Τεχνολογία

Πρωτοποριακή ελληνική συσκευή σε μέγεθος σπιρτόκουτου, τράβηξε τα βλέμματα στο Ντουμπάι

start_up.jpg

Το ενδιαφέρον της αγοράς του Ντουμπάι τράβηξε πρόσφατα μια πρωτοποριακή ελληνική συσκευή, σε μέγεθος σπιρτόκουτου, που τοποθετείται πάνω σε μηχανήματα που χρησιμοποιεί ή ενοικιάζει μια κατασκευαστική εταιρεία. Η συσκευή, χάρη στους αισθητήρες και το σύστημα GPS που διαθέτει, στέλνει ανά μία ώρα δεδομένα που πληροφορούν την εταιρεία πού βρίσκεται κάθε στιγμή το μηχάνημα, αν χρησιμοποιείται ή όχι, αν χρησιμοποιείται με τον σωστό τρόπο και πότε χρειάζεται συντήρηση. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία διασφαλίζει τη διαχείριση των αρκετά ακριβών μηχανημάτων της, θωρακίζεται απέναντι σε κλοπές και κερδίζει πολύτιμο χρόνο στη διαχείριση των εργοταξίων.

Η συσκευή, την οποία κατασκεύασε η ελληνική startup Embneusys, δημιουργήθηκε με την τεχνολογία NB IoT, που βασίζεται στη μετάβαση από το 4G στο 5G, και, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Γεώργιο Φόρογλου, μπορεί να απελευθερώσει τον τομέα του Ίντερνετ των Πραγμάτων (Internet of Things) που χρειάζεται χαμηλές καταναλώσεις ενέργειας, μπαταρίες που να διαρκούν για πολύ καιρό και χαμηλές οικονομικές χρεώσεις για την φτηνή μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων.

Για το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε ήδη από την αγορά του Ντουμπάι και ευρύτερα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου ο κατασκευαστικός τομέας «ανθίζει», ο κ. Φόρογλου επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η Embneusys έχει ήδη κλείσει συμφωνία με μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών, η οποία θα υποστηρίξει τη δραστηριότητά της στην περιοχή. Υπογραμμίζει, παράλληλα, ότι ένας από τους λόγους που η ελληνική start- up στράφηκε στην κατασκευή του συγκεκριμένου είδους hardware είναι ότι διαπίστωσε πως υπήρχε ένα χάος στον τομέα της οργάνωσης των εργοταξίων.

Εταιρεία αναζητούσε επί σειρά ημερών μια φρέζα

«Αρχικά υλοποιήσαμε ένα πιλοτικό έργο με εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, η οποία αναζητούσε επί σειρά ημερών μια φρέζα, ένα αρκετά ακριβό μηχάνημα, και κανείς δεν γνώριζε σε ποιο εργοτάξιο βρισκόταν», αναφέρει. Με αφορμή, άλλωστε, την έξαρση των κλοπών, σημειώνει ότι με τη χρήση των εν λόγω συσκευών που κολλούν επάνω στα μηχανήματα με εποξική ρητίνη, διασφαλίζονται οι ιδιοκτήτες της για ενδεχόμενο κλοπής καθώς ο επίδοξος κλέφτης θα έπρεπε να καταστρέψει το μηχάνημα για να ξεκολλήσει τη συσκευή και το ίχνος που μεταδίδει αυτή μέσω GPS μπορεί εύκολα να προδώσει την παρουσία του.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, το πεδίο εφαρμογών της χρήσης της συσκευής αυτό περιλαμβάνει εταιρείες ενοικιάσεων και κατασκευαστικές εταιρείες, ενώ αφορά σε κάθε είδους μηχανήματα, από πολύ μεγάλα σε μέγεθος συστήματα μέχρι και γεννήτριες, ανυψωτικά, αγροτικά εξαρτήματα κ.ά.

Ψηφιακή πλατφόρμα για τη δικτύωση επιχειρήσεων

Η ελληνική start-up Embneusys παρουσιάζει τη δραστηριότητά της στην ψηφιακή πλατφόρμα https://www.ris3rcm.eu/startups/ που δημιούργησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ των επιχειρήσεων, των επενδυτών και της ερευνητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας. Μέσω αυτής, μπορεί μια εταιρεία να βρει επενδυτή, ερευνητή ή χρηματοδότηση, μπορεί κάποιος να δηλωθεί ως επενδυτής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα διαρκούς ενημέρωσης για τις τρέχουσες εξελίξεις στο χώρο της καινοτομίας.

Ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Υποστήριξης, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας, Κώστας Μιχαηλίδης, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας εντάσσεται στις δραστηριότητες του Οικοσυστήματος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (One Stop Liaison Office), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία δημιουργίας βάσης δεδομένων με τις startups και γενικότερα τις καινοτόμες επιχειρήσεις στην Κεντρική Μακεδονία.

Οι startups μπορούν γρήγορα να φέρουν ανάπτυξη

Την πεποίθηση ότι οι startups επιχειρήσεις μπορούν γρήγορα να φέρουν ανάπτυξη και να κρατήσουν στη χώρα ανθρώπους με υψηλό επίπεδο σπουδών εκφράζει, από την πλευρά του, ο υπεύθυνος του Μηχανισμού Καινοτομίας της Περιφέρειας, Σταύρος Μαντζανάκης. «Το Παρίσι έχει καταβάλλει έντονες προσπάθειες για να προσελκύσει τέτοιες εταιρείες από κάθε σημείο του κόσμου και να φτιάξουν την έδρα τους εκεί. Είναι λογικό λοιπόν ότι η ευρωστία μιας Περιφέρειας κρίνεται από το πλήθος και την ποιότητα των startups που φιλοξενεί», υπογραμμίζει με έμφαση.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η δημιουργία της βάσης δεδομένων με τις start-ups και γενικότερα τις καινοτόμες επιχειρήσεις στην Κεντρική Μακεδονία, είναι απόλυτη προτεραιότητα του Μηχανισμού Καινοτομίας, ο οποίος τις εντοπίζει ανιχνεύοντας καθημερινά όλες τις τεχνολογικές και ειδησεογραφικές εξελίξεις, συνεργαζόμενος με αντίστοιχους φορείς που βρίσκονται κοντά στις εταιρείες αυτές και λαμβάνοντας στοιχεία από φορείς που υλοποιούν σχετικά προγράμματα που προσφέρουν χρηματοδοτήσεις.

Τεχνολογία

Facebook: Απώλειες δισ. δολαρίων από το μποϊκοτάζ των πολυεθνικών

facebook

Πλήθος μεγάλων επιχειρήσεων μποϊκοτάρουν το Facebook αποσύροντας τις διαφημίσεις τους εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθεί το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σε ζητήματα βίας και λεκτικού μίσους.

Ο αντίκτυπος από την απόσυρση των διαφημίσεων των συγκεκριμένων επιχειρηματικών κολοσσών στις μετοχές του Facebook είναι ήδη ορατός. Την προηγούμενη εβδομάδα, η μετοχή του κοινωνικού δικτύου κατέγραψε απώλειες της τάξης του 8% χάνοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία.

Την Δευτέρα 29 Ιουνίου, η μετοχή έχασε ακόμη 3% της αξίας της.

Συνολικά, τα τελευταία εικοσιτετράωρα διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η μετοχή του Facebook υποχώρησε από τα επίπεδα των 240 δολαρίων σε εκείνα των 210 δολαρίων με τις απώλειες να «αγγίζουν» τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ υποχώρησε στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη βλέποντας την προσωπική του περιουσία να μειώνεται σημαντικά.

Ωστόσο, όπως εκτιμούν αναλυτές, η ζημιά ίσως είναι τελικά μεγαλύτερη για τις επιχειρήσεις που αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν το κοινωνικό δίκτυο παρά για το ίδιο το Facebook.

«Το μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook από μια σειρά από επιχειρήσεις για διάστημα ενός μήνα δεν θα επηρεάσει σημαντικά την πορεία του κοινωνικού δικτύου» εκτιμά η Μαρί Σμιθ, συγγραφέας του βιβλίου «Facebook Marketing: An Hour a Day» μιλώντας στο CBC News.

Ειδικότερα, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που προχωρούν σε μποϊκοτάζ διαφημίσεων ρισκάρουν να υποστούν σημαντικές απώλειες εσόδων από την ενδεχόμενη μείωση των πωλήσεων των προϊόντων τους, προσθέτει η ίδια.

Η Νικόλ Περίν, αναλύτρια της ερευνητικής εταιρείας eMarketer, δήλωσε: «Θα είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα του μποϊκοτάζ από τον αντίκτυπο της πανδημίας για το Facebook. Ορισμένες εταιρείες είχαν ήδη σταματήσει τις διαφημιστικές δαπάνες λόγω του κοροναϊού. Την ίδια ώρα, άλλες εταιρείες επέλεξαν να ξεκινήσουν να διαφημίζονται εκμεταλλευόμενες το κενό που δημιουργήθηκε αλλά και τις σαφώς οικονομικότερες τιμές».

Από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το κοινωνικό δίκτυο επισημαίνοντας ότι η διστακτικότητά του να εφαρμόσει αυστηρούς κανόνες σε ζητήματα βίας και λεκτικού μίσους ίσως τελικά του κοστίσει ακριβά.

«Το Facebook πρέπει να δράσει γρήγορα και αποτελεσματικά στο συγκεκριμένο θέμα (βία και λεκτικό μίσος) για να σταματήσει το μποϊκοτάζ» αναφέρει ο Μπράντλεϊ Γκάστγουϊρθ, επικεφαλής τεχνολογικής στρατηγικής στην εταιρεία Wedbush Securities.

Μιλώντας στην εκπομπή του αμερικανικού δικτύου CNN, ο αντιπρόεδρος του Facebook αρμόδιος για τις Δημόσιες Σχέσεις, Νικ Κλεγκ εμφανίστηκε επιφυλακτικός αναφορικά με τις προθέσεις του κοινωνικού δικτύου, υπογραμμίζοντας, όμως, ότι το Facebook δεν έχει κάτι να αποκομίσει «από τον πολλαπλασιασμό της ρητορικής μίσους στην πλατφόρμα του».

«Δεν έχουμε απολύτως κανένα λόγο να ανεχθούμε τη ρητορική μίσους» τόνισε ο Κλεγκ και συνέχισε: «Δεν μας αρέσει, δεν αρέσει ούτε στους χρήστες μας. Δικαιολογημένα, δεν αρέσει και στους διαφημιζόμενους στο δίκτυο. Ωφελούμαστε όλοι από τη θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους ανθρώπους. Όχι από το μίσος».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ