Πολιτική

Τσακαλώτος: Η επίθεση στην εργασία θα είναι το τέλος του “σιδηρού ανέμελου”

τσακαλώτος

«Όπως ο κεφαλικός φόρος τελείωσε τη Θάτσερ, έτσι η επίθεση στον κόσμο της εργασίας θα είναι η αρχή του τέλους του «σιδηρού ανέμελου». Θα φροντίσουμε εμείς για αυτό». Αυτό επεσήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ο ΣΥΡΙΖΑ και πρώηην υπουργός Οικονομικώ, Ευκλείδης Τσακαλώτος σε συνέντευξή του. 

«Παρά τον ασφυκτικό επικοινωνιακό κλοιό που επιβλήθηκε στα ΜΜΕ, έχει αρχίσει να γίνεται ορατή η πλήρης αποτυχία της κυβέρνησης σε όλα τα μείζονα ζητήματα που κλήθηκε να διαχειριστεί: την πανδημία, την οικονομία και την παιδεία. Πώς θα μπορέσει η αντιπολίτευση να ξεπεράσει τα εμπόδια της «λίστας Πέτσα» και να προβάλει μια εναλλακτική πολιτική σωτηρίας για τη χώρα» είπε ο κ Τσακαλώντας μιλώντας στην Εφημερίδα των Συντακτών;

Η μεγάλη πλειονότητα των ΜΜΕ της χώρας παίζει έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο. Ομως πλέον δεν είμαστε στο 2010, ο κόσμος καταλαβαίνει εύκολα το τι συμβαίνει και σιγά σιγά εγκαταλείπει τα κυρίαρχα μέσα, και ας λέει ο Κ. Μητσοτάκης να μην ενημερώνονται οι νέοι από τα social media Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν θα πρέπει να εμπνευστεί από τον κόσμο αλλά και να τον εμπνεύσει, όπως εξάλλου έγινε και την περίοδο 2012-2015, έτσι ώστε ο κόσμος να γίνει αναμεταδότης του λόγου της Αριστεράς σε κάθε κοινωνικό χώρο, να υπάρχει αδιαμεσολάβητη ροή των θέσεων και των παρεμβάσεών της.

Για να γίνουν αυτά είναι απαραίτητο να επιμείνουμε σε σαφείς προγραμματικές προτάσεις και να πείσουμε τον κόσμο ότι αυτές θα οδηγήσουν σε σοβαρή αλλαγή στη ζωή του ενισχύοντας ταυτόχρονα τα δημοκρατικά του δικαιώματα. Εχουμε μάθει να κερδίζουμε με τα μέσα απέναντι και θα το ξανακάνουμε στις επόμενες εκλογές.

Συγκεκριμένα ο ορώην υπουργός, είπε μεταξύ άλλων:

«Καταργηση κεκτημένων»

Αν η κυβέρνηση είχε δημοκρατική ευαισθησία δεν θα προσπαθούσε εν μέσω πανδημίας να καταργήσει δημοκρατικά κεκτημένα, ελπίζοντας να το κάνει χωρίς αντιδράσεις. Ο κόσμος όμως έχει δείξει ότι έχει ισχυρά δημοκρατικά αντανακλαστικά και ότι μπορεί να βρεθεί στον δρόμο τηρώντας τα υγειονομικά μέτρα.

 Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να πιέζουμε όχι μόνο για την ενίσχυση του Δημοσίου, αλλά κυρίως για να κάνουμε ηγεμονικό στην κοινή γνώμη ότι το Δημόσιο είναι μέρος και προϋπόθεση της λύσης. Και ηγεμονικό σημαίνει ότι για τα επόμενα 100 χρόνια κανένας υπουργός της Ν.Δ. δεν θα μπορέσει να ξεστομίσει τις φράσεις που έλεγε ο Αδωνις Γεωργιάδης για τη δημόσια υγεία το 2013.

Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δείξει πολύ καλά αντανακλαστικά κατά τη διάρκεια της κρίσης. Οι προτάσεις «Μένουμε Ορθιοι» Ι και ΙΙ ήταν ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικής που θα μας είχαν βοηθήσει να βγούμε και από την υγειονομική κρίση σε καλύτερη κατάσταση και ταυτόχρονα θα είχαμε αποφύγει την οικονομική καθίζηση που βλέπουμε από τα μέτρα της κυβέρνησης. Και όλα αυτά χωρίς να χρησιμοποιήσουμε την κρίση ως ευκαιρία για να περάσουμε αντιλαϊκές ρυθμίσεις όπως ο πτωχευτικός κώδικας, τα εργασιακά και άλλα. Η Ν.Δ. έρχεται σαν οδοστρωτήρας -όπως έλεγε προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης- να σαρώσει τα πάντα. Τώρα βάλανε στο στόχαστρο το 8ωρο. Οπως ο κεφαλικός φόρος τελείωσε τη Θάτσερ, έτσι η επίθεση στον κόσμο της εργασίας θα είναι η αρχή του τέλους του «σιδηρού ανέμελου». Θα φροντίσουμε εμείς για αυτό.

Ταυτόχρονα βέβαια διαμορφώνουμε και καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την επόμενη μέρα, όπως κάνουμε με το πρόγραμμά μας. Γιατί δεν αρκεί να μη χειροτερεύουν οι ζωές των ανθρώπων, έχουμε υποχρέωση να τις βελτιώσουμε.

Το Ταμείο Ανάκαμψης

Η Ε.Ε. είναι πολύ πίσω από τις ΗΠΑ στην ποσότητα της δημοσιονομικής παρέμβασης ως αντίδραση στην οικονομική και υγειονομική κρίση – περίπου στη μέση.

Στο επίπεδο της Ελλάδας η πρόταση Ελλάδα 2.0 -που θα έπρεπε να λέγεται οικονομικά 1.01 γιατί δεν απέχει από μάθημα πρώτου έτους, όπως αναδείξαμε στη συζήτηση της προηγούμενης εβδομάδας- συνεχίζει και επιταχύνει την οικονομική πολιτική των τελευταίων 30 ετών. Για να πάρουμε ένα παράδειγμα από τα εργασιακά, η κυβέρνηση πράττει σαν όλο το αφήγημα της Ε.Ε. μετά το 1990 με τις διαδικασίες της Λισαβόνας και της Κοπεγχάγης να ήταν επιτυχημένο και να μην είχε οδηγήσει σε χαμηλούς και στάσιμους μισθούς, σε ανασφάλεια κ.λπ. Βασίζεται δηλαδή στην απαξιωμένη θεωρία τού trickle down ότι οι ανισότητες θα αντιμετωπιστούν από την κατάρτιση και την απορρύθμιση.

 Ιδιωτικό χρέος

Εμείς έχουμε ένα συνολικό πλαίσιο για το ιδιωτικό χρέος, που έχει τεράστια σημασία για την ποιότητα και ποσότητα της ανάκαμψης της οικονομίας τα επόμενα χρόνια. Το σχέδιο που παρουσιάσαμε περιλαμβάνει φυσικά και μέριμνα για τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Περιλαμβάνει όμως και ένα ολιστικό και μόνιμο πλαίσιο για το ιδιωτικό χρέος, το οποίο είχαμε αρχίσει να επεξεργαζόμαστε στο υπουργείο Οικονομικών από τις αρχές του 2019. Μάλιστα αυτό το πλαίσιο το είχαμε συζητήσει με τους θεσμούς και αναφορές σε αυτό έγιναν και στις εκθέσεις εποπτείας.

Μετά ήρθε η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Σταϊκούρας και αντικατέστησαν αυτό το σχέδιο με την αυτοδέσμευσή τους για κατάργηση της προστασίας πρώτης κατοικίας, κάτι που έκαναν πράξη, ενώ έφεραν και το πτωχευτικό.

Αυτό το σχέδιο και αυτές τις επεξεργασίες επί της ουσίας παρουσιάσαμε την εβδομάδα που μας πέρασε, επεξεργασίες που σκοπό έχουν να λυθεί το χρόνιο πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους. Από εκεί και πέρα αν ήμασταν εμείς κυβέρνηση προφανώς και θα πιέζαμε για ευρωπαϊκές λύσεις και για το ιδιωτικό χρέος (γενικώς αλλά και ειδικά για το πανδημικό) όπως και για το δημόσιο. Η Ν.Δ. δυστυχώς δεν φαίνεται να έχει τέτοια αγωνία. Αλλωστε θυμάμαι ότι όταν το έκανα εγώ, φώναζαν «Γερούν γερά!».

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι είναι υπέρ των επενδύσεων. Στην πραγματικότητα, όπως και παλαιότερα, συμμαχεί με συγκεκριμένους επιχειρηματίες, κάτι που διαφέρει κάπως από το βασικό της αφήγημα. Η Ν.Δ., που ως αντιπολίτευση είχε σημαία της τα μεσαία στρώματα, φαίνεται -και από το πώς σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις δαπάνες από το Ταμείο Ανάκαμψης- να έχει τις ΜμΕ σαν φτωχό συγγενή. Το θέμα δεν είναι ποιος είναι υπέρ και ποιος κατά των επενδύσεων, αλλά το αναπτυξιακό σχέδιο που δίνει το πλαίσιο είτε για τις δημόσιες, είτε για τις ιδιωτικές, είτε για τις επενδύσεις από τον κοινωνικό τομέα. Το θέμα είναι αν δίνουν επιδοτήσεις ή δάνεια με αποκλειστικά κριτήρια των ίδιων των τραπεζών ή αν μπαίνουν και άλλες προτεραιότητες.

Τράπεζα Πειραιώς

Κανένα συγχωροχάρτι. Αυτό που προσπάθησα να κάνω στην ομιλία μου είναι να αποδομήσω το εξωφρενικό αφήγημα της κυβέρνησης ότι για την κατάσταση των τραπεζών φταίει αποκλειστικά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σαν να μην χρεοκόπησαν τη χώρα συγκεκριμένες δυνάμεις, σαν να μην έπεσε 25% το ΑΕΠ μέχρι το 2015, σαν να μην υπήρχε το PSI που τσάκισε τους ισολογισμούς των τραπεζών.

Βεβαίως είπα ότι όλες οι κυβερνήσεις έκαναν λάθη και όλοι προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε μια στείρα αντιπαράθεση αναδεικνύοντας τις διαφορετικές στρατηγικές. Εμείς θεωρούμε ότι ο δημόσιος τομέας μπορεί να συμμετέχει στις συστημικές τράπεζες, πρέπει να ασκεί τα δικαιώματα που προκύπτουν από αυτή τη συμμετοχή και, τέλος, ότι η ανακεφαλαιοποίηση, που υποτίθεται ότι θα προωθήσει την ανάκαμψη της Πειραιώς, πρέπει να συνοδευτεί με ένα κέρδος και για το Δημόσιο από την προσδοκώμενη αύξηση των τιμών της μετοχής. Η κυβέρνηση για άλλη μία φορά δεν ενεπλάκη σε αυτή τη συζήτηση και προφανώς η στρατηγική της είναι στην αντίπερα όχθη και δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες ότι δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον.

«Κρίση Δημοκρατίας»

 Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση ό,τι δεν μπορεί να ελέγξει το παρακάμπτει προκλητικά, αφού τα μεγάλα ΜΜΕ αποσιωπούν το γεγονός και συκοφαντούν την αντιπολίτευση. Με ρωτάτε αν ο κρατικός αυταρχισμός και η κρίση της δημοκρατίας είναι συμβατά με τον νεοφιλελευθερισμό; Δυστυχώς εδώ και μερικά χρόνια ο νεοφιλελευθερισμός κατάλαβε ότι τα συμφέροντά του δεν είναι συμβατά με τη δημοκρατία και προσχώρησε στο καθεστώς της μετα-δημοκρατίας, δηλαδή μιας εικονικής δημοκρατίας, μιας ολιγαρχίας. Αυτή ακριβώς την πολιτική υπηρετεί η Ν.Δ. στη χώρα μας, υποστηρίζοντας συνεχώς τη θέση ότι, αφού έχει εκλεγεί, δεν πρέπει τίποτα να την εμποδίσει να εφαρμόσει αυτό που η ίδια θεωρεί σωστό.

Κεντροαριστερά

Κατά τη γνώμη μου η πολιτική απεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ έχει παραλήπτες μια πλατιά συμμαχία μεταξύ του κόσμου της εργασίας και της νεολαίας με τα νέα μεσαία στρώματα, δηλαδή τους αυτοαπασχολούμενους, τη μικρή, πολύ μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Κατά τη γνώμη μου πάντα, αυτή είναι η προτεραιότητα και την ίδια στιγμή να μιλάμε για το γενικό συμφέρον. Για παράδειγμα τα διαταξικά ζητήματα της κλιματικής κρίσης, των ταυτοτήτων, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Δεν είμαι ανυπόμονος στην πολιτική, ούτε βιάζομαι για οριστικές κρίσεις, εφόσον μιλάμε για συμμαχία κομμάτων της Αριστεράς με εκείνα της Κεντροαριστεράς. Καταλαβαίνω την ανάγκη αυτοπροσδιορισμού και προστασίας της εκλογικής επιρροής κάθε δύναμης που καλούμε σε πολιτική συνεργασία σε κάποιο επίδικο. Βλέπω και τις αντίρροπες δυνάμεις που θέλουν συμμαχία με τη Ν.Δ. Στο τέλος της μέρας όλα θα κριθούν από τη δική μας επιμονή, τις δικές μας πρωτοβουλίες και σε κάθε περίπτωση από την πίεση της ίδιας της κοινωνίας για προοδευτική διακυβέρνηση.

Διαβάστε επίσης:

Κορωνοϊός - Γκίκας: Μετά τη Μεγάλη Δευτέρα η απόφαση για τις μετακινήσεις το Πάσχα

Γιάννης Πλακιωτάκης: Αναληθείς και απαράδεκτες οι δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εσωτερικών


 

 

 

 

Πολιτική

Λιβανός: Η νέα εθνική Στρατηγική για μια νέα εποχή στον Αγροδιατροφικό τομέα

delphi_economic_forum_vi.jpg

Εγγειοβελτιωτικά έργα που μπορούν να ξεπεράσουν το 1 δις ευρώ μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σπήλιος Λιβανός κατά την παρέμβασή του στο Delphi Economic Forum VI όπου ανέπτυξε το σχέδιο και τις προτεραιότητες του Υπουργείου στην διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής που θα οδηγήσει σε μια νέα εποχής στον αγροδιατροφικό τομέα.

Περιγράφοντας τις προτεραιότητες της νέας Εθνικής Στρατηγικής ο κ. Λιβανός υπογράμμισε επτά σημεία:

1.       Η άμεση στήριξη του αγροτικού κόσμου, ιδιαίτερα εν μέσω των πρωτόγνωρων συνθηκών της πανδημίας του covid.

2.       Η ένταξη έργων υποδομής και ψηφιακού εκσυγχρονισμού του αγροτικού τομέα στο Ταμείο Ανάκαμψης

3.       Η ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης & κατάρτισης ει δυνατόν από το νηπιαγωγείο και ιδίως ταχύρυθμα μαθήματα για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν αγρότες.

4.       Η ενδυνάμωση των ελέγχων για να «χτυπήσουμε» τις παράνομες ελληνοποιήσεις και να προστατεύσουμε τους έλληνες καταναλωτές και παραγωγούς   

5.       Η προώθηση της εξωστρέφειας μέσω της άσκησης πολυεπίπεδης εξωτερικής πολιτικής και της ανάπτυξης κέντρων καινοτομίας για την αγροδιατροφή.

6.       Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η αποτελεσματικότερη διαχείριση των φυσικών πόρων

7.       Η διατύπωση και τεκμηρίωση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για την Ελληνική Διατροφή και τα ελληνικά προϊόντα μας.

Όπως σημείωσε ο κ. Λιβανός, ως ΕΕ συνολικά πρέπει να διαφυλάξουμε τον διατροφικό μας πλουραλισμό. «Να δώσουμε τα εργαλεία στις τοπικές κοινότητες να διατηρήσουν την ιδιαίτερη αγροδιατροφική τους κουλτούρα. Η προέλευση κάθε τροφίμου και ποτού πρέπει να είναι διαφανής, πλήρης και ολοκληρωμένη και να αποτελεί μέρος της «ταυτότητας του». Αποτελεί εθνική μας επιλογή, η προστασία του gastrodiversity για να προστατέψουμε και να αναδείξουμε τα ελληνικά προϊόντα  και μέσω αυτών τις αξίες μας και τον πολιτισμό μας. Είναι το άυλο πολιτιστικό κεφάλαιο, το δίχτυ προστασίας για τους ανεξάρτητους, μικρομεσαίους καλλιεργητές και παραγωγούς, που αποτελούν την πλειοψηφία των δρώντων στον κλάδο!  Στοχεύουμε στην παραγωγή ενός καλύτερου προϊόντος για μια καλύτερη ζωή». Ενώ παρέπεμψε στην Ιπποκράτειος αντίληψη που θέλει το φαγητό ως φάρμακο και η οποία είναι σήμερα πιο δημοφιλής και επίκαιρη από ποτέ!

Κάλεσμα σε τράπεζες, επιστήμονες και νέους

Στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων απηύθυνε πρόσκληση για συνένωση δυνάμεων «ο καθένας από τον τομέα του και να δουλέψουμε όλοι μαζί. Να αναλάβουμε όλοι την ευθύνη και την αποστολή που μας αναλογεί»

Όπως είπε για να τα καταφέρουμε χρειαζόμαστε:

  • Την εξειδικευμένη γνώση, την εμπειρία αλλά και τη διαμόρφωση καινοτόμων σκέψεων και προτάσεων του επιστημονικού κόσμου
  • Την άμεση και αποτελεσματική συνεργασία με τις τράπεζες, την ενίσχυση της συμβολαιακής γεωργίας,  επιτάχυνση των διαδικασιών του Ταμείου Εγγυοδοσίας
  • Εμπνευσμένους και οραματιστές επιχειρηματίες, που αντιλαμβάνονται την ανάγκη για επενδύσεις στο R&D, για καθετοποίηση, για καινοτομία, για εξωστρέφεια.
  • Καταναλωτές, τουριστική βιομηχανία και εστίαση που τιμούν και προτιμούν τα ελληνικά τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, προκειμένου αυτά να αποκτήσουν τη θέση τους αναλογεί στην ελληνική αγορά.
  • Αγρότες και συνεταιρισμούς με νέα σύγχρονη αντίληψη, με το βλέμμα στραμμένο στις νέες απαιτήσεις της εποχής που απαιτούν συνέργειες και προσαρμοστικότητα.
  • Νέους που θα βρεθούν στην αιχμή της αγροτικής παραγωγής, που οι καλλιεργητικές μέθοδοι με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας θα είναι πιο αποδοτικές,

αλλά και λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον. Μια νέα εποχή που η ποιότητα θα χαρακτηρίζει τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα καθιστώντας τα πιο ανταγωνιστικά στις παγκόσμιες αγορές.

Όπως τόνισε ο κ. Λιβανός το μεγάλο στοίχημα για το μέλλον των νέων της πατρίδας μας θα κερδηθεί στην ελληνική περιφέρεια. Μέσα από την ανάδειξη της αγροδιατροφής σε μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και τη σύνδεσή της με τη σύγχρονη ταυτότητα του Έλληνα του 21ου αιώνα.

Τα 200 χρόνια προσφοράς

Ο κ. Λιβανός αναγνωρίζοντας τη συμβολή του αγροτικού τομέα στην ανάπτυξη της Ελλάδας τόνισε ότι «ο αγροδιατροφικός τομέας και η αγροτική παραγωγή συνιστούν έννοιες συνυφασμένες με την ιστορία του τόπου μας. Η ιστορία της ελληνικής γεωργίας είναι η ιστορία της Ελλάδας.

Στα 200 χρόνια της σύγχρονης πορείας μας, κεντρικοί στόχοι της αγροτικής πολιτικής μας ήταν και είναι:

  • βιώσιμο γεωργικό εισόδημα,
  • συνεχής βελτίωση της θέσης των αγροτών,
  • προώθηση της απασχόλησης, της ποιότητας ζωής και της τοπικής  ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές. Η ανάπτυξη στην Ελλάδα θα έλθει από την περιφέρεια».

Εκτίμηση του κ. Λιβανού είναι ότι εν έτει 2021, η αγροτική πολιτική μιας χώρας, όπως η Ελλάδα, δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από το διεθνές περιβάλλον.  Όπως πως η λογική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, που αλληλοσυμπληρώνεται αρμονικά με τη νέα ΚΑΠ, συνδέει τα «παραδοσιακά» ζητήματα με τα σύγχρονα ζητούμενα, όπως το περιβάλλον, η υγεία, η ανταγωνιστικότητα και ο διατροφικός πολιτισμός.

Απευθυνόμενος στους συνομιλητές του ο ΥΠΑΑΤ υπενθύμισε ότι σήμερα η Ευρώπη συνολικά είναι ο κορυφαίος  εξαγωγέας και ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας τροφίμων  μετά την Αμερική.

«Στο πλαίσιο αυτό οι αριθμοί μας βοηθούν να αντιληφθούμε ότι η Ελλάδα έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. Αρκεί να σκεφτούμε ότι 21 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ και δεν είναι όλες Ευρωπαϊκές παρουσιάζουν μεγαλύτερο παγκόσμιο τζίρο από τον συνολικό τζίρο όλων των εταιρειών τροφίμων και ποτών της Ελλάδας, δηλ. περί τα 15,5 δίσ.»

Ως κλάδος,  η Αγροδιατροφή  αποτελεί τον βασικό πυλώνα της «Βιοοικονομίας», δηλαδή, της δραστηριότητας και της αξίας που δημιουργείται από την εκμετάλλευση των βιοϋλικών και των φυσικών πόρων. «Κατά συνέπεια», σημείωσε ο κ. Λιβανός,  «εμείς πρέπει να πρωτοστατήσουμε στην εφαρμογή πολιτικών για την αντιμετώπιση των κρίσιμων προκλήσεων που αφορούν: στο Κλίμα, την Βιοποικιλότητα και τα Οικοσυστήματα. Η προστασία τους γίνεται πλέον κεντρική προτεραιότητα στην εθνική πολιτική μας αλλά και στην κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική μας».

Ο ρόλος του κράτους

Μέσα σε αυτή τη σύνθετη διεθνή πραγματικότητα  ο κ. Λιβανός διατύπωσε το ερώτημα για τον ρόλο που πρέπει να έχει το κράτος. Σύμφωνα με την αντίληψη της κυβέρνησης ο ρόλος του κράτους συνίσταται πρωτίστως στη χάραξη της πολιτικής και της εθνικής στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα. Μιας ολοκληρωμένη εθνικής πολιτικής με συγκεκριμένη στοχοθεσία,  διατύπωση προτεραιοτήτων, και με βάθος χρόνου. Μια στρατηγική, που δυστυχώς απουσίαζε από τον αγροτικό τομέα.

Όπως σημείωσε ο κ. Λιβανός το κράτος

o   δημιουργεί το πλαίσιο,

o   διαμορφώνει το περιβάλλον και

o   θέτει τους κανόνες

για να αναπτυχθεί ο αγροδιατροφικός τομέας. 

«Ο ρόλος του κράτους είναι πολύ σημαντικός, αλλά δεν θέλουμε να γίνει «ασφυκτικός». Θέλουμε να δώσουμε χώρο στον αγρότη για ανάπτυξη, δημιουργία, καθετοποίηση, καινοτομία, παραγωγικότητα και σύγχρονη επιχειρηματικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Η πρόκληση της νέας Εθνικής Στρατηγικής

Σύμφωνα με τον κ. Λιβανό κεντρική ευθύνη του κράτους,  αποτελεί η διαμόρφωση μιας νέας Εθνικής Στρατηγικής που θα αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο για την αγροδιατροφή.

Ως βασικά εργαλεία για τη διαμόρφωση  αυτής της νέας Εθνικής Στρατηγικής για την αγροτική πολιτική συνιστούν:

  • η Νέα ΚΑΠ, με την οποία συνδέεται άμεσα το μέλλον της ελληνικής γεωργίας,
  • το Ταμείο Ανάκαμψης, όπου θα δοθεί έμφαση στα εγγειοβελτιωτικά έργα, στην καινοτομία και στην προσαρμογή των νέων τεχνολογιών στον πρωτογενή τομέα
  • η δημιουργία ενός Think tank για την αγροτική πολιτική,
  • η χρήση καλών πρακτικών και βέλτιστων παραδειγμάτων  άλλων μοντέλων από χώρες όπως η Ολλανδία, το Ισραήλ και η Ιρλανδία.

Ο  ΥΠΑΑΤ  εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί από τους συνομιλητές του ετέθη το ζήτημα της αλλαγής αναλογίας επιδοτήσεων και επενδύσεων, ενώ αναφερόμενος  στα εγγειοβελτιωτικά έργα είπε ότι αναμένεται να προωθηθούν έργα άνω του 1 δις ευρώ και όπως τόνισε αν υπάρξουν μελέτες η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι θα δοθούν περισσότερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αποζημιώσεις λόγω παγετού σε αμπελουργούς, δενδροκαλλιεργητές και παραγωγούς κηπευτικών

Αγροτικός Σύλλογος Ιεράπετρας: Στα σκουπίδια 15.000 τόνοι ντομάτας

Λιβανός: Να ενεργοποιηθούν όλα τα έκτακτα μέτρα για αποζημίωση των παραγωγών