Οικονομία

Ποιοι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερα στην Ελλάδα

toyristiki-kinisi-ellada-1.jpg

Οι Γάλλοι ήταν αυτοί που αποφάσισαν να ξοδέψουν πολύ περισσότερα φέτος σε σχέση με πέρυσι στη χώρα μας και συνέβαλαν στη σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ οι Αμερικανοί συνεχίζουν να δαπανούν τα περισσότερα σε απόλυτες αξίες.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ταξιδιωτικού ισοζυγίου της Τράπεζας της Ελλάδος, οι Γάλλοι τουρίστες ξόδεψαν στη χώρα μας 14,7% περισσότερα χρήματα ανά ταξίδι στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με πέρυσι, με τους Γερμανούς να ακολουθούν με ποσοστό ανόδου 7,48%.

Στις τρεις πρώτες σε δαπάνες χώρες της Ε.Ε. η ΤτΕ περιλαμβάνει και τη Μεγάλη Βρετανία, με τους τουρίστες από την εν λόγω χώρα να αυξάνουν τη μέση δαπάνη τους στην Ελλάδα μόλις κατά 3,13%.
Οι πέραν του Ατλαντικού φίλοι της Ελλάδας, οι Αμερικανοί τουρίστες,  είναι μία ακόμη πηγή σημαντικών εσόδων για τη χώρα μας. Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ αύξησαν τη μέση δαπάνη στο υψηλότερο σημείο των τριών τελευταίων χρόνων στα 921 ευρώ (+2,3% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο).

Σε αντίθεση με τις προαναφερόμενες χώρες, οι δαπάνες από τους Ρώσους τουρίστες για μια ακόμη χρονιά ακολούθησαν (στο πρώτο εξάμηνο τουλάχιστον) καθοδική πορεία.
Ωστόσο, τη μεγαλύτερη δαπάνη ανά ταξίδι σε απόλυτους αριθμούς πραγματοποίησαν οι τουρίστες από τις ΗΠΑ (921,32 ευρώ) και ακολουθούν οι Γερμανοί με 697,75 ευρώ και μετά οι Βρετανοί με 682,98 ευρώ. Οι Γάλλοι βρίσκονται στην τέταρτη θέση με 678,72 ευρώ και την πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι Ρώσοι με 628,85 ευρώ μέση δαπάνη ανά ταξίδι.

Επισημαίνεται ότι η σημαντική συνολική αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 15,9%, το πρώτο εξάμηνο του 2019, οδήγησε στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 15,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, στα 5.509 εκατ. ευρώ, καθώς οι αφίξεις παρουσίασαν μικρή μείωση κατά 0,5%, στις 9.407,0 χιλιάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2015 η μέση δαπάνη ανά ταξίδι παρουσιάζει πτωτικές τάσεις και για πρώτη φορά φέτος «αντιδρά» με έντονα ανοδική ρότα. Παράγοντες του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) εκτιμούν ότι η άνοδος της μέσης δαπάνης οφείλεται και στο γεγονός ότι άλλαξε το μίγμα του εισερχόμενου τουρισμού, καθώς αυξήθηκαν σε μεγαλύτερο ποσοστό οι «καλοπληρωτές» τουρίστες, ενώ μειώθηκε ο τουρισμός από περιοχές με χαμηλές ταξιδιωτικές δαπάνες, όπως π.χ. τα Βαλκάνια.

Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, οι πέντε σημαντικότερες αγορές της Ελλάδας για το 2018, με βάση την κατάταξη των εσόδων, είναι: η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιταλία. Προστιθέμενης και της Ρωσίας, οι έξι αυτές χώρες αθροιστικά συνεισφέρουν το 41,5% των επισκέψεων, το 49,7% των διανυκτερεύσεων και το 52,2% των ταξιδιωτικών εισπράξεων στην Ελλάδα.

Ειδικότερα στη μελέτη του ΣΕΤΕ αναλύονται οι επισκέψεις και δαπάνες ανά περιφέρεια της χώρας (13 περιφέρειες) των τουριστών από τις έξι αυτές χώρες.
Αναλυτικότερα, οι επισκέψεις από τη Γερμανία υπολογίζονται σε 4.827 χιλ. ή 13,9% επί του συνόλου, οι διανυκτερεύσεις σε 42.596 χιλ. ή σε 18,8% επί του συνόλου και οι εισπράξεις σε 2.962 εκατ. ευρώ ή 18,9% επί του συνόλου. Επίσης η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στις 13 περιφέρειες των εισερχόμενων επισκεπτών από τη Γερμανία διαμορφώθηκε σε 614 ευρώ και παρουσίασε μείωση για πρώτη φορά από το 2016.

Επίσης, ενώ η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση στις 13 περιφέρειες διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο σε 69 ευρώ ως προς το σύνολο των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση των εισερχόμενων επισκεπτών από τη Γερμανία διαμορφώθηκε σε 70 ευρώ και παρουσίασε αύξηση κατά 2,5% το 2018.

Αναφορικά με τους επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τις 3.240 χιλ. ή 9,3% επί του συνόλου. Οι διανυκτερεύσεις ανήλθαν στις 25.716 χιλ. ή σε 11,3% επί του συνόλου και οι εισπράξεις στα 1.937 εκατ. ευρώ ή 12,4% επί του συνόλου.
Ενώ η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στις 13 περιφέρειες διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο σε 449 ευρώ ως προς το σύνολο των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη των εισερχόμενων επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε σε 598 ευρώ και παρουσίασε μείωση 6,2% το 2018.

Επίσης, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση στις περιφέρειες των εισερχόμενων επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε σε 75 ευρώ, μειωμένη κατά 3,1% το 2018 σε σύγκριση με το 2017.
Η Ιταλία βρέθηκε στην πέμπτη θέση ως προς τα έσοδα, στην τρίτη θέση ως προς τις διανυκτερεύσεις και στην τέταρτη θέση ως προς τον αριθμό των επισκεπτών του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας το 2018. Οι επισκέψεις από την Ιταλία υπολογίζονται σε 1.992 χιλ. ή 5,7% επί του συνόλου, οι διανυκτερεύσεις σε 13.944 χιλ. ή σε 6,1% επί του συνόλου και οι εισπράξεις σε 939 εκατ. ευρώ ή 6,0% επί του συνόλου.
Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη των εισερχόμενων επισκεπτών από την Ιταλία στις 13 περιφέρειες της χώρας διαμορφώθηκε σε 471 ευρώ, αυξημένη κατά 4,2% το 2018 σε σύγκριση με το 2017.
Η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση των Ιταλών τουριστών την Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 67 ευρώ και παρουσίασε αύξηση κατά 7,6% το 2018.

Οικονομία

ΥΠΟΙΚ για πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ: Γενικόλογο - Υπερβαίνει τα 15 δισ. ευρώ

Υπουργείο Οικονομικών

Μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις υπάρχουν στο οικονομικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωση- απάντηση στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σύμφωνα με το υπουργείο, η πραγματική κοστολόγηση των προτάσεων, όσο είναι εφικτή μέσα στην ασάφεια του κειμένου, ξεπερνά, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα 15 δισ. ευρώ, ενώ, εάν κάποια μέτρα επεκταθούν στη διευρυμένη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων, υπερβαίνει τα 21 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, η ανακοίνωση του υπουργείου έχει ως εξής:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε, χθες, στον "τόπο του εγκλήματος". Παρουσίασε, όπως το συνηθίζει άλλωστε, μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις. Προτάσεις που η πραγματική κοστολόγησή τους, όσο είναι εφικτή μέσα στην ασάφεια του κειμένου, ξεπερνά, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα 15 δισ. ευρώ, ενώ, εάν κάποια μέτρα επεκταθούν στη διευρυμένη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων, υπερβαίνει τα 21 δισ. ευρώ.

Ενδεικτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ:

*Μιλάει για νέα χρέη προς Δημόσιο και τράπεζες, ύψους 17 δισ. ευρώ από τον Μάρτιο έως το τέλος του 2020. Η αλήθεια είναι ότι τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη Φορολογική Αρχή, μετά τις εισπράξεις και τις διαγραφές, με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΑΑΔΕ, ανήλθαν σε 5,090 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 5,116 δισ. ευρώ το 2019 και 7,854 δισ. ευρώ το 2018. Δηλαδή, τα νέα χρέη είναι χαμηλότερα από την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν δεν υπήρχαν οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό συμβαίνει ακριβώς λόγω των μέτρων που έχει λάβει η πολιτεία για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Και ενώ δημιουργήθηκε νέο χρέος 5,090 δισ. ευρώ το 2020, το ίδιο έτος πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμα χρέη ύψους 4,117 δισ. ευρώ. Αλήθεια, για αυτούς που πληρώνουν τα χρέη τους δεν μεριμνά ο ΣΥΡΙΖΑ; Δεν θα τους ανταμείψει; Έκαναν λάθος και τα πλήρωσαν; Αντιθέτως, η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, μέσω των προγραμμάτων "ΓΕΦΥΡΑ 1 και 2" έρχεται να ανταμείψει τους συνεπείς δανειολήπτες, μέσω των Επιστρεπτέων Προκαταβολών αυτούς που δηλώνουν τα έσοδά τους, αλλά και μέσω των αναστολών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων αυτούς που πλήττονται και αδυνατούν να πληρώσουν. Για αυτούς έχει ήδη προβλεφθεί ρύθμιση προηγούμενων χρεών και θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε.

*Αντιγράφει το νέο πρόγραμμα κάλυψης πρώτων υλών για την εστίαση και μιλάει για οριζόντια κάλυψη του 30% των προμηθειών των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Να ενημερώσουμε τον κ. Τσίπρα ότι το κόστος των εισροών για το 2019, μόνο των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που έλαβαν ενίσχυση από την τελευταία Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6, ανέρχεται σε 31,4 δισ. ευρώ. Επιδότηση 30% θα σήμαινε ταμειακή εκροή ύψους 9,4 δισ. ευρώ. Εάν περιοριστούν περαιτέρω οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, αποκλειστικά στους κλάδους στους οποίους έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα, τότε το κόστος ανέρχεται σε 3,4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών οριζόντια, για 6 μήνες. Να ενημερώσουμε ότι τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές είναι περί το 1 δισ. ευρώ τον μήνα. Ακόμα και εάν περιοριστεί το μέτρο στους πληττόμενους κλάδους, το κόστος για 6 μήνες ανέρχεται σε 4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για μη επιστροφή των Επιστρεπτέων Προκαταβολών. Μαζί με τον 7ο κύκλο του χρηματοδοτικού εργαλείου, η συνολική ενίσχυση θα ξεπεράσει τα 8,3 δισ. ευρώ. Από αυτά, προς επιστροφή είναι περίπου το 50%, ήτοι περί τα 4,2 δισ. ευρώ, με αντίστοιχο δημοσιονομικό κόστος το έτος που λαμβάνεται η απόφαση διαγραφής. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για ρύθμιση οφειλών προς ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), ξεχνώντας ότι κάποιες από αυτές δεν ανήκουν στο Δημόσιο. Και αλήθεια, οι συμπολίτες που πλήττονται και έχουν συμβόλαια με ιδιωτικές εταιρείες σε αυτούς τους χώρους, π.χ. της ενέργειας ή της κινητής τηλεφωνίας, είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη θεσπίσει το μέτρο των παγίων δαπανών για την κάλυψη συναφών εξόδων που πραγματοποιήθηκαν, με ελάφρυνση από φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

*Μιλάει για επαναφορά του ρόλου του Δημοσίου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, όταν επί ημερών διακυβέρνησής του κατέρρευσε η αξία των μετοχών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), με τεράστιο κόστος για τους Έλληνες πολίτες, τους εργαζόμενους και τους επενδυτές. Να υπενθυμίσουμε δε ότι το Ταμείο, όπως σαφώς ορίζει ο ιδρυτικός του νόμος, και δεν άλλαξε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παρά τις 7 τροποποιήσεις επί ημερών του, δεν ανήκει στον δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, διαθέτει οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, και λειτουργεί αμιγώς κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Σήμερα βέβαια, ο ΣΥΡΙΖΑ άλλα λέει…

*Μιλάει για κατάργηση του νόμου για τη ρύθμιση οφειλών και παροχή 2ης ευκαιρίας, αποκρύπτοντας ότι αυτός αποτελεί εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019. Αλήθεια, η χώρα μας δεν θα τηρεί πλέον το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο; Ή συνεπάγεται την εκ νέου ατέρμονη «ηρωική» διαπραγμάτευση, που κατέστρεψε τη χώρα;

*Υπόσχεται «κούρεμα» χρέους, θυμίζοντας σε όλους τη «Σεισάχθεια» του 2015, και τη μετέπειτα προσφυγή της χώρας σε νέο μνημόνιο. Ίσως θα πρέπει να διαβάσει τον νέο νόμο για τη 2η ευκαιρία, που ρητά προβλέπει τόσο «κούρεμα» χρέους όσο και πλήρη διαγραφή χρέους, σε όσους πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και υπό καθεστώς αυστηρών ελέγχων.

*Υπόσχεται αποπληρωμή οφειλών σε 120 δόσεις, όταν ο υφιστάμενος νόμος για τη 2η ευκαιρία προβλέπει αποπληρωμή σε 240 δόσεις, δηλαδή διπλάσιες από όσες υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, προκύπτει η απορία για το αν θα μειώσει στο μισό τις δόσεις που έχει ήδη ψηφίσει η σημερινή κυβέρνηση.

*Υπόσχεται προστασία της κύριας κατοικίας, όταν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 27.000 πλειστηριασμοί, και όταν, με τον νέο νόμο προβλέπονται, ρητά, μέτρα προστασίας της 1ης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών.

*Συνεπώς, προκύπτει η απορία του τι είναι αυτό που θα επαναφέρει; Ή μήπως κόπτεται για την προστασία της κύριας κατοικίας των στρατηγικών κακοπληρωτών, που επί χρόνια εκμεταλλεύονταν τις αδυναμίες του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου;

Θα επαναφέρει τον νόμο του, ο οποίος επιδοτούσε τα παλαιά «κόκκινα» δάνεια μιας πολύ μικρής ομάδας πολιτών; Ένας Νόμος στον οποίο δεν είχε υποβληθεί ούτε μια αίτηση, διότι ζητούσε μια σειρά από δικαιολογητικά που αδυνατούσαν να προσκομίσουν οι πολίτες. Ένας νόμος που, παρά τις δικές μας παρεμβάσεις και βελτιώσεις, τελικά κατάφερε να συλλέξει 7.000 αιτήσεις. Όταν στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» για την προστασία της 1ης κατοικίας των πληγέντων από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας συμπατριωτών μας υποβλήθηκαν 160.000 αιτήσεις, δηλαδή 23 φορές περισσότερες.

Θα επαναφέρει τον «Νόμο Κατσέλη», στον οποίο κρύφτηκαν όλοι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές της χώρας, δηλαδή αυτοί με τα υψηλά εισοδήματα και τη μεγάλη περιουσία; Ένας Νόμος που επέτρεψε την εκτενή κατάχρηση, πλήττοντας την κουλτούρα πληρωμών και τα συναλλακτικά ήθη, επειδή δεν γινόταν κανένας έλεγχος. Ένας νόμος που επέτρεπε σε κάποιον με σπίτι αξίας 500.000 ευρώ να πληρώνει 100 ευρώ το μήνα, δηλαδή θα ξεχρέωνε σε 400 χρόνια, μέχρι φυσικά να γίνει το δικαστήριο όπου θα αποκαλύπτονταν όλα και θα «έχανε» το σπίτι. Ένας νόμος στον οποίο οι δικάσιμες ημερομηνίες έφτασαν μέχρι το 2032, δηλαδή 15 έτη μετά την υποβολή της αίτησης.

Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ ονειρεύεται «ειδικά ταμεία αναδιαρθρώσεων», όταν ακόμη ψάχνουμε στο υπουργείο Οικονομικών τον «ειδικό λογαριασμό» που είχε δώσει εντολή ο κ. Τσίπρας να ανοίξει, για τη δήθεν μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.

Χθες εμφανίστηκε και πάλι, o ίδιος, αμετανόητα ανεύθυνος και αναξιόπιστος ΣΥΡΙΖΑ. Οι πολίτες όμως, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, έχουν γνώση και κρίση.

Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα, σοβαρότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και οικονομική αποτελεσματικότητα, αξιοποιώντας στον βέλτιστο βαθμό τα διαθέσιμα, εγχώρια και ευρωπαϊκά, μέσα, εργαλεία και πόρους, ώστε η χώρα να βγει όρθια από αυτή την κρίση και να εισέλθει σε τροχιά ισχυρής, βιώσιμης, χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εργασιακά: Ανατροπές στο 8ωρο, αύξηση υπερωριών χωρίς αμοιβή

Κορωνοϊός: Τι συμβαίνει με το εμβόλιο της Johnson & Johnson - Τι θα κάνει η Ελλάδα

Βατόπουλος: Οι παρενέργειες από το εμβόλιο και ο ...κεραυνός