Συναγερμός στη NASA: Τριπλή απειλή από αστεροειδείς - Τι θα γίνει στις 13 Απριλίου 2029

asteroid_nasa.jpg

Ανησυχία προκαλεί στη NASA και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος το γεγονός ότι τρεις τεράστιοι αστεροειδείς βρισκονται σήμερα σε πορεία προς τη Γη.
Η πρόσκρουση ενός αστεροειδούς στη Γη θα μπορούσε να προκαλέσει μαζική αφάνιση ειδών και γι' αυτό το λόγο δαπανώνται τεράστια ποσά για τον εντοπισμό τους.
Σύμφωνα με το Destiny Channel, ένα κανάλι του YouTube με περισσότερους από 195.000 subscribers, τρεις τεράστιοι αστεροειδείς, οι 101955 Bennu, 1979 XB and Apophis, είναι σε τροχιά προς τη γη και δεν μπορεί να αποφευχθεί -προς το παρόν- το ενδεχόμενο σύγκρουσης.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι υπάρχει πιθανότητα 2,7% ο Apophis να χτυπήσει τη Γη στις 13 Απριλίου του 2029.
Αν συμβεί αυτό «ο Apophis θα μπορούσε να εκτοπίσει μέχρι και 10 εκατομμύρια ανθρώπους στην Κολομβία και τη Βενεζουέλα. Ένα χτύπημα στον Ειρηνικό Ωκεανό θα εξαφάνιζε κάθε παράκτια πόλη  κατά μήκος της δυτικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών».
Ο 1979 XB θα περάσει κοντά από τη Γη το 2024 αλλά θα συνεχίσει να αποτελεί απειλεί μέχρι τα μέσα του αιώνα και ο 101955 Bennu έχει 1 στις 2.700 πιθανότητες να φτάσει στη Γη μεταξύ 2175 και 2199.

Πηγή: Expressreader

Επιστρέφει στη Γη το σκάφος OSIRIS-REx της NASA -Με το δείγμα από τον αστεροειδή Μπενού

osiris rex

Το σκάφος OSIRIS-REx της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) ξεκίνησε το μακρύ ταξίδι επιστροφής του στη Γη, έχοντας συλλέξει πολύτιμα δείγματα από τον αστεροειδή Μπενού, τα οποία αναμένεται να φθάσουν στον πλανήτη μας το Σεπτέμβριο του 2023.

Το σκάφος - η πρώτη αμερικανική αποστολή συλλογής υλικών από αστεροειδή- θα διανύσει μια απόσταση 320 εκατομμυρίων χιλιομέτρων μέχρι την επιστροφή του. Ο Μπενού, με διάμετρο 500 μέτρων, δημιουργήθηκε στις απαρχές του ηλιακού μας συστήματος και η ανάλυση δειγμάτων από το έδαφος του θα βοηθήσει τους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα την εξέλιξη ακόμη και της ίδιας της Γης.

Το OSIRIS-Rex, κόστους περίπου 800 εκατομμυρίων δολαρίων και μεγέθους μίνι-βαν, που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, εκτοξεύθηκε το 2016 και είχε φθάσει στον αστεροειδή το 2018. Βρήκε αρχικά ίχνη υδρογόνου και οξυγόνου στη βραχώδη επιφάνεια του Μπενού, ενώ πέρυσι τον Οκτώβριο έκανε με επιτυχία τη συλλογή μεγάλης ποσότητας «παρθένου» υλικού. Στη συνέχεια παρέμεινε κοντά στον αστεροειδή, εωσότου ξεκινήσει τώρα το ταξίδι επιστροφής.

Τα δείγματα μέσα σε κάψουλα θα πέσουν σε μια απομονωμένη περιοχή της πολιτείας Γιούτα των ΗΠΑ. Το 75% θα διατηρηθεί στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον του Χιούστον για μελλοντική μελέτη, ενώ το υπόλοιπο θα διανεμηθεί σε ανά τον κόσμο επιστημονικά εργαστήρια.

Επικίνδυνος δυνητικά ο αστεροειδής Μπένου

Το ίδιο το σκάφος, αφού ρίξει την κάψουλα, είναι πιθανό να σταλεί από τη NASA σε άλλη διαστημική αποστολή, ίσως σε ένα «ραντεβού» το 2029 με τον δυνητικά επικίνδυνο αστεροειδή 'Αποφι. Επειδή ο Μπενού θεωρείται επίσης ένας δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής, η αποστολή της NASA είχε και μια διάσταση δοκιμής πλανητικής άμυνας σε περίπτωση που προκύψει ανάγκη στο μέλλον για να προστατευθεί η Γη.

Είχε προηγηθεί η επιστροφή το Δεκέμβριο του 2020 στη Γη δείγματος από τον αστεροειδή Ριούγκου από το ιαπωνικό σκάφος Χαγιαμπούσα2, ενώ τον ίδιο μήνα πέρυσι το κινεζικό σκάφος Chang'e 5 έφερε δείγματα από τη Σελήνη.

Ο «Μονόκερως» είναι η μικρότερη και κοντινότερη στη Γη μαύρη τρύπα που έχει ανακαλυφθεί