Ελλάδα

Κρέτσος: Το ΣτΕ απέρριψε τις αιτιάσεις των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών για τις άδειες

Λ. Κρέτσος

«Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απορρίφθηκαν στο σύνολο τους οι αιτήσεις των τηλεοπτικών σταθμών κατά των αποφάσεων του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά, με τις οποίες καθοριζόταν ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου σε επτά (7) και η τιμή εκκίνησης της κάθε άδειας σε 35.000.000 ευρώ, καθώς και κατά της υπ’ αρ. 1/2017 προκήρυξης του ΕΣΡ για τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού», δήλωσε ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ, Λευτέρης Κρέτσος με αφορμή την δημοσίευση των αποφάσεων του ΣτΕ, με τις οποίες απορρίφθηκαν οι αιτήσεις των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

«Τα ιδιωτικά κανάλια λειτουργούν πλέον κατέχοντας άδεια την οποία απέκτησαν αφού εκπλήρωσαν όλες τις παραμέτρους που έθετε η διαγωνιστική διαδικασία.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε τηλεοπτικός σταθμός οφείλει να καταβάλει το τίμημα των 35 εκατ. ευρώ (ήδη καταβλήθηκε η πρώτη δόση), να διατηρεί 400 θέσεις εργασίας κατ’ ελάχιστο, να λειτουργεί σε σύγχρονες τεχνολογικές εγκαταστάσεις και, βεβαίως, να παράγει πρωτότυπο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό πρόγραμμα, όπως προβλέπει η πάρα πολύ αυστηρή νομοθεσία» αναφέρει ο υφυπουργός .

«Το Συμβούλιο της Επικρατείας επιβεβαίωσε με τον πιο σαφή και πανηγυρικό τρόπο τη νομιμότητα, συνταγματικότητα και ορθότητα της διαδικασίας αδειοδότησης, όπως αυτή προβλέπεται στο νόμο 4339/2015, καθώς έκρινε ότι:

· Η συνταγματική εγγύηση του άμεσου ελέγχου των τηλεοπτικών σταθμών από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης τηρήθηκε με την εκ μέρους του διατύπωση της σύμφωνης γνώμης για τον καθορισμό της τιμής εκκίνησης (και του αριθμού των αδειών) και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αδειοδότηση.

· Οι αριθμητικά περιορισμένες διοικητικές άδειες παρέχουν στους κατόχους τους τη δυνατότητα να αποκομίζουν σημαντικά ωφελήματα (κοινωνικής, πολιτιστικής και οικονομικής φύσεως) και να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων επιχειρηματιών οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι της απαιτούμενης σχετικής άδειας.

· Το τίμημα προσδιορίστηκε με αντικειμενικά και πρόσφορα κριτήρια αναλόγως των οικονομικών και τεχνολογικών δεδομένων.

· Η καταβολή του τιμήματος της άδειας διαφοροποιείται από την προβλεπόμενη καταβολή του ανταλλάγματος προς τη DIGEA για την παροχή υπηρεσιών πολυπλεξίας, μεταφοράς και διανομής ψηφιακού σήματος.

· Η καταβολή του τιμήματος δεν αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για τη χορήγηση της σχετικής διοικητικής άδειας αφού απαιτείται από το νόμο (και την προκήρυξη) να πληρούνται και άλλες προϋποθέσεις , οι οποίες επίσης αποσκοπούν να διασφαλίσουν την εκπλήρωση των κατά το Σύνταγμα σκοπών δημοσίου συμφέροντος (αντικειμενικότητα, αμεροληψία και πολυφωνία ραδιοτηλεοπτικών μέσων) και ανάγονται σε κριτήρια ποιοτικά.

· Το σύστημα αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών, όπως εισήχθη με το ν. 4339/2015 δεν αντιβαίνει στο άρθρο 10 της ΕΣΔΑ.

· Είναι αντικειμενικά και πρόσφορα στοιχεία για τον καθορισμό της τιμής εκκίνησης τα πραγματικά δεδομένα που σχετίζονται με το προσφερθέν τίμημα των πλειοδοτών στη δημοπρασία για τη χορήγηση 4 αντίστοιχων αδειών κατόπιν της 1/2016 προκήρυξης του Υπουργού Επικρατείας, αφού τα ποσά αυτά απηχούν την εκτίμηση των ίδιων των τηλεοπτικών επιχειρήσεων για την οικονομική αξία των εν λόγω αδειών.

Η τελική δικαίωση του νόμου 4339/2015 από το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι δικαίωση των πολιτών που στήριξαν την κυβέρνηση και την προσπάθεια αυτή, είναι δικαίωση της επιμονής στην τήρηση του Συντάγματος και των νόμων και της εμπιστοσύνης στη δικαιοσύνη».

Ο κ. Κρέτσος υπογραμμίζει ότι «η δικαίωση είναι πρώτα και κύρια δικαίωση της δημοκρατίας αλλά και του κάθε πολίτη ξεχωριστά, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο.

Ένας μεγάλος κύκλος που περιείχε επιθέσεις, κατηγορίες, ύβρεις κλείνει δικαιώνοντας πανηγυρικά την Κυβέρνηση».

«Ο δρόμος είναι πλέον ανοιχτός και για την αδειοδότηση των περιφερειακών και θεματικών καναλιών» αναφέρει ο υφυπουργός.
 

Ελλάδα

Καύσωνας: Για ποιους συστήνει παύση εργασιών -Τα μέτρα του υπ. Εργασίας

καύσωνας

Σε ότι αφορά στον ιδιωτικό τομέα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείο Εργασίας (την Παρασκευή) ισχύουν τα εξής μέτρα:

Οι συστάσεις του υπουργείου Εργασίας για τον καύσωνα:

«Για την προστασία των εργαζομένων ενόψει της πολυήμερης επικράτησης υψηλών θερμοκρασιών στη χώρα μας και την αποφυγή φαινομένων θερμικής καταπόνησης υπό συνθήκες καύσωνα, το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων και η Γενική Γραμματεία Εργασίας καλούν τους εργοδότες να προβούν τόσο στη λήψη των απαραίτητων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, όσο και σε μείωση απασχόλησης ή/και παύση εργασιών κατά τις ώρες θερμοκρασιακής αιχμής (12.00-16.00), όπου αυτό κριθεί, κατά περίπτωση, απαραίτητο.
 

Παράλληλα, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας εντατικοποιεί την περίοδο αυτή τους στοχευμένους ελέγχους σε εργασιακούς χώρους, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη υπ’ αριθμ. 56738/30.07.2021 εγκύκλιο, και σε συνέχεια της από 22 Ιουνίου 2021 σχετικής εγκυκλίου (αριθ.πρωτ. 41935), με έμφαση σε υπαίθριες εργασίες (π.χ. οικοδομές, οδικά και άλλα τεχνικά έργα), σε εργασίες σε στεγασμένους χώρους όπου λόγω της φύσης των παραγωγικών διαδικασιών μπορεί να υπάρχει επί πλέον θερμική καταπόνηση από υψηλές τιμές θερμοκρασίας-υγρασίας και ακτινοβολούμενη θερμότητα (π.χ. σε χυτήρια, μεταλλουργίες, βιομηχανίες πλαστικών, μαγειρεία κ.α.), καθώς και σε χειρωνακτικές εργασίες (π.χ. μεταφορά βαρέων αντικειμένων, οικοδομικών υλικών). Σε κάθε περίπτωση, εφιστάται η προσοχή για εργαζόμενους που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου

Ειδικότερα, συστήνονται:

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗΣ
Οργάνωση του χρόνου εργασίας με προγραμματισμό διαλειμμάτων κατάλληλης διάρκειας για τη μείωση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων.
Προγραμματισμός των εργασιών που συνεπάγονται υψηλή θερμική καταπόνηση των εργαζομένων, κατά το δυνατόν, σε ώρες εκτός θερμοκρασιακών αιχμών.
Μείωση της απασχόλησης ή παύση εργασιών σε ιδιαίτερα επιβαρυμένους θερμικά χώρους όπως είναι τα μηχανοστάσια, χυτήρια, υαλουργεία, κεραμοποιεία, ναυπηγικές εργασίες κ.λπ. μεταξύ των ωρών 12.00-16.00.
Διαμόρφωση κυλικείων, ή άλλων κατάλληλων χώρων για το χρόνο διαλείμματος. Οι χώροι αυτοί, ανάλογα με τις αντικειμενικές ανάγκες και δυνατότητες, να εξοπλίζονται με σύστημα κλιματισμού. Οι χώροι αυτοί θα επιλεγούν μετά από συνεργασία του εργοδότη και του Τεχνικού Ασφάλειας, Ιατρού Εργασίας και μελών ΕΥΑΕ και όπου δεν υπάρχουν των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Παροχή πόσιμου δροσερού νερού σε θερμοκρασία 10 -15 °C.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Τα μέτρα που μπορεί να ληφθούν για να αντιμετωπιστεί τυχόν θερμική καταπόνηση των εργαζομένων περιλαμβάνουν:
Χορήγηση και χρήση κατάλληλου καλύμματος κεφαλής όπου δεν προβλέπεται χρήση κράνους προστασίας, καθώς και προστατευτικών μέσων δέρματος.
Διαμόρφωση / επιλογή σκιερού μέρους για διαλείμματα.
Διαμόρφωση / επιλογή σκιερού μέρους ή κατασκευή κατάλληλων στεγάστρων για την εκτέλεση των εργασιών, όπου αυτό είναι δυνατόν.
Προγραμματισμός των εργασιών έτσι ώστε οι πλέον επιβαρυμένες (π.χ. εργασίες ασφαλτόστρωσης) να γίνονται τις ώρες που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.
Μείωση της απασχόλησης ή/και παύση εργασιών κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των ωρών 12.00-16.00
Χορήγηση πόσιμου δροσερού νερού (10-15 °C).

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Καιρός στην Κρήτη: Νέες θερμές αέριες μάζες από Αφρική- ΒΙΝΤΕΟ

Μαίνεται η φωτιά στη Ρόδο: Στη μάχη από τα ξημερώματα εναέρια μέσα - BINTEO

Κυβερνητικοί Σχεδιασμοί: Ούτε για καφέ χωρίς εμβόλιο