ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Πώς ένας αστεροειδής δημιούργησε κρατήρα 195 χιλιομέτρων κι έφερε χειμώνα για δεκαετίες στη Γη

Image
αστεροειδής
 clock 22:08 | 30/06/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Όξινη βροχή, παγωνιά και εξαφάνιση του 70% των τότε υπαρχόντων ζώων και φυτών προκάλεσε ένας αστεροειδής που έπεσε στη γη πριν 66 εκατ. χρόνια και έφερε πλήρη αλλαγή των ισορροπιών.

Σύμφωνα με μελέτη από το Imperial College του Λονδίνου, οι κλιματικές αλλαγές που επικράτησαν μετά την πτώση του αστεροειδούς ήταν τέτοιες που ο χειμώνας απλώθηκε στη γη για δεκαετίες και εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης Αλεσάνδρο Τσιαρέντζα, ούτε η δύναμη από τα ηφαίστεια δεν μπόρεσε να αποκαταστήσει την ισορροπία και αποτρέψει το χειμώνα που ήρθε.

Η πτώση του αστεροειδούς δημιούργησε κρατήρα με έκταση 195 χιλιόμετρα στον Κόλπο του Μεξικού και τα πάντα σε έκταση εκατοντάδων χιλομέτρων έγιναν στάχτη.

Η θερμοκρασία της Γης έκανε βουτιά, άρχισε να πέφτει όξινη βροχή και ο ήλιος κρύφτηκε για μήνες. Όλη αυτή η κατάσταση αφάνισε το 70% των ζώων και των φυτών που υπήρχαν τότε.

Η ερευνητική ομάδα έψαξε να βρει σε ποιες συνθήκες θα μπορούσαν να επιβιώσουν οι δεινόσαυροι που ζούσαν τότε και βρήκαν ότι μόνο σε περιοχές κοντά σε ηφαίστεια 'ηταν βιώσιμο το μικροκλίμα.

Ο Φίλιπ Μάνιον, που επίσης συμμετείχε στην έρευνα, ανέφερε ότι στη μελέτη έγινε προσπάθεια προσομοίωσης των κλιματικών συνθηκών και των «οδυνηρών» συνεπειών από την πτώση του αστεροειδούς, που οδήγησαν στην εξαφάνιση των δεινοσαύρων.

Πηγή: Mirror