Η ανάληψη της ευθύνης για τους άλλους είναι αυτό που ξεχωρίζει τους ηγέτες

ηγέτης

Η προθυμία ενός ανθρώπου να αναλάβει την ευθύνη για λογαριασμό των άλλων, είναι ένα σημαντικό γνώρισμα που διακρίνει τους ηγέτες από τους υπόλοιπους ανθρώπους, σύμφωνα με μια νέα ελβετική επιστημονική μελέτη.
Η έρευνα φωτίζει -μέσω πειραματικών παιγνίων σε εργαστηριακές συνθήκες και απεικονιστικών τεχνικών- αφενός τα συμπεριφορικά και αφετέρου τα νευροβιολογικά θεμέλια της ηγεσίας και γενικότερα εκείνων των χαρακτηριστικών που κάνουν μερικά άτομα πιθανότερο να ηγηθούν των άλλων.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μίκα Έντελσον του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους επιστημονικό περιοδικό "Science", αξιολόγησαν την προθυμία των ανθρώπων να παίρνουν αποφάσεις εκ μέρους άλλων και τα κίνητρα των ανθρώπων να δράσουν είτε ως αποφασιστικοί ηγέτες είτε ως ακόλουθοι των αποφάσεων τρίτων.
Τα πειράματα -τα οποία συνοδεύθηκαν από μεθόδους απεικόνισης του εγκεφάλου, έτσι ώστε να εξετασθεί και η νευροβιολογική βάση των ηγετικών επιλογών- έδειξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι απρόθυμοι να πάρουν αποφάσεις που έχουν επιπτώσεις στις ζωές και στην ευημερία των άλλων, είτε πρόκειται για μια οικογένεια, για μια ομάδα ή για ένα κράτος, κάτι που οι ερευνητές ονόμασαν «αποστροφή υπευθυνότητας».
Όσοι άνθρωποι όμως δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους, ακόμη και για λογαριασμό τρίτων, είναι αυτοί -που όπως έδειξαν τα σχετικά τεστ- «βαθμολογούνται» υψηλότερα στην κλίμακα των ηγετικών ικανοτήτων και κρίνονται ικανότεροι να αναλάβουν θέσεις ευθύνης (π.χ. στο στρατό ή στην πολιτεία).
Οι ερευνητές τόνισαν ότι η «αποστροφή υπευθυνότητας» συνιστά τον καλύτερο δείκτη αξιολόγησης, αλλά και πρόγνωσης για την ηγετική ικανότητα ενός ανθρώπου. Όσο μικρότερη είναι αυτή η αποστροφή, τόσο μεγαλύτερη είναι η ηγετική ικανότητα.
Μάλιστα η λειτουργική μαγνητική απεικόνιση (fMRI) του εγκεφάλου έδειξε ότι υπάρχει το σχετικό νευρωνικό «αποτύπωμα», το οποίο μπορεί να βοηθήσει να προβλεφθεί κατά πόσο ένας άνθρωπος θα αναλαμβάνει ευθύνες, άρα είναι σε θέση να ηγηθεί.
Όπως ανέφεραν οι επιστήμονες, σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας, είτε πρόκειται για τον στρατό, για μια σχολική τάξη ή για μια ολόκληρη χώρα, η ηγετική ικανότητα έχει ζωτική σημασία, καθώς συχνά οι άνθρωποι ευθύνης πρέπει να πάρουν πολύ δύσκολες αποφάσεις, που θα έχουν επιπτώσεις στις ζωές των άλλων.

2,5 δισεκατομμύρια Τυραννόσαυροι περπάτησαν στη Γη την εποχή των δεινοσαύρων

τυραννοσαυρος

Συνολικά 2,5 δισεκατομμύρια Τυραννόσαυροι (T.rex) εκτιμάται ότι περπάτησαν στη Γη κατά τη διάρκεια της εποχής των δεινοσαύρων, σύμφωνα με τους πρώτους σχετικούς υπολογισμούς Αμερικανών επιστημόνων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Τσαρλς Μάρσαλ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science» εκτιμούν ότι αυτά τα 2,5 δισεκατομμύρια έζησαν σε 127.000 διαδοχικές γενιές πριν από 69 έως 66 εκατομμύρια χρόνια (οι Τυραννόσαυροι συνολικά έζησαν στη Γη επί σχεδόν τρία εκατομμύρια χρόνια, λίγο πριν την εξαφάνιση σχεδόν όλων των δεινοσαύρων από πτώση μεγάλου αστεροειδούς στο σημερινό Μεξικό). Εκτιμάται ότι, όσο ζούσαν, υπήρχε ένας Τυραννόσαυρος ανά 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα και ότι ανά πάσα στιγμή στον πλανήτη υπήρχαν περίπου 20.000 ενήλικες Τυραννόσαυροι.

Το μέσο βάρος ενός ενήλικα Τυραννόσαυρου -ο οποίος είχε μέγεθος σχολικού λεωφορείου- ήταν γύρω στους 5,2 τόνους, με το κρανίο του να έχει μήκος ενάμισι μέτρο. Υπολογίζεται ότι μόνο ο ένας στα 80 εκατομμύρια απολιθώθηκε, γι' αυτό είναι τόσο σπάνια η εύρεση απολιθωμάτων σήμερα. Από το 1905 που βρέθηκε το πρώτο απολίθωμα, έχουν βρεθεί περίπου άλλα 40 σε ΗΠΑ και Καναδά. Ο μεγαλύτερος που έχει βρεθεί υπολογίζεται ότι είχε μήκος 12,3 μέτρα και βάρος εννέα τόνους.

Από την άλλη πλευρά, οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι οι υπολογισμοί τους -που έγιναν για πρώτη φορά- μπορεί να έχουν μεγάλο περιθώριο σφάλματος και πως στην εποχή των δεινοσαύρων μπορεί να έζησαν από 140 εκατομμύρια έως 42 δισεκατομμύρια Τυραννόσαυροι, συνολικά.

Ο φοβερός και τρομερός Τυραννόσαυρος, ο οποίος ζούσε γύρω στα 30 χρόνια, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σαρκοβόρους δεινόσαυρους, ο οποίος -όπως και ο (ανύπαρκτος) Γκοτζίλα- έγινε διάσημος χάρη στο Χόλιγουντ και ιδίως τις ταινίες για το «Τζουράσικ Παρκ».

ειδησεις σημερα