Skip to main content
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αναποτελεσματικό ημίμετρο το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια

Image
Αναποτελεσματικό ημίμετρο το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια
 clock 09:08 | 28/01/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Ξεκίνησε από χθες Δευτέρα να ισχύει ο καινούργιος κανονισμός της κυβέρνησης που υποχρεώνει όλα τα πρατήρια να είναι εφοδιασμένα με το σύστημα εισροών εκροών.

Να σημειωθεί πως οι πρατηριούχοι πρέπει εδώ και ένα μήνα να έχουν εγκαταστήσει το σύστημα ώστε να γίνουν οι απαιτούμενοι έλεγχοι .Στο Ηράκλειο η έναρξη εφαρμογής του προγράμματος τοποθετείται στις 27 Φεβρουαρίου.

Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι και πάλι τόσο απλά. Γιατί όπως έχει δηλώσει στο eΚρητη το μέλος του Δ/Σ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και πρόεδρο των Πρατηριούχων του Ηρακλείου κ. Χαράλαμπος Μαυράκης πρόκειται απλώς για ένα ημίμετρο, μη αποτελεσματικό και εξάλλου πολύ επιβαρυντικό για τους απλούς μικρομεσαίους πρατηριούχους – όσους έχουν απομείνει, που βρίσκονται ήδη δυο βήματα πριν να κλείσουν.

Όπως μας έχει πει ο κ Μαυράκης, «Υπάρχει πλήρης αδιαφάνεια ,την οποία τη καταγγέλλουμε και τακτικά και από πλευράς Υπουργείου και από πλευράς εταιρειών διακίνησης πετρελαιοειδών. Ούτε στην Ομοσπονδία, δεν παρέχουν στοιχεία, για τον τρόπο τιμολόγησης, τι ποσότητες εισάγουμε ,τι ποσότητες παράγονται σε Υποπροϊόντα και τι ποσότητες καταλήγουν στην αγορά.

Πράγμα βέβαια που ευνοεί τελικά το λαθρεμπόριο, καθώς καταλήγουν στην αγορά ποσότητες που προορίζονται για αφορολόγητες .

Υπάρχει ένα εσκεμμένο χάος και αδιαφάνεια σ αυτό το τομέα. Μόνο ποσοστά μας δίνουν για το πόσο ανέβηκε ή μειώθηκε η κατανάλωση.

Έχουμε στοιχεία γι αυτά και 

τα χουμε καταγγείλει γι αυτό και ζητάμε την εφαρμογή συστήματος εισροών –εκροών σε όλα τα επίπεδα και τα στάδια εισαγωγής ,επεξεργασίας, μεταφοράς, διακίνησης και πώλησης των καυσίμων. Έλεγχο από την αρχή της αλυσίδας. Τι μπαίνει, τι διυλίζεται, τι εξάγεται. Έλεγχο στις εισροές και εκροές στις αποθήκες των εταιρειών. Έλεγχος στις εισροές και εκροές στα βυτιοφόρα. Αν είχαν την βούληση θα ήταν πολύ εύκολο μνα το κάνουνε

 Και όχι μόνο στο πρατήριο που όπως εφαρμόζεται αποτελεί και τη ταφόπλακα των τελευταίων επαγγελματιών πρατηριούχων. Γιατί έχει ένα κόστος αρκετών χιλιάδων ευρώ για τον πρατηριούχο.

Το 70% των καυσίμων πωλείται πια από τις ίδιες τις εταιρείες, με φθίνουσα μάλιστα πορεία για τα  πρατήρια επαγγελματιών. Το 15% των παραδοσιακών πρατηρίων έχουν μείνει μόνο, αλλά σε ένα χρόνο υπολογίζεται ότι θα εξοντωθούν και αυτά . Και όπως ξέρετε  και από τα στοιχεία, δουλεύουν  κυριολεκτικά με ψίχουλα. για λίγα λεπτά του ευρω, 8 λεπτά περίπου ανά λίτρο. Για να εισπράττουν χρήμα για τις εταιρείες και φόρους για το κράτος. Αυτή η κατάσταση οδήγησε και στα φαινόμενα νόθευσης ή πειράγματος της αντλίας κτλ.  Κάποιοι, προ του κλεισίματος, προχώρησαν σε τέτοιες λύσεις. Και με το λαθρεμπόριο μάλιστα να διαιωνίζεται.

Αν θέλουν πράγματι να πατάξουν αποτελεσματικά το λαθρεμπόριο και τα άλλα φαινόμενα πρέπει να ακολουθήσουν αυτή τα η πρόταση μας για σύστημα εισροών – εκροών σε όλα τα επίπεδα και σε όλη την αλυσίδα εισαγωγής επεξεργασίας και διακίνησης»

Μανώλης Δερμιτζάκης

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis