Κρήτη

Πολιτισμός

Ολοκληρώνεται το σεμινάριο για το ρυθμό και τα κρουστά (φωτο)

4.jpg

Με αμείωτο ενδιαφέρον και αξιοσημείωτη συμμετοχή ολοκληρώνεται ο κύκλος σεμιναρίων για το ρυθμό και τα κρουστά που υλοποιεί  το Πανεπιστήμιο Κρήτης σε συνεργασία  με τη Περιφέρεια Κρήτης στα  Χανιά, στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο.
 

8.jpg

8.jpg, by mpeka

Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απαντά στην ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση και επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του τόπου, διευρύνοντας την ανάπτυξη και την προαγωγή της ρυθμικής ικανότητας και της μουσικής αντίληψης των συμμετεχόντων.
 

2.jpg

2.jpg, by mpeka

Πεντακόσιοι τριάντα (530) συμμετέχοντες και συμμετέχουσες από τις τρείς Περιφερειακές Ενότητες, στην πλειονότητά τους εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων, φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο και του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά καθώς και επαγγελματίες υγείας, έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν προσωπικές, κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες μέσα από την διερεύνηση της σχέσης τους με τον ρυθμό, τη μουσική και τα κρουστά.

3.jpg

3.jpg, by mpeka

Ιδιαίτερη έμφαση στο πλαίσιο του προγράμματος δίνεται στην πολυπολιτισμική διάστασή του, την προαγωγή της κοινωνικής-παιδαγωγικής ένταξης  των νέων μεταναστών και προσφύγων μαθητών, την αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά και την ανάπτυξη ομαδο-συνεργατικού πνεύματος.

Το πρόγραμμα διεξάγεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και συγκεκριμένα με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής του ΠΤΔΕ του Παν/μίου, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα   Ηλία Κουρκούτα, το εργαστήριο Κοινωνικής και Οπτικής Ανθρωπολογίας με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Γιώργο Νικολακάκη, το τμήμα Φιλολογίας, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή Θεατρολογίας του Τμήματος Φιλολογίας, Μανώλη Σειραγάκη.
 

5.jpg

5.jpg, by mpeka

Εισηγητής του προγράμματος είναι ο μουσικός Γιάννης Παπατζανής και υπεύθυνη συντονισμού - βοηθός διδασκαλίας είναι η μουσικός Ανθή Φουρκή. Προσκεκλημένοι εισηγητές, η χορογράφος Μέτη Παναγιωτοπούλου (σχέση ρυθμού και κίνησης), ο  Γιώργος Γυπάκης (κατασκευή μουσικών οργάνων από ανακυκλώσιμα υλικά) και οι μουσικοί Δημήτρης Σιδερής και Γιώργος Ζαχαριουδάκης.

Στο Ηράκλειο το πρόγραμμα συντονίζει ο εκπαιδευτής ενηλίκων Κωστής Φλουρής (Περιφέρεια Κρήτης), ενώ στα Χανιά υλοποιείται σε συνεργασία με  την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης και την Αντιπεριφέρεια Χανίων.  Σημαντική για την εξέλιξη του σεμιναρίου στο Ρέθυμνο κρίνεται η συμβολή ως συμμετέχοντα σε αυτό, του καθηγητή του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Μάριου Πουρκού.
 

6.jpg

6.jpg, by mpeka

Οι οργανωτές απευθύνουν ευχαριστίες για την συμβολή τους στους:  Αθανασία Ζώτου (Πνευματικό Κέντρο Χανίων), Ελισάβετ-Χρυσή Σκουλούδη, (Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο ΞΕΝΙΑ), Κώστα Θεοφάνους, διευθυντή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αλικαρνασσού, Γιάννη Μιχελάκη, διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αλικαρνασσού και Ελευθερία Σιμιτζή-Δέλλα, Σχολική Σύμβουλο  20ης & 68ης Περιφέρειας Ηρακλείου.
 

7.jpg

7.jpg, by mpeka

Όταν φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο και η Περιφέρεια Κρήτης υιοθετούν νέες ιδέες, οι οποίες μετουσιώνονται σε καινοτόμες δράσεις, επιτυγχάνουν μια ακόμη σημαντική συμβολή προς την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο, εναρμονιζόμενη πλήρως με την ποιοτική αναβάθμιση της ανθρώπινης ζωής και με το σύγχρονο πνεύμα της εκπαίδευσης.
 
Στοιχεία επικοινωνίας:
Email: rythmoskrousta@gmail.com
Instagram: rythmoskrousta
Σελίδα στο facebook: Σεμινάριο ρυθμού και κρουστών

 

Πολιτισμός

Παιανία: Σπουδαίο μνημείο αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη

Παιανία - γυναικείες μορφές

Κατά την πρόσφατη αρχαιολογική σωστική έρευνα στο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου Παιανίας, επί της οδού Παλαιοπαναγιάς, όπου πρόκειται να ανεγερθεί το Νέο Δημαρχείο Παιανίας, εντοπίσθηκε επιτύμβιο ναόσχημο μνημείο από λευκό μάρμαρο, το οποίο ήταν στημένο σε νεκροταφείο του αρχαίου δήμου της Παιανίας Καθύπερθεν, στα ΝΔ του λόφου Κατσουλέρθι.

Το μνημείο σώζεται αποσπασματικά, θραυσμένο σε δυο τμήματα.

Εικονίζονται δυο αντικριστές γυναικείες μορφές σε φυσικό μέγεθος: στη δεξιά πλευρά η νεκρή καθισμένη σε περίτεχνο δίφρο (κάθισμα), στηρίζει τα πόδια της σε χαμηλό υποπόδιο. Είναι ενδεδυμένη με διάφανο ιωνικό χιτώνα και ιμάτιο.

Στην αριστερή πλευρά, μπροστά στη νεκρή, στέκεται η θεραπαινίδα της, στηρίζοντας με θλίψη το κεφάλι της με το αριστερό χέρι. Το θέμα της παράστασης είναι τυπικό στα επιτύμβια ανάγλυφα του 4ου αι. π.Χ. και συναντάται στην εντοιχισμένη επιτύμβια στήλη στον Ι.Ναό της Αγίας Παρασκευής στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, στην στήλη της Ηγησούς από το νεκροταφείο του Κεραμεικού (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο) και στην στήλη της Μνησαρέτης από την Βελανιδέζα (Γλυπτοθήκη Μονάχου).

Η απόδοση​ των μορφών στο επιτύμβιο της Παιανίας σχεδόν ολόγλυφων εντυπωσιάζει και χρονολογεί το μνημείο στην περίοδο πριν ο Δημήτριος Φαληρέας απαγορεύσει δια νόμου (317 π.Χ.) την κατασκευή πολυτελών ταφικών μνημείων.

Το ανάγλυφο μεταφέρθηκε προς φύλαξη και συντήρηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Βραυρώνας. Η ανασκαφή εξελίσσεται και είναι πιθανόν να εντοπισθούν και άλλα θραύσματά του. Στο οικόπεδο ανασκάπτονται επίσης κατάλοιπα και άλλων εποχών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αθήνα: Αρχαία κεφαλή που απεικονίζει τον Θεό Ερμή βρέθηκε στην οδό Αιόλου

Πολυτελής έκδοση για τους θησαυρούς της Ελεύθερνας

Περιφέρεια Κρήτης: Επανατυπώνει το Κρητικό Λεξιλόγιο του Ιωάννη Κονδυλάκη