Τεχνολογία

Airbus: Το 2035 το πρώτο «καθαρό» αεροπλάνο με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα

airbus υδρογόνο

Η ευρωπαϊκή εταιρεία Airbus παρουσίασε τα σχέδιά της για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο επιβατηγού αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων, το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα.

Το αεροσκάφος με την αρχική ονομασία ZEROe, το οποίο μπορεί να είναι έτοιμο σε 15 χρόνια, δηλαδή να πετάξει το 2035, θα μεταφέρει 100 έως 200 επιβάτες, ανάλογα με το σχέδιο που θα επιλεγεί τελικά.

Για «μία ιστορική στιγμή για την εμπορική αεροπλοΐα συνολικά» και για τη «σημαντικότερη φάση μετάβασης που έχει δει ποτέ η αεροπορική βιομηχανία» έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί.

Όπως είπε, «φιλοδοξία μας είναι να υλοποιήσουμε ένα τολμηρό όραμα για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών ρύπων. Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση του υδρογόνου -τόσο ως συστατικού των συνθετικών καυσίμων όσο και ως πρωτογενούς πηγής ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη- έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά το κλιματικό αποτύπωμα της αεροπορικής βιομηχανίας».

Τα τρία διαφορετικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τουρμποκινητήρες που δουλεύουν με υγρό υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές και επιτρέπουν -ανάλογα με το μοντέλο- στο αεροπλάνο να πετάει τουλάχιστον 1.000 έως 2.000 ναυτικά μίλια (3.700 χιλιόμετρα). Η εταιρεία αναμένεται να έχει επιλέξει έως το 2025 την τεχνολογία που τελικά θα ακολουθήσει, ενώ άλλοι αναλυτές δήλωσαν επιφυλακτικοί πως ίσως το όλο φιλόδοξο σχέδιο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί πριν το 2040, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Η Airbus επεσήμανε ότι για να γίνει η μετάβαση στο υδρογόνο πρέπει γενικότερα να βοηθήσουν οι κυβερνήσεις και άλλες επιχειρήσεις, ώστε να μεταμορφωθεί το όλο οικοσύστημα των πτήσεων, μεταξύ άλλων με την κατασκευή επίγειων υποδομών ασφαλούς μεταφοράς και αποθήκευσης του υδρογόνου, καθώς και με τις σχετικές επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία.

Ήδη, από τη δεκαετία του 1970, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι καταφθάνει η «οικονομία του υδρογόνου», κάτι που δεν έχει γίνει πραγματικότητα ακόμη, εν μέρει επειδή το υδρογόνο παραμένει αρκετά ακριβό για ευρεία χρήση. Προς το παρόν, το περισσότερο υδρογόνο που χρησιμοποιείται σήμερα εξάγεται από το φυσικό αέριο, κάτι που όμως δημιουργεί εκπομπές ρύπων, συνεπώς χρειάζονται νέες πιο «καθαρές» τεχνικές μαζικής παραγωγής υδρογόνου, π.χ. από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αυτό θέλει και η Airbus, η οποία σχεδιάζει την εξαγωγή υδρογόνου από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης.

Σήμερα, τα αεροπλάνα ευθύνονται περίπου για το 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα (πάνω από 900 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ετησίως), σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές. Η τάση της εκπομπής ρύπων από τα αεροσκάφη είναι αυξητική κατά τα τελευταία χρόνια, καθώς αυξανόταν ολοένα ο αριθμός των πτήσεων (προ κορονοϊού).

 

Τεχνολογία

Τεχνολογία: Έξυπνες θυρίδες για παραλαβή και παράδοση δεμάτων

Δέμα

Στη σύναψη συμφωνίας με την εταιρία ταχυμεταφορών ACS, εταιρία του Ομίλου Quest, για την προμήθεια, εγκατάσταση και τεχνική υποστήριξη συνολικά 205 σταθμών με «έξυπνες» θυρίδες KePol, οι οποίες και θα καλύψουν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας προχώρησε η Mobile Technology.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση «έξυπνων» θυρίδων (smart lockers) που θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και θα παρέχει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν (ή και να παραδίδουν) τα δέματά τους με τη μέθοδο Click & Collect, δηλαδή χωρίς ανθρώπινη επαφή, σε οποιαδήποτε ημέρα και ώρα.

Οι «έξυπνες» θυρίδες KePol, οι οποίες θα τοποθετηθούν αρχικά στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη, θα εγκατασταθούν σε εξωτερικούς χώρους, καθώς είναι εξαιρετικά ασφαλείς και ανθεκτικές ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Θα περιλαμβάνουν οθόνη αφής για την πληκτρολόγηση των απαιτούμενων κωδικών πρόσβασης στις θυρίδες, POS για όσους επιθυμούν να πληρώσουν με κάρτα κατά την παραλαβή του δέματός τους, σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED. H πιλοτική εγκατάσταση πέντε σταθμών σε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας έχει ήδη δρομολογηθεί για τις αρχές του 2022. Σημειώνεται ότι το λογισμικό διασύνδεσης των έξυπνων θυρίδων υλοποιείται εξολοκλήρου από την ACS.

Η Mobile Technology, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ανέλαβε την υλοποίηση αυτού του έργου, καθώς διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την εγκατάσταση των θυρίδων, ως επίσημος εκπρόσωπος του αυστριακού οίκου KEBA στην Ελλάδα, η λύση της οποίας στον συγκεκριμένο τομέα είναι η πλέον διαδεδομένη λύση πανευρωπαϊκά και χρησιμοποιείται ήδη από το 2001 από κορυφαίες εταιρείες του κλάδου ταχυμεταφορών.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Κρήτη: Εγκλωβίστηκε οδηγός σε ΙΧ μετά από τροχαίο

Κρήτη - Καιρός: Συννεφιασμένος ο καιρός για σήμερα Τρίτη

ΕΦΚΑ: Ποιοι δικαιούχοι πληρώνονται αναδρομικά στο τέλος Οκτωβρίου

ESPA BANNER