Οικονομία

Χατζηδάκης: Τον Σεπτέμβριο ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ

δεδδηε

Τον Σεπτέμβριο προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του 49% των μετοχών του ΔΕΔΔΗΕ, ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης στο περιθώριο εκδήλωσης για την υπογραφή δανειακής σύμβασης για τη χρηματοδότηση έργων επέκτασης και εκσυγχρονισμού του δικτύου διανομής αλλά και για τον περιορισμό της ρευματοκλοπής που υπέγραψε σήμερα η ΔΕΗ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο διαγωνισμός θα προβλέπει ισχυρά δικαιώματα για τον μέτοχο μειοψηφίας. Μέχρι την προκήρυξη του διαγωνισμού θα υλοποιηθεί η νομική - λογιστική προετοιμασία που απαιτείται, δεδομένου ότι ο ΔΕΔΔΗΕ είναι σήμερα 100% θυγατρική της ΔΕΗ ενώ παράλληλα θα "τρέχουν" οι απαιτούμενες επενδύσεις για την εξασφάλιση της ευστάθειας του δικτύου και της ασφάλειας εφοδιασμού καθώς, όπως υπογράμμισε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, οι επενδύσεις τα προηγούμενα χρόνια είχαν μειωθεί με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας του δικτύου. Ο ίδιος εκτίμησε πάντως ότι θα υπάρξει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το δίκτυο διανομής.

Η δανειακή σύμβαση που υπεγράφη σήμερα, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ είναι το δεύτερο μέρος συνολικού πακέτου χρηματοδότησης 255 εκατ. από την ΕΤΕπ προς τον ΔΕΔΔΗΕ. Τα πρώτα 155 εκατ. έχουν ήδη εκταμιευθεί και απορροφήθηκαν.

Κατά την ομιλία του στην εκδήλωση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι οι επενδύσεις αυτές αποτελούν "προίκα" για τον ΔΕΔΔΗΕ ενόψει της ιδιωτικοποίησης ενώ χαρακτήρισε την ΕΤΕπ ως στρατηγικό εταίρο τόσο της ΔΕΗ όσο και της χώρας καθώς έχει χρηματοδοτήσει σημαντικά έργα όπως ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, κ.α. Τόνισε, δε, ότι η κυβέρνηση προσβλέπει στην στήριξη της ΕΤΕπ για την υλοποίηση των "πράσινων" επενδύσεων ύψους 44 δισ. ευρώ που προβλέπει ο ενεργειακός σχεδιασμός ως το 2030. Μεταξύ αυτών η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών που θα μειώσει τον λογαριασμό των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, τον οποίο πληρώνουν οι καταναλωτές κατά 700 - 800 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόγιερ τόνισε ότι η τράπεζα παρέμεινε στη χώρα καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης και θα συνεχίσει να είναι παρούσα, στην κορυφή της προσπάθειας της Κομισιόν για την υλοποίηση του Green Deal. Σημείωσε ότι η απανθρακοποίηση της οικονομίας θα επηρεάσει πολλές περιοχές της Ευρώπης στις οποίες οι πολίτες που επηρεάζονται δεν πρέπει να αφεθούν μόνοι. "Οι ανθρακωρύχοι στη Δυτική Μακεδονία πρέπει να βρουν νέες δουλειές", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Στάσσης υπογράμμισε ότι η χρηματοδότηση της ΕΤΕπ υποστηρίζει το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ για διασφάλιση της ασφάλειας εφοδιασμού, προστασία του περιβάλλοντος και αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους καταναλωτές. Με την δεύτερη δόση του δανείου, ύψους 100 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή / αναβάθμιση γραμμών χαμηλής και μέσης τάσης συνολικού μήκους 7.000 χιλιομέτρων, καθώς και έργα βελτίωσης της αντοχής και ευστάθειας του δικτύου που θα επιτρέψουν μεταξύ άλλων και την αύξηση της διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη διανομή.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος τόνισε ότι απαιτούνται άμεσα επενδύσεις αναβάθμισης του δικτύου προκειμένου να παρέχει νέες αναβαθμισμένες υπηρεσίες και να ανταποκριθεί σε όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά ενέργειας.

Οικονομία

AEGEAN: 74% μείωση του Κύκλου Εργασιών το 4ο τρίμηνο με το 2ο Lockdown

AEGEAN

Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χατζηδάκης: Fake news τα περί κατάργησης του 8ωρου

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά