσαυροι γεννιούνταν με βραχιόνιο όστο (το οστό του βραχίονα) το οποίο ήταν πολύ ισχυρό και πιθανότατα πιο ισχυρό αναλογικά από αυτό των ενήλικων πτερόσαυρων. Οι νεογέννητοι πτερόσαυροι διέθεταν επίσης φτερά και έτσι μπορούσαν αμέσως μόλις γεννιόντουσαν. Επίσης οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι νεογέννητοι πτερόσαυροι ήταν πιο… σβέλτοι στο πέταγμα από τους ενήλικους αλλά φυσικά δεν είχαν την ίδια αντοχή.

Ποιοί ήταν

Οι πτερόσαυροι εμφανίστηκαν μαζί με τους δεινοσαύρους πριν από περίπου 220 και εξαφανίστηκαν και αποτέλεσαν και αυτοί θύματα του τεράστιου αστεροειδή που έπεσε στην Γη πριν από 66 εκατ. έτη. Οι πτερόσαυροι ήταν τα πρώτα σπονδυλωτά που κατάφεραν να πετάξουν. Για μεγάλο χρονικό διάστημα αναφέρονταν ως ιπτάμενοι δεινόσαυροι κάτι που δεν ισχύει αφού δεν ανήκαν στην οικογένεια των δεινοσαύρων αλλά των ερπετών.

Ορισμένα είδη ήταν πραγματικά γιγάντια με άνοιγμα φτερών 11 μέτρα και ύψος παρόμοιο με αυτό μιας καμηλοπάρδαλης. Πιστεύεται ότι κάποια είδη μπορούσαν να πετούν για 16.000 χιλιόμετρα χωρίς καμία στάση. Τα σαγόνια των μεγάλων πτερόσαυρων είχα διπλάσιο μέγεθος από αυτό των Τυραννόσαυρων ρεξ και ήταν εξοπλισμένα με μεγάλα κοφτερά δόντια. Μέσα στο στόμα τους είχαν επίσης σάκους παρόμοιους με αυτούς που έχουν οι πελεκάνοι για να μεταφέρουν την λεία τους.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Τσελέντης: Η σεισμική ακολουθία στο Αρκαλοχώρι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα

Ηράκλειο: Η γη δεν σταματά να σείεται

Ολυμπιακοί Αγώνες 2020: Πανελλήνιο ρεκόρ η Χανιώτισσα Ντουντουνάκη, για μία θέση εκτός τελικού

Το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με το μεγάλο χάσμα που το χωρίζει στην μέση

ηλιακο συστημα

Είναι γνωστό ότι το ηλιακό μας σύστημα χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εσωτερική στην οποία υπάρχουν οι τέσσερις βραχώδεις πλανήτες που βρίσκονται πιο κοντά στον Ήλιο (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης) και η εξωτερική που βρίσκονται οι γίγαντες αερίου (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας). Ανάμεσα τους υπάρχει ένα μεγάλο διαστημικό κενό, ένα χάσμα όπως το ονομάζουν οι επιστήμονες, με έκταση 550 εκατ. χλμ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Advances» ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν ότι το χάσμα αυτό δεν δημιουργήθηκε στην πορεία της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος αλλά ότι το ηλιακό μας σύστημα γεννήθηκε με αυτό το κενό στη μέση να χωρίζει τους πλανήτες που σχηματίζονταν σε αυτό. Οι ερευνητές κατέληξαν στα ευρήματα τους κυρίως από την ανάλυση πανάρχαιων μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη. Όπως αναφέρουν το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με αυτή την «τρύπα» η οποία αρχικά ήταν μικρή αλλά όσο αναπτυσσόταν το ηλιακό σύστημα μεγάλων παράλληλα και αυτή.

Εκτιμούν ότι το κενό αυτό κρατούσε εγκλωβισμένη την ύλη που υπήρχε στις δύο πλευρές του ώστε να μην υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ύλη των δύο πλευρών. Ίσως για αυτό στη μια πλευρά του κενού υπάρχουν μόνο βραχώδεις πλανήτες και στην άλλη μόνο πλανήτες αερίου.Ο Πλούτωνας αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένας απομακρυσμένος παγωμένος βράχος που δεν σχηματίστηκε με τις ίδιες διαδικασίες όπως οι υπόλοιποι πλανήτες. Μετά τον εντοπισμό του οι επιστήμονες έκριναν ότι έπρεπε να θεωρηθεί πλανήτης αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξαν γνώμη και τον… υποβάθμισαν.

Δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η συλλογή κάποιων στοιχείων που να εξηγούν την ύπαρξη του χάσματος αλλά μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι ότι όπως και για πολλά άλλα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος και έτσι και για αυτό υπεύθυνος είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης σε αυτό, ο Δίας. Καθώς εξελισσόταν ο σχηματισμός του Δία οι τρομερές βαρυτικές του δυνάμεις υποχρέωσαν μεγάλες ποσότητες αερίων και σκόνης από τον κοσμικό δίσκο που υπήρχε γύρω από τον Ήλιο να κινηθούν προς την πλευρά του πλανήτη με την ύλη που δεν κατάφερε να «συλλάβει» η βαρυτική έλξη του Δία να παραμένει στη θέση της και να δημιουργηθεί έτσι αυτό το κενό.

Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της