Οικονομία

Μείωση κατά 2,2% στις τιμές των ακινήτων το 2016

ακινητα

Kατά 2,2% μειώθηκαν οι τιμές των διαμερισμάτων το 2016 έναντι υποχώρησης 5,1% που κατέγραψαν το 2015.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, η μείωση των τιμών το τελευταίο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 ήταν 0,9% για τα "νέα" διαμερίσματα, δηλ. ηλικίας έως 5 ετών, και 0,4% για τα "παλαιά", δηλ. ηλικίας άνω των 5 ετών.

Για το σύνολο του 2016, η μείωση των τιμών σε σχέση με το 2015 ήταν 2,9% για τα "νέα" διαμερίσματα, έναντι μείωσης 5,6% το 2015, ενώ η αντίστοιχη μείωση για τα "παλαιά" διαμερίσματα ήταν 1,8% το 2016, έναντι μείωσης 4,7% το 2015.

Από την ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή προκύπτει ότι η μείωση των τιμών των διαμερισμάτων το δ΄ τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 ήταν οριακή στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στις άλλες μεγάλες πόλεις κατά 0,4%, 0,5% και 0,6% αντίστοιχα, ενώ στις λοιπές περιοχές της χώρας οι τιμές μειώθηκαν κατά 1,1%.

Για το σύνολο του 2016, η μείωση των τιμών των διαμερισμάτων στις ίδιες περιοχές σε σχέση με το 2015 ήταν 1,7%, 3,3%, 2,2% και 2,9% αντίστοιχα. Τέλος, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το δ΄ τρίμηνο του 2016 οι τιμές των διαμερισμάτων ήταν μειωμένες οριακά κατά 0,5% σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2015, ενώ για το σύνολο του 2016 η μέση ετήσια μείωση διαμορφώθηκε σε 2,2%.

matrix24.gr

Οικονομία

Kορωνοϊός: Σκότωσε τον τουρισμό, αλλά ανέστησε τα διαμάντια

διαμάντια

Καθώς τα lockdowns συνεχίζονται οι «εγκλωβισμένοι» θέλουν να σπάσουν την απομόνωση αγοράζοντας διαμάντια

Είναι ενδεικτικό ότι ο κολοσσός της εν λόγω αγοράς, Miner De Beers, αναμένει τις υψηλότερες πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών εδώ και τρία χρόνια, παρά την αύξηση των τιμών, ενώ ο αντίπαλός της Alrosa PJSC εκτιμά ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό.

Η έκρηξη καθοδηγείται από τις ζωτικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Το εντυπωσιακό είναι γιατί η αγορά διαμαντιών ανθίζει. Γιατί σύμφωνα με αναλυτές, η πανδημία «σκότωσε» τα ταξίδια.

Μέχρι το 2019 ο τουρισμός ήταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της βιομηχανίας διαμαντιών, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές διοχέτευαν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους σε ταξίδια και διακοπές. Ο φόβος του κορωνοϊού ακύρωσε αυτή τη συνήθεια και πλέον οι καταναλωτές αξιοποιούν μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους στις αγορές πολύτιμων λίθων.

Σαν αποτέλεσμα οι διαδικτυακές πωλήσεις διαμαντιών σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μπορεί, λοιπόν, αεροπλάνα και ξενοδοχεία να άδειασαν αλλά οι... μπιζουτιέρες γεμίζουν.

Οφείλουμε, όμως, εδώ να επισημάνουμε ότι αν και αυτή η συνθήκη ισχύει σε μεγάλες αγορές, στην Ελλάδα η αγορά κοσμήματος έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα αφού σύμφωνα με στοιχεία από το ΕΒΕΠ κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων κατέγραψε πτώση τζίρου 48%, σε ετήσια βάση.

Πηγή: imerisia.gr

Ειδήσεις σήμερα

Κίνα: Διασώθηκαν 11 μεταλλωρύχοι που είχαν παγιδευτεί για 14 μέρες σε χρυσωρυχείο

Παιανία: Σπουδαίο μνημείο αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη

Κορωνοϊός - Βρετανία: Πεθαίνουν 5 ασθενείς σε ΜΕΘ ανά 12 ώρες