Ανακαλύφθηκε και φωτογραφήθηκε ένας από τους πιο «βρεφικούς» εξωπλανήτες

"βρεφικός" εξωπλανήτης

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε έναν από τους μικρότερης ηλικίας εξωπλανήτες που έχουν ποτέ βρεθεί. Το πλανητικό «νεογνό» κινείται γύρω από ένα μακρινό «βρεφικό» άστρο στο Νέφος του Ταύρου και η ανακάλυψη έγινε με το τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου Κεκ στην Χαβάη.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον καθηγητή Έρικ Γκάιντος του Πανεπιστημίου της Χαβάης, έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο arXiv.org και θα κάνουν στη συνέχεια κανονική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας.

Χιλιάδες εξωπλανήτες έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, αλλά αυτό που διακρίνει το νέο πλανήτη, με την ονομασία 2M0437b, είναι ότι είναι πολύ νεαρός και επιπλέον μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα από τη Γη. Οι αστρονόμοι κατάφεραν να τον φωτογραφήσουν με το Τηλεσκόπιο Σουμπαρού στο όρος Μαουνακέα της Χαβάης.

Εκτιμάται ότι ο εξωπλανήτης έχει μάζα μερικές φορές μεγαλύτερη του Δία και δημιουργήθηκε, μαζί με το μητρικό άστρο του, πριν μερικά εκατομμύρια χρόνια, περίπου την εποχή που τα κυριότερα νησιά της Χαβάης αναδύθηκαν από τον ωκεανό.

Ο πλανήτης είναι τόσο νέος που είναι ακόμη καυτός από την ενέργεια που απελευθερώθηκε κατά τη δημιουργία του, έχοντας θερμοκρασία παρόμοια με τη λάβα που χύνεται από το ηφαίστειο Κιλαουέα της Χαβάης. Η απόστασή του από το άστρο του είναι περίπου 100 φορές η απόσταση Γης-Ήλιου.

Μελλοντικές παρατηρήσεις με το υπό εκτόξευση μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, τον διάδοχο του Hubble, θα ρίξουν περισσότερο φως στο κατά πόσο ο πλανήτης έχει ατμόσφαιρα και τι είδους.

(Στη φωτογραφία ο "βρεφικός" εξωπλανήτης που ανακαλύφθηκε)

Δεινόσαυροι: Πωλήθηκε για 6,6 εκατ. ευρώ ο μεγαλύτερος τρικεράτωψ στον κόσμο

Ερευνα: Οι πλήρως εμβολιασμένοι έχουν μικρότερες πιθανότητες να μεταδώσουν τον κορωνοϊό

Τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται με χάρτινα και όχι ψηφιακά παραμύθια

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Η διαδικασία του διαβάσματος ενός παραμυθιού για να κοιμηθεί ένα παιδί συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής. Όμως τα τελευταία χρόνια πολλοί γονείς έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία με τα tablets ή τα κινητά τηλέφωνα και προτιμούν να διαβάζουν στα παιδιά τις ιστορίες μέσα από τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν πραγματοποίησαν μια μελέτη η οποία δείχνει ότι οι γονείς πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις ηλεκτρονικές τους συσκευές και να χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό τρόπο με τα βιβλία για να κοιμίζουν τα παιδιά τους. Αν και η μελέτη έγινε σε μικρό δείγμα (72 γονείς με παιδιά 2-3 ετών) τα αποτελέσματα της παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ως συνήθως οι ερευνητές δημιούργησαν δύο ομάδες. Στη μια ομάδα οι γονείς διάβαζαν στα παιδιά παραμύθια από βιβλία και στην άλλη ομάδα οι γονείς διάβαζαν τα παραμύθια μέσα από tablets. Οι ερευνητές φρόντισαν στα tablets αυτά να υπάρχουν παραμύθια που απευθύνονται στις ηλικίες των παιδιών που συμμετείχαν στη μελέτη και παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα νούμερα downloading στις σχετικές online εφαρμογές.

Όπως διαπιστώθηκε οι γονείς μιλούσαν περισσότερο στα παιδιά τους κάνοντας διάφορα σχόλια όταν διάβαζαν το παραμύθι από ένα βιβλίο και όχι από το tablet ενώ επίσης τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με τους γονείς τους περισσότερο όταν εκείνοι τους διάβαζαν το παραμύθι από βιβλίο από ότι όταν το διάβαζαν από tablet. Σύμφωνα με τους ειδικούς η αλληλεπίδραση αυτή είναι πολύ σημαντική και παίζει ρόλο στην ανάπτυξη των γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού αλλά και στις σχολικές του επιδόσεις.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα tablet δημιουργούν διαφόρων ειδών περισπασμούς όπως εμφάνιση στην οθόνη γραφικών, animations, διαφημιστικών ή άλλων μηνυμάτων τα οποία διακόπτουν τη διαδικασία του διαβάσματος, αποσπούν την προσοχή του παιδιού και εμποδίζουν τελικά την επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και τον γονιό.

Οι ερευνητές δεν απορρίπτουν τη χρήση των tablet και γενικότερα των ηλεκτρονικών συσκευών ως μέσα ανάγνωσης παραμυθιών αλλά τονίζουν ότι πρέπει οι δημιουργοί των ιστοριών που αποκτούν ψηφιακή μορφή να τις φτιάχνουν έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο επιμορφωτικές για τα παιδιά και να μην κάνουν την εμφάνιση τους animations, διαφημίσεις και άλλα μηνύματα.

Επιστήμη - Έρευνα: Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι