Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Επιστρέφουν σε πεζόδρομους και πλατείες οι διαφημιστικές πινακίδες - Έντονες αντιδράσεις

Image
τροχαίο ατύχημα
 clock 12:41 | 27/07/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Την άμεση απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που ουσιαστικά επαναφέρει την υπαίθρια διαφήμιση με τις αντίστοιχες ταμπέλες στους δρόμους, τόσο εντός πόλεων όσο και στις εθνικές οδούς, ζητά ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Η ΚΥΑ, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων, με την Ελλάδα να έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος στην  άσφαλτο, στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος, στην ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

"Με την Κοινή Υπουργική απόφαση 46526 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 22/7/2020 με τίτλο «Ρύθμιση όρων και προυποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» την οποία υπογράφουν οι  N. Κ. Παπαθανάσης Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κ. Χατζηδάκης Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Στ. Μενδώνη Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θ. Λιβάνιος Υφυπουργός Εσωτερικών και Ι. Κεφαλογιάννης Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανατρέπονται τα δεδομένα μιας τουλάχιστον δεκαετίας που αφορούν την υπαίθρια διαφήμιση. Το τετρασέλιδο κείμενο που καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών έγινε δημόσια γνωστό μετά την δημοσίευση του στο  ΦΕΚ και ενώ δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με κανένα εμπλεκόμενο φορέα, Δήμους, Περιφέρειες, Κόμματα, συλλογικότητες Πολιτών.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι γνώρισε την αποδοκιμασία από το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων (απίστευτη-μάλλον μοναδική εκδήλωση ομοφωνίας!!!). Απέμεινε έτσι μόνος του ο υφυπουργός Θ. Λιβάνιος να ισχυρίζεται πως «δεν είναι αυτό που όλοι νομίζουν»» αλλά πως η απόφαση αυστηροποιεί την νομοθεσία…

Οι υπογράφοντες την Κοινή Απόφαση καλό είναι να δημοσιοποιήσουν ένα (1) φορέα που τους ζήτησε να συνταχθεί σχετική απόφαση λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στο Δημόσιο χώρο με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία.

Η ΚΥΑ έρχεται να νομιμοποιήσει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κάθετα  προς το ρεύμα κυκλοφορίας – απευθυνόμενων στους οδηγούς. Στο άρθρο 4Γ όταν θέτει σαν προυπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στα στέγαστρα των στάσεων «το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα να είναι ανώτερο των 70 χλμ/ώρα».

Επιτρέπεται δηλαδή η τοποθέτηση τους όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους της πόλης που το όριο είναι 50km, αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπως η Λεωφόρος Κηφισίας (όριο 70 km) η   ακόμα και το μεγαλύτερο μέρος της Λ. Συγγρού (όριο 70km).

Η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων. Ένα όχημα που κινείται με 70 km/h σημαίνει πως διανύει 19.44 μέτρα σ ένα δευτερόλεπτο. Το να θέτεις ένα τέτοιο όριο σαν καθοριστικό για την τοποθέτηση μηχανισμών απόσπασης προσοχής είναι εγκληματικό ακόμα κι αν υποθέσουμε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που οι οδηγοί σέβονται τα όρια ταχύτητας (μακράν πρώτη αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας). Το να τρέχεις σ ένα δρόμο με 70km/h και να κοιτάξεις μια διαφήμιση για ένα μόνο δευτερόλεπτο σημαίνει ότι θα διανύσεις 20 μέτρα χωρίς να βλέπεις μπροστά σου. Και ότι ήθελε προκύψει. Αυτά για 1 μόνο δευτερόλεπτο, που ποτέ δεν είναι ένα.

Τα απόγευμα της Δευτέρας 15 Ιουνίου 2020, στο Σύνταγμα, στην οδό Φιλελλήνων λεωφορείο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα έπεσε πάνω σε στάση στην οποία περίμενε αρκετός κόσμος με αποτέλεσμα, ευτυχώς μόνο τον ελαφρύ τραυματισμό μιας γυναίκας. «Συμπτωματικά», στη στάση υπήρχε παράνομη (κάθετη στο οδόστρωμα)  διαφημιστική πινακίδα…

Η γενίκευση των κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στις στάσεις και η άρνηση θεώρησης τους ως παραγόντων κινδύνου απόσπασης της προσοχής με βάση την νέα ΚΥΑ θα προκαλέσει νέο κύκλο τροχαίων συγκρούσεων «χωρίς υπεύθυνους» στο οδικό δίκτυο.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξαναζήσουμε το αιματηρό παρελθόν της υπαίθριας διαφήμισης με τα δεκάδες θύματα και την θεσμοποιημένη διαπλοκή. Είναι απορίας άξιο, αλλά τόσο συνηθισμένο σ αυτή τη χώρα, παραμονές (υποτιθέμενης) εξαγγελίας νέου ΚΟΚ, σοβαρότατα θέματα της αρμοδιότητος του να «λύνονται» στο πόδι από «συναρμόδιους».

Στο όνομα των θυμάτων που προκάλεσαν οι παρανομίες και οι αυθαιρεσίες της υπαίθριας διαφήμισης, Γιάννη Σταυρουλάκη, Αποστόλη Καραλή, Αποστόλη Μολυβιάτη, Μιχάλη Βατράνη, Αντώνη Κυριακόπουλου, Γιάννη Παπαρήγα, Δημήτρη Τσιώκου, που οι οικογένειες τους συμμετέχουν στο σύλλογο μας, και τόσων άλλων, ζητάμε την άμεση ανάκληση της προκλητικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα λειτουργήσει αντικειμενικά σαν ηθικός αυτουργός σε νέα εγκλήματα.

Είναι προκλητικό για την κοινωνία και απόλυτα προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων να ευνοούνται με αυτό το σκανδαλώδη τρόπο διάδοχα σχήματα εταιρειών που εμπλέκονται στους φόνους των περισσοτέρων από τα θύματα που αναφέραμε ονομαστικά.

Ζητάμε την πλήρη απαγόρευση κάθε κάθετης προς το ρεύμα κυκλοφορίας διαφήμισης ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας του δρόμου όπως έχει ήδη κατοχυρωθεί ήδη με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης

Η υπάρχουσα σήμερα νομοθεσία και οι αποφάσεις των Ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας είναι απόλυτα καθαρές και επαρκείς σε σχέση με το θέμα.

Είναι προφανές ότι διαφωνούμε κάθετα σε σχέση με την νομιμοποίηση μέσω της ΚΥΑ της τοποθέτησης γιγαντιαίων διαφημιστικών πλαισίων (τύπου PISA διαστάσεων 3Χ4 μέτρα- ύψος 5,5 μέτρα! ή ρακέτας) στους πεζόδρομους και στις πλατείες. Δεν είναι τυχαίο οτι ομόφωνα χαρακτηρίστηκαν απο τα ΜΜΕ ως «εκτρώματα ή τέρατα».

Οι λιγοστοί, μικρού μεγέθους δημόσιοι χώροι που υπάρχουν στις ελληνικές πόλεις δεν μπορούν να μεταβληθούν σε διαφημιστικό τσίρκο πλήρες τραπεζοκαθισμάτων, που απευθύνεται σ ένα διαρκώς φτωχοποιούμενο πληθυσμό, με κίνδυνο εκτος των άλλων να πέσει καμιά απ αυτές τις θηριώδεις κατασκευές στα κεφάλι του. Η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου και η αισθητική ρύπανση είναι μια ακραία αντικοινωνική δραστηριότητα. Σε μια πόλη, σε μια κοινωνία που ασφυκτιά από την ατμοσφαιρική ρύπανση το θόρυβο και την ασκήμια, το να φυτεύεις γιγαντιαίες πινακίδες αντί για δένδρα είναι ξεκάθαρα δηλωτικό των προθέσεων σου.

Από τις 28 Μαίου 2020 ο SOS Τροχαία Εγκλήματα κατήγγειλε δημόσια τη χρησιμοποίηση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης εκ μέρους της κυβέρνησης στην αντι- COVID 19 ενημέρωση. Σήμερα η κυβέρνηση  έχει δημοσιοποιήσει τα ποσά που διατέθηκαν σε διάφορους αποδέκτες γι αυτή την καμπάνια. Τα ποσά με αποδέκτες δύο εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης ξεπερνούν κάθε άλλο μέσο. Την στιγμή που η τηλεόραση της ΕΡΤ και για τα τέσσερα κανάλια της, πανελλαδικής εμβέλειας, με εκατοντάδες ώρες εκπομπών, με εκατοντάδες συνδέσεις με επιστήμονες απ όλα τα μέρη της Γής, επιχορηγήθηκε συνολικά με 270.000 ευρώ  μόνο η εταιρεία υπαίθρια διαφήμισης POLITIS με δραστηριότητα μόνο στην Αττική επιχορηγήθηκε συνολικά με 245.000 ευρώ για αφίσες στα στέγαστρα των στάσεων. Κανένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο με εμβέλεια το Λεκανοπέδιο δεν επιχορηγήθηκε ούτε με τα μισά αυτού του ποσού, ούτε καμία πανελλαδικής εμβέλειας εφημερίδα..

Φαίνεται πως με τη βοήθεια του κράτους η υπαίθρια διαφήμιση ξαναβρίσκει το δρόμο της και η διαφημιστική πίτα ξανάρχισε να μεγαλώνει. Παραθέτουμε ενδεικτικό πίνακα:

Διαβάζοντας τη λίστα των επιχορηγουμένων φορέων μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί η νέα ΚΥΑ ήταν τόσο απαραίτητη και επείγουσα.

Αλλά δεν υπάρχει μόνο αυτή η λίστα.

Υπάρχει και η λίστα των θυμάτων. Που δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε καμιά οπισθοδρόμηση.

Κανένα άλλο θύμα της «νομιμοποιημένης» παράνομης διαφήμισης.

Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 46526

Πόλεις για τους ανθρώπους, όχι για τα αυτοκίνητα και τις διαφημίσεις".                                       

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis