Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Ryanair: Κλείνει τη χειμερινή βάση στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Image
ryanair12.jpg
 clock 13:24 | 01/09/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Στην απόφασή της να κλείσει τη χειμερινή βάση του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος", με την αποδέσμευση 2 αεροσκαφών, προχωρά η Ryanair

H εταιρεία, η οποία ζητά ελκυστικότερες χρεώσεις και κίνητρα για τη χειμερινή περίοδο, θα διεξάγει στην Αθήνα μόλις 10 από 29 δρομολόγια, μειώνοντας τη διαθέσιμη χωρητικότητα κατά σχεδόν 60%. 

 

Η ιρλανδική εταιρεία, κλείνοντας τη βάση της Αθήνας από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, υποστηρίζει ότι το αεροδρόμιο Αθήνας και η Fraport Greece δεν προσφέρουν ισχυρά κίνητρά για την τόνωση της επιβατικής κίνησης τη χειμερινή περίοδο και για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός περιόδων αιχμής.

 

"Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει υψηλές χρεώσεις, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά", δήλωσε στο Capital.gr, ο CEO της εταιρείας, Eddie Wilson. 

"Ενώ φέτος το χειμώνα θα αναπτυχθούμε στην Πορτογαλία 21%, στην Ιταλία 19% και στην Ισπανία 17%, στην Ελλάδα η προσφερόμενη χωρητικότητα θα μειωθεί 40%", σχολίασε ο κ. Wilson, υποστηρίζοντας ότι η Ryanair, εάν και έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις στην ελληνική κυβέρνηση, από τον Νοέμβριο του 2021, στις οποίες δεσμεύεται για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης σε διάστημα 5 ετών, στα 10 εκατ. επιβάτες ετησίως, εντούτοις δεν έλαβε καμία απάντηση. 

"Η Ελλάδα είναι ένας θαυμάσιος και κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός, με εξαιρετικές επιδόσεις το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα πολλά αεροδρόμια να είναι κορεσμένα και να υπάρχει έλλειψη χρονοθυρίδων. Ωστόσο, για την ανάπτυξη της χειμερινής περιόδου κρίνεται, μεταξύ άλλων, αναγκαία η υιοθέτηση κινήτρων, ώστε η Ελλάδα και η Αθήνα να μην είναι εποχικός προορισμός", σχολίασε ο κ. Wilson. 

Ryanair αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη. Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, είναι σε θέση να προσφέρει ταχεία άνοδο επιβατών, βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα που απαιτείται για την τόνωση της ελληνικής τουριστικής αγοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους", συμπλήρωσε ο CEO της εταιρείας.

 

Όπως προαναφέρθηκε, τη χειμερινή περίοδο η Ryanair θα διεξάγει 10 δρομολόγια από την Αθήνα, τα οποία θα είναι σε Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη (Φιουμιτσίνο), Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" έναντι 2 πέρσι και 4 το 2019. 

Επίσης, η εταιρεία θα διεξάγει δρομολόγια και / από τα Χανιά και από και προς τη Θεσσαλονίκη, την οποία διατηρεί ως βάση. 

Συνοψίζοντας, στελέχη της ιρλανδικής εταιρείας, η οποία υπολογίζεται ότι κατέχει την 3η θέση στην Ελλάδα σε μερίδιο αγοράς (7%), πίσω από AEGEAN (38%) και SKY express (15%), τόνιζαν ότι, ενώ άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και κυβερνήσεις στην Πορτογαλία, την Κροατία και την Ιρλανδία έχουν μειώσει τα αεροπορικά τέλη και έχουν εφαρμόσει με επιτυχία προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού τη χειμερινή περίοδο, το αεροδρόμιο της Αθήνας και γενικότερα, η ελληνική κυβέρνηση διατήρησαν τις μη ανταγωνιστικές αερολιμενικές χρεώσεις.

"Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει την εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος της, καθώς τα ελληνικά νησιά στερούνται συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια του χειμώνα (-45% έναντι του καλοκαιριού). Μάλιστα, oι tour operators αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% της χειμερινής κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων, επομένως η απώλεια της χωρητικότητας της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης είναι επιζήμια για την ελληνική οικονομία", ανέφεραν ενδεικτικά. 

Διαβάστε επίσης:

Fuel Pass 2: Τέλος χρόνου για την υποβολή αιτήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Διαγωνισμοί ΣΔΙΤ για έργα 1,2 δισ. ευρώ - 'Ενα στην Κρήτη

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis