Οικονομία

Ακίνητα: Η περιουσία των Ελλήνων σε αριθμούς

Ακίνητα

Το 66,1% των ιδιοκτητών ακινήτων διαθέτουν ακίνητη περιουσία που δεν ξεπερνάει τις 60.000 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αντίθετα οι έχοντες μεγάλη ακίνητη περιουσία ανέρχονται σε 14.830 και αποτελούν το 0,2% του συνόλου. Η περιουσία που διαθέτουν ανέρχεται σε 231,29 εκατ. ευρώ και πληρώνουν κατά μέσο όρο 15.596 ευρώ ο καθένας. Συνολικά ο φόρος που καλούνται να πληρώσει το σύνολο των ιδιοκτητών ακινήτων θα ανέλθει φέτος σε 2,58 δισ. ευρώ και μάλιστα μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου θα πρέπει να καταβληθούν 860 εκατ. ευρώ.  

Τι πληρώνουν οι ιδιοκτήτες

Στην κατηγορία των ιδιοκτητών με ατομική περιουσία έως και 60.000 ευρώ εντάσσονται 4,75 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι θα πληρώσουν φέτος 395,7 εκατ. ευρώ.

Ατομική περιουσία από 60.000 έως και 70.000 ευρώ εμφάνισαν 343.406 ιδιοκτήτες. Το ποσό που θα πληρώσουν ανέρχεται στα 85,3 εκατ. ευρώ.

Από 70.000 έως 80.000 ευρώ ατομική περιουσία έχουν, με βάση τα στοιχεία της 1ης Ιανουαρίου 2021, 283.317 ιδιοκτήτες, οι οποίοι θα πληρώσουν 81,7 εκατ. ευρώ.

Ατομική περιουσία από 80.000 ευρώ μέχρι και 1 εκατ. ευρώ έχουν 1.787.420 ιδιοκτήτες οι οποίοι θα πληρώσουν φέτος 1,299 δισ. ευρώ.

Η τελευταία κατηγορία με τους πιο πλούσιους περιλαμβάνει 14.830  ιδιοκτήτες με ατομική περιουσία άνω του 1 εκατ. ευρώ. Μπορεί ο συγκεκριμένος αριθμός να είναι μικρός αλλά πληρώνουν 231,29 εκατ. ευρώ ή διαφορετικά 15.596 ο καθένας κατά μέσο όρο. Μάλιστα οι ιδιοκτήτες με μεγάλη ακίνητη περιουσία αυξήθηκαν κατά 490 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (14.340).

Διαβάστε επίσης:

Κικίλιας: Θα ξεπεραστεί ο στόχος του 50% στα τουριστικά έσοδα από αυτά του 2019

Ηλεκτρικό ρεύμα: Ποιοι θα δουν αυξήσεις

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER