Ελλάδα

Τα Ελληνικά τρόφιμα και ποτά διατηρούν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην αμερικανική αγορά

ΗΠΑ σούπερ μάρκετ

Σταθερά αυξητική τάση -29% του συνόλου των εξαγόμενων ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ το 2019, έναντι 25% το 2018- παρουσιάζουν οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών στην αμερικανική αγορά, παρά τις αντιξοότητες και μεγάλες προκλήσεις που εμφανίζει η αγορά των ΗΠΑ.

 Αυτό σημειώνεται στον επιχειρηματικό οδηγό για τις ΗΠΑ της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον και ενδεικτικά αναφέρονται ως αντιξοότητες, ο εντονότατος ανταγωνισμός, το μεγάλο κόστος υλοποίησης δράσεων προβολής-προώθησης και η μη αναγνώριση ενδείξεων Π.Ο.Π. - Π.Γ.Ε.

Η αυξητική τάση για τις εξαγωγές μπορεί να αποδοθεί, σύμφωνα με το κείμενο της πρεσβείας μας που δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Εξωτερικών (agora), στους εξής παράγοντες:

 - Υψηλή ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος.

 - Ισχυρή παρουσία της ελληνικής ομογένειας στον κλάδο της εστίασης και εισαγωγής/εμπορίας/διακίνησης προϊόντων διατροφής ελληνικής (και όχι μόνο) προέλευσης, η οποία λειτουργεί, τρόπον τινά, ως "προγεφύρωμα" για τα ελληνικά προϊόντα.

 - Ισχυρή παρουσία κοινοτήτων μεσογειακής καταγωγής (π.χ. Ιταλοί, Άραβες κλπ), οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τη μεσογειακή διατροφή και τα σχετικά υλικά παρασκευής εδεσμάτων.

 - Ταύτιση της "μεσογειακής διατροφής" με την υγιεινή διατροφή, τάση η οποία είναι εντονότερη και ενισχύεται συνεχώς στις πολιτείες της Β. Ανατολικής Ακτής (Νέα Υόρκη, Μασαχουσέτη και Νέα Αγγλία συνολικά), στις οποίες κατοικούν μεγάλοι πληθυσμοί υψηλής μορφωτικής και εισοδηματικής στάθμης.

 - Θετικοί συνειρμοί που προκαλούνται στον Αμερικανό καταναλωτή από την αναφορά "Greek" σε κάποιο προϊόν (ιδιαίτερης αξίας είναι σε αυτό το πεδίο η επιτυχία του όρου "Greek Yogurt", ασχέτως εάν, λόγω εγχώριου καθεστώτος προστασίας, δεν ανταποκρίνεται σε ελληνικής προέλευσης γιαούρτι, αλλά σε συγκεκριμένη μέθοδο παρασκευής, ήτοι στο στραγγιστό γιαούρτι).

      

Σημειώνεται ωστόσο στο σχετικό κείμενο ότι "το Γραφείο Ο.Ε.Υ. Νέας Υόρκης εκτιμά πως τα ελληνικά τρόφιμα, λαμβάνοντας υπόψη την σαφή υπεροχή τους έναντι της πλειοψηφίας των εισαγόμενων ανταγωνιστικών (π.χ. ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά) σε όρους κόστους/ποιότητας, δεν έχουν ακόμη κατακτήσει τη θέση που τους αρμόζει στο «ράφι» του μέσου αμερικάνικου σούπερ-μάρκετ. Ως εκ τούτου, οι προοπτικές περαιτέρω διείσδυσης τους στην αγορά των ΗΠΑ είναι υπαρκτές και ευνοϊκές, υπό συγκεκριμένες ωστόσο προϋποθέσεις".

Ειδικότερα, προκειμένου να επιτευχθεί αύξηση του μεριδίου αγοράς ελληνικών προϊόντων, εκτιμάται ότι θα πρέπει καταρχήν να ληφθούν υπ' όψιν οι εξής παράγοντες:

- Η δομή της αμερικανικής αγοράς τροφίμων, λόγω μεγέθους και έκτασης, χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλα επίπεδα εμπλεκομένων, οι οποίοι μεσολαβούν προκειμένου το προϊόν να καταλήξει από την παραγωγή/εισαγωγή του στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Οι τρεις βασικοί εμπλεκόμενοι είναι ο εισαγωγέας ή/και διανομέας (δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζονται στο ίδιο πρόσωπο/εταιρεία), ο "food broker", ο οποίος λειτουργεί ως, τρόπον τινά, "πλασιέ" του προϊόντος και αποτελεί το πρόσωπο κλειδί για την προώθησή του σε μια μεγάλη εμπορική αλυσίδα και τέλος ο εξειδικευμένος υπάλληλος -"αγοραστής" ("buyer") της εταιρείας/αλυσίδας σούπερ μάρκετ, τον οποίο προσεγγίζει είτε απευθείας ο διανομέας, είτε ο"food broker" και ο οποίος αποφασίζει αν θα αποδεχθεί και εγκρίνει το προϊόν, με σκοπό την τοποθέτησή του στο ράφι.

- Τα ελληνικά τρόφιμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, διαθέτουν ήδη στην Ανατολική Ακτή (και όχι μόνο) ένα σταθερό "προγεφύρωμα" ελληνοαμερικανικών εταιρειών εισαγωγής/διανομής τους, με μακρά και επιτυχημένη παρουσία στον χώρο, οι οποίες εισάγουν ιδιαίτερα μεγάλο εύρος ελληνικών "ετικετών".

- Είναι όμως τέτοια η δομή των εταιρειών αυτών και οι αντικειμενικές τους δυνατότητες, ώστε παρατηρείται ένα κενό/αδυναμία προσέγγισης των κατάλληλων "food brokers" ή/και "buyers", με αποτέλεσμα τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα να παραμένουν εγκλωβισμένα στην λεγόμενη "ethnic market" και να μην έχουν εισέτι επιτύχει την σε ευρεία κλίμακα επέκταση/τοποθέτησή τους σε μεγάλες αλυσίδες "Super Market" που απευθύνονται στον μέσο Αμερικανό καταναλωτή.

- Λόγω ακριβώς του τεράστιου μεγέθους της αμερικανικής αγοράς, τόσο σε όρους έκτασης, όσο και σε όρους πληθυσμού, προκειμένου ένα προϊόν αρχικά να τοποθετηθεί στο ράφι, αλλά και ακολούθως να τύχει της προτίμησης του καταναλωτικού κοινού και διατήρησης της δυναμικής αυτής, θα πρέπει να προηγηθεί συνεχής, συνεπής, οργανωμένη και μακρόχρονη προσέγγιση των δικτύων διανομής/λιανικής πώλησης, καθώς επίσης ταυτόχρονα και υλοποίηση δράσεων προβολής προώθησής του, για χρονικό διάστημα από πέντε (5) έως δέκα (10) κατά προσέγγιση έτη (ανάλογα με τη γεωγραφική έκταση/περιοχή που "στοχεύει" το προϊόν), γεγονός που συνεπάγεται ασφαλώς υψηλό κόστος.

 - Η υψηλή εισοδηματική στάθμη και το μεγάλο μέγεθος της αμερικανικής αγοράς είναι ταυτόχρονα ευκαιρία αλλά και τεράστια πρόκληση, διότι έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση τεράστιου ανταγωνισμού από ομοειδή προϊόντα άλλων χωρών που επιδιώκουν επίσης την τοποθέτηση ή διατήρησή τους στο ράφι, ενίοτε προσφερόμενα σε (σημαντικά) χαμηλότερη τιμή έναντι των αντίστοιχων ελληνικών (π.χ. το μέλι).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ασκήσεις του Πολεμικού Ναυτικού στο Κρητικό πέλαγος - Εντυπωσιακές εικόνες

Ανοδική πορεία για τις Κρητικές εξαγωγές

 

Ελλάδα

Κορωνοϊός: 3.279 νέα κρούσματα - 38 θάνατοι - 351 διασωληνωμένοι

κρούσματα κορωνοϊού

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 3.279 νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 704.211 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων 50.8% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 139 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.400 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. To  για την επικράτεια βάσει των κρουσμάτων εκτιμάται σε 1.08 (95% ΔΕ: 1.02 - 1.14)

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 38, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 15.485 θάνατοι. Το 95.3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 351 (65.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 έτη. To 81.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 311 (88.6%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 40 (11.4%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.259 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 213 (ημερήσια μεταβολή +10.94%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 207 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 39 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τσιόδρας - κορωνοϊός: Με τους εμβολιασμούς έχουμε αποφύγει 8.400 θανάτους

Κορωνοϊός: Κόλλησε ένα ολόκληρο χωριό, μετά από γάμο

Λεβέντης - κορωνοϊός: Στη ΜΕΘ για 25 ημέρες

ESPA BANNER