Ελλάδα

Κορωνοϊός - ΠΟΕΔΗΝ: Και τέσσερις γιατροί ανάμεσα στους διασωληνωμένους

Κορωνοϊός Εντατική ΜΕΘ

Τέσσερις γιατροί είναι ανάμεσα στους 522 διασωληνωμένους στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δύο γιατροί νοσηλεύονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας και οι άλλοι δύο στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

Οι εν λόγω γιατροί δεν είχαν, σύμφωνα με πληροφορίες, υποκείμενα νοσήματα.

Ο Μιχάλης Γιαννάκος κάνει, παράλληλα, λόγο για λάθη και παραλείψεις των αρμοδίων.

Ακόμη τέσσερα άτομα που ασθένησαν με κορωνοϊό έχασαν τη ζωή τους το τελευταίο 24ωρο στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης,

Ανάμεσά τους και μια 33χρονη από την Αλεξανδρούπολη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ηράκλειο: Γιατρός του Βενιζελείου Νοσοκομείου διαγνώσθηκε με κορωνοϊό

 

Ελλάδα

Black Friday και ελληνικό λιανεμπόριο: Μια αγορά δύο ταχυτήτων

black friday

Black Frιday σήμερα και οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει από νωρίς το πρωί το σαφάρι των ηλεκτρονικών αγορών στοχεύοντας να βρούν τις καλύτερες τιμές κατ’ αναλογία με τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν

Όπως φαίνεται από τις πρώτες εκτιμήσεις , σε αρκετά υψηλά επίπεδα αναμένεται να φτιάσει ο τζίρος του λιανεμπορίου τη φετινή «Μαύρη Παρασκευή». Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε στο Ράδιο Κρήτη ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης, ο τζίρος αναμένεται να κυμανθεί από 280 έως 300 εκ ευρώ πανελλαδικά. Το ερώτημα όμως είναι πόσα από τα κέρδη αυτά θα πάνε στις ελληνικές επιχειρήσεις, θα διαμοιραστούν στην ελληνική αγορά του λιανεμπορίου; 

Δυστυχώς, η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ήδη δεχθεί πολύ ισχυρό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας. Πολύ μικρό ποσοστό, καθώς φαίνεται, από τα έσοδα αυτά θα μείνουν στην ελλάδα και αυτό γιατί το ελληνικό κοινό που φαίνεται να είναι περισσότερο εξοικειωμένο με τις ηλεκτρονικές αγορές, κυρίως οι νεότεροι σε ηλικία άνθρωποι, φαίνεται να προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από γνωστές αλυσίδες καταστημάτων.

Ακόμα, το ελληνικό λιανικό εμπόριο δεν έχει εντάξει ευρέως τη χρήση της τεχνολογίας στη φαρέτρα του ως προς τη διάθεση αγαθών, σε αντίθεση με το εξωτερικό όπου οι επιχειρήσεις έχουν εδώ και χρόνια αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, τη μέθοδο δηλαδή των ηλεκτρονικών αγορών, με τη δημιουργία eshops. Μιλάμε λοιπόν για προσπάθεια εφαρμογής μίας ξενόφερτης πραγματικότητας, σε μία αγορά που δεν είναι εναρμονισμένη με αυτήν, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop στην Ελλάδα.

Αγορά δύο ταχυτήτων

Φαίνεται λοιπόν ακόμα πιο ξεκάθαρα και μέσα από τη «Μαύρη Παρασκευή» ότι έχουμε να κάνουμε με μία αγορά δύο ταχυτήτων. Χαρακτηριστικό μάλιστα, είναι το γεγονός ότι με το ξέσπασμα της πανδημίας, μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, εμπορικοί κολοσσοί, που franchise τους υπάρχουν και στη χώρα μας έκλεισαν τα φυσικά καταστήματα και ξεκίνησαν ανακαινίσεις άλλης μορφής, έχοντας ως στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο, την αναβάθμιση των eshops, ανεβάζοντας κατά πολύ το μερίδιο της αγοράς που αυτές οι επιχειρήσεις κατέχουν παγκοσμίως, την ίδια στιγμή που οι μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, τα συνοικιακά καταστήματα, στενάζουν λόγω της επιβολής lockdown, αφού πιάστηκαν απροετοίμαστα μην έχοντας προλάβει να δημιουργήσουν eshops.

Για το λόγο αυτό ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου επισημαίνει ότι «Τη φετινή Black Friday, είναι σημαντικό να στηρίξουμε τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, για να στηρίξουμε με αυτό τον τρόπο την ελληνική οικονομία» , Πάντως εάν κάποιος ενδιαφέρεται να πραγματοποιήσει σήμερα ηλεκτρονικά τις αγορές του, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός προκειμένου να μην πέσει θύμα απάτης.

Από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνεται στους καταναλωτές να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας, να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους και να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο και να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.