Αστεροειδής θα περάσει κοντά από τη Γη την Παρασκευή

αστεροειδης

Συνεχίζονται και φαίνεται να αυξάνονται οι κοντινές διελεύσεις αστεροειδών από τον πλανήτη μας - μάλλον επειδή έχουμε πια αυξημένες τεχνικές δυνατότητες να βλέπουμε αυτό που ανέκαθεν συνέβαινε, αλλά εν αγνοία μας.

Ένας αστεροειδής διαμέτρου 15 έως 30 μέτρων, ο 2018 CC, ο οποίος είχε ανακαλυφθεί στις 4 Φεβρουαρίου φέτος από αστρονόμους στις ΗΠΑ με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου Catalina Sky Survey (CSS) στην Αριζόνα, πέρασε την Τρίτη σε απόσταση 184.000 χιλιομέτρων από τη Γη.

Ακόμη πιο κοντά, σε απόσταση μόνο 64.000 χιλιομέτρων, δηλαδή λιγότερο από το ένα πέμπτο της απόστασης Γης-Σελήνης, θα περάσει την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου ένας δεύτερος αστεροειδής, ο 2018 CB, ο οποίος ανακαλύφθηκε από το ίδιο τηλεσκόπιο επίσης στις 4 Φεβρουαρίου και έχει διάμετρο 15 έως 40 μέτρων.

«Αν και ο 2018 CB είναι αρκετά μικρός, είναι μάλλον μεγαλύτερος από τον αστεροειδή που εισήλθε στην ατμόσφαιρα πάνω από το Τσελιάμπινσκ της Ρωσίας το 2013. Αστεροειδείς αυτού του μεγέθους δεν πλησιάζουν συχνά τόσο κοντά στον πλανήτη μας, ίσως μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο» δήλωσε ο Πολ Τσόντας, διευθυντής του Κέντρου Μελετών για τα Κοντινά στη Γη Αντικείμενα του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια.

Κορωνοϊός: Αντισώματα περνάνε από την εμβολιασμένη μητέρα στο μητρικό γάλα

θηλασμός

Τα αντισώματα που παράγονται στο σώμα των γυναικών που έχουν κάνει τα εμβόλια των Pfizer/BioNTech και Moderna κατά του κορωνοϊού και οι οποίες έχουν γεννήσει πρόσφατα, μπορούν να ανιχνευθούν και στο μητρικό γάλα, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική μελέτη, την πρώτη που κάνει αυτή τη διαπίστωση. Προς το παρόν, δεν είναι σαφές για πόσο καιρό αυτά τα αντισώματα μπορούν να εκκρίνονται στα γάλα και κατά πόσο παρέχουν κάποια προστασία στο μωρό που θηλάζει.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πόρτλαντ στο Όρεγκον, που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, πήραν δείγματα μητρικού γάλακτος από έξι μητέρες σε φάση γαλουχίας, τόσο πριν όσο και μετά τον εμβολιασμό τους το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Το τελευταίο δείγμα ελήφθη δύο εβδομάδες μετά τη δεύτερη δόση. Καμία από τις εμβολιασμένες γυναίκες δεν είχε προηγουμένως μολυνθεί από τον κορωνοϊό.

Μία εβδομάδα μετά την πρώτη δόση του εμβολίου, όλες οι γυναίκες είχαν αντισώματα IgG (κυρίως) και IgA κατά της Covid-19 στο μητρικό γάλα τους. Στη συνέχεια τα επίπεδα των αντισωμάτων έπεσαν ελαφρώς, ενώ μετά τη δεύτερη δόση αυξήθηκαν απότομα. Και τα δύο συγκεκριμένα εμβόλια ήσαν εξίσου αποτελεσματικά στην παραγωγή αντισωμάτων, αν και τα επίπεδα των τελευταίων διέφεραν από γυναίκα σε γυναίκα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «χρειάζεται περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη χρονική διάρκεια της ανοσιακής ανταπόκρισης στο μητρικό γάλα, καθώς επίσης το μέγεθος και τη διάρκεια της πρόκλησης ανοσίας στο βρέφος έναντι του κορωνοϊού».

Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου - κορωνοϊός: Κατέληξε ηλικιωμένη μετά από έναν μήνα νοσηλείας