Τεχνολογία

Αλγόριθμος αναλύει τα tweets του Τραμπ

τραμπ-αλγόριθμος

Η ανάλυση του κοινωνικού δικτύου Twitter για την εύρεση πληροφοριών που θα ορίσουν την πορεία των αγορών γίνεται εδώ και χρόνια. Ειδικά, εταιρείες που χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να επενδύσουν έχουν ενσωματώσει αυτές τις αναλύσεις στη στρατηγική τους.

Μετά ήρθε ο @realdonaldtrump (ο επίσημος λογαριασμός του Αμερικανού προέδρου στο Twitter). Ενα μήνα μετά την ανάληψη της προεδρίας, οι καλύτεροι προγραμματιστές αλγορίθμων της Wall Street και της Silicon Valley προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν το φαινόμενο. Ο κ. Μαξ Μπράουν, υπάλληλος του ερευνητικού εργαστηρίου Χ (συνδέεται με την Google), έχει κατασκευάσει έναν ειδικό αλγόριθμο, με την ονομασία Trump2Cash, ο οποίος αναλύει τα tweets του προέδρου και στοιχηματίζει αυτομάτως στις εταιρείες που έχει κατονομάσει ο κ. Τραμπ. Οπως και οι υπόλοιποι, έτσι και ο κ. Μπράουν έχει μάθει ότι η συμπεριφορά του κ. Τραμπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει πάντοτε τις συνέπειες που θα έπρεπε να έχει στις αγορές. Για παράδειγμα, όταν είχε επικρίνει ο πρόεδρος τη Nordstrom, επειδή η εταιρεία είχε αφαιρέσει την κολεξιόν ρούχων της κόρης του από τα καταστήματά της, ο αλγόριθμος είχε προβλέψει πτώση της τιμής της μετοχής. Οπερ και εγένετο, η μετοχή υποχωρούσε κατά 1%, ένα λεπτό μετά το tweet του κ. Τραμπ.

Ωστόσο γρήγορα άλλαξε η κατάσταση και έως το τέλος της μέρας η τιμή της μετοχής είχε ενισχυθεί κατά 4,2%. Κατά τον κ. Τζο Γκιτς της Social Media Analytics, η μετοχή σχεδόν όλων των εταιρειών που είχαν γίνει στόχος επικρίσεων από τον κ. Τραμπ είχε ανακάμψει εντός μερικών εβδομάδων το πολύ. Οπότε τα tweets του κ. Τραμπ φαίνεται να είναι πιο σημαντικά για όσους έχουν πολύ βραχυπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα.

Η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο από την ύπαρξη χιλιάδων μικροεπενδυτών που αποφασίζουν να αγοράσουν σε ένδειξη διαμαρτυρίας τη μετοχή μιας εταιρείας που έχει στοχοποιήσει ο πρόεδρος. Το συμπέρασμα είναι πως «η αγορά πιστεύει ότι (ο πρόεδρος) δεν θα κάνει τίποτε άλλο από το να παραπονιέται».

kathimerini.gr

Τεχνολογία

Twitter: Θα συνεργαστεί με Reuters και Associated Press κατά των fake news

Πανικός στο Twitter: Εκτοξεύτηκαν οι αναρτήσεις για «Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο».jpg

Το Twitter ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με δύο μεγάλα πρακτορεία ειδήσεων, το Reuters και το Associated Press (ΑΡ), με στόχο να περιορίσει την παραπληροφόρηση στην πλατφόρμα του εκ μέρους ορισμένων χρηστών, ιδίως εν μέσω πανδημίας.

Είναι η πρώτη φορά που το Twitter συνεργάζεται επισήμως με ειδησεογραφικούς οργανισμούς, προκειμένου να προωθήσει αξιόπιστες πληροφορίες και ειδήσεις μεταξύ των χρηστών του. Νωρίτερα, φέτος, το Twitter είχε θέσει σε λειτουργία το νέο σύστημα Birdwatch, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε εθελοντές χρήστες να θέτουν σήμανση στα ανακριβή «τιτιβίσματα» (tweets).

Τα δύο ιστορικά και ανταγωνιστικά μεταξύ τους πρακτορεία θα βοηθήσουν το Twitter να έχει καλύτερη πληροφόρηση πάνω σε συμβάντα και ειδήσεις που δημιουργούν μεγάλο αριθμό μηνυμάτων, σε μία εποχή που αυξάνεται γενικότερα η πίεση -στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- να αφαιρούν χωρίς καθυστέρηση το παραπλανητικό περιεχόμενο που αναρτούν κάποιοι χρήστες -ορισμένοι συστηματικά- π.χ. όπως αυτό κατά των εμβολίων.

Στόχος του Twitter είναι να έχει γρήγορα -με τη συμβολή των πρακτορείων- ακριβή και αξιόπιστη πληροφόρηση ιδίως πάνω σε «γεγονότα που βρίσκονται υπό αμφισβήτηση». Αντί να περιμένει κάτι ψευδές να γίνεται «viral», δηλαδή να μεταδίδεται σαν ιός στην πλατφόρμα του μεταξύ των χρηστών, το Twitter ελπίζει ότι θα μπορεί να προλαμβάνει μία τέτοια εξέλιξη.

Μέχρι τώρα το Twitter διαθέτει μία ειδική ομάδα που αναλαμβάνει, όταν ξεσπούν «κόντρες» μεταξύ των χρηστών πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα, να βρει και να προωθήσει περιεχόμενο από αξιόπιστες πηγές, έτσι ώστε να αποτελέσει αντίβαρο στη δυνητική παραπληροφόρηση από μερικούς χρήστες. Τα δύο πρακτορεία ειδήσεων, σύμφωνα με το BBC και το Ρόιτερς, θα βοηθήσουν πιο συστηματικά και άμεσα αυτήν τη διαδικασία, σε πρώτη φάση μόνο στην αγγλική γλώσσα, «αυξάνοντας την ικανότητά του να προσθέτει αξιόπιστο περιεχόμενο στις συζητήσεις που συμβαίνουν στο Twitter», ιδίως όταν η εσωτερική ομάδα του Twitter «δεν έχει τη συγκεκριμένη εξειδίκευση ή πρόσβαση σε επαρκή όγκο αξιόπιστων ειδήσεων».

Η συνεισφορά των δύο πρακτορείων θα γίνεται ανεξάρτητα από την εργασία των εσωτερικών ομάδων του Twitter που συνεχώς «τσεκάρουν» κατά πόσο τα μηνύματα των χρηστών παραβιάζουν τους κανονισμούς του. Εκτιμάται ότι το Twitter -που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο- έχει τουλάχιστον 1.500 εργαζόμενους που δουλειά τους είναι να παρακολουθούν τις αναρτήσεις στην πλατφόρμα, τις οποίες κάνουν οι σχεδόν 200 εκατομμύρια ημερήσιοι χρήστες του.

Τόσο το Ρόιτερς όσο και το ΑΡ συνεργάζονται, επίσης, με το Facebook για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των αναρτήσεων σε αυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από που πήρε το όνομά του πιο διάσημο «παπάκι»;

Instagram: Ιδιωτικοί οι λογαριασμοί για τους χρήστες κάτω των 16 ετών

Προσοχή: Σύνδεσμος - απάτη κυκλοφορεί στα social media