Αφιερωματα

Παύλος Φύσσας: Οκτώ χρόνια από την εν ψυχρώ δολοφονία (βίντεο)

παύλος φύσσας

Οκτώ χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο Παύλος Φύσσας έπεσε νεκρός από το μαχαίρι του χρυσαυγίτη Γιώργου Ρουπακιά, στο Κερατσίνι.

Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα, του αντιφασίστα μουσικού γνωστού και ως Killah P, σηματοδότησε την αρχή του τέλους για την Χρυσή Αυγή.

Στις 7 Οκτωβρίου 2020, και έπειτα από μία μακροχρόνια διαδικασία, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε μία ιστορική ομόφωνη απόφαση κρίνοντας το κόμμα της Χρυσής Αυγής ως μία εγκληματική οργάνωση και επτά πρώην βουλευτές ένοχους για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης.

Στον Γιώργο Ρουπακιά επιβλήθηκε ισόβια κάθειρξη για την ανθρωποκτονία του Παύλου Φύσσα, ενώ για συνέργεια καταδικάστηκαν ακόμη 15 από τους συνολικά 18 κατηγορούμενους.

Σήμερα, οκτώ χρόνια μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα που συντάραξε την Ελλάδα, ο φυσικός αυτουργός και τα ηγετικά στελέχη της Χρυσής Αυγής βρίσκονται πλέον πίσω από τα κάγκελα της φυλακής.

 

 

Παύλος Φύσσας: Η δολοφονία στο Κερατσίνι

Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα έγινε τις πρώτες πρωινές ώρες της 18ης Σεπτεμβρίου 2013. Ο Παύλος βρισκόταν μαζί με τη σύντροφό του και με φίλους του, σε μία καφετέρια στο Κερατσίνι, όπου παρακολουθούσαν αγώνα ποδοσφαίρου.

Στην ίδια καφετέρια, βρισκόταν επίσης μία άλλη παρέα, μεταξύ των οποίων και χρυσαυγίτες, που αναγνώρισαν τον Παύλο Φύσσα και του επιτέθηκαν φραστικά. Ενημέρωσαν “δικούς τους” και μέσα σε λίγα λεπτά σχηματίστηκε ένα πολυμελές “τάγμα εφόδου” από διάφορες περιοχές.

Όταν τελείωσε ο αγώνας, ο Παύλος και η παρέα του βγήκαν από την καφετέρια, ωστόσο, αντιλήφθηκαν πως είναι σχεδόν περικυκλωμένοι. Επιχείρησαν να φύγουν από την περιοχή αλλά, σύμφωνα με μαρτυρίες, όταν διαπίστωσαν ότι αυτό δεν είναι εφικτό, ο Παύλος έδιωξε τους υπόλοιπους και έμεινε μόνος του για να αντιμετωπίσει τους χρυσαυγίτες.

“Ο Παύλος μας φώναξε ‘τρέξτε, τρέξτε’. Αρχίσαμε να τρέχουμε. Ο Παύλος σταμάτησε να τρέχει για να τους καθυστερήσει και να τους απωθήσει, να μην φτάσουν σ’ εμάς”, είχε περιγράψει τότε ένας φίλος του μουσικού, που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ.

Μεταξύ των χρυσαυγιτών και ο Γιώργος Ρουπακιάς, ο οποίος έπειτα από σχετική ενημέρωση είχε φύγει από το σπίτι του και οδήγησε μέχρι την Παναγή Τσαλδάρη.

 

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε η Forensic Architecture, διαφορετικές ομάδες επιτέθηκαν στον Παύλο σε “κύματα”. Τον χτυπούν, αποχωρούν και έρχονται άλλοι. Και αυτό διαρκεί για 2-3 λεπτά μέχρι που ο Ρουπακιάς μπαίνει ανάποδα στο ρεύμα κυκλοφορίας, βάζει το μαχαίρι που κρατούσε και πλήττει τον Παύλο Φύσσα.

Ο μουσικός, παρότι αιμόφυρτος, πρόλαβε να υποδείξει τον Ρουπακιά ως τον δράστη της επίθεσης. “Αυτός με μαχαίρωσε, πιάστε τον”, είπε στους αστυνομικούς που βρίσκονταν στο σημείο, όπως περιέγραψε ο φίλος του.

Ο Ρουπακιάς συνελήφθη και ομολόγησε. Ο Παύλος Φύσσας μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

 

 

Καρέ-καρέ η δολοφονία – Η έρευνα του Forensic Architecture

Κατά τη διάρκεια της δίκης της Χρυσής Αυγής παρατέθηκε πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων και μαρτυριών σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν το βράδυ της δολοφονίας του αντιφασίστα μουσικού.

Μεταξύ των στοιχείων αυτών, ήταν και η οπτικοακουστική τεχνική μελέτη που εκπόνησε το ερευνητικό κέντρο Forensic Architecture, από την οποία προέκυψε η ακριβής θέση των εμπλεκόμενων προσώπων και η ακριβής χρονική αλληλουχία των γεγονότων.

Η ομάδα, αποτελούμενη από τον Στέφανο Λεβίδη, την Σιμόν Ρόουατ και τον διευθυντή και ιδρυτή του κέντρου, Άιαλ Γουάιζμαν, ανέλαβε την έρευνα για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Τους είχαν προσεγγίσει η οικογένεια του Παύλου Φύσσα και οι συνήγοροί τους, με στόχο την αξιοποίηση των πειστηρίων στη δικογραφία.

 

 

Έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στη δικογραφία, ανέλυσαν όλο το βιντεοληπτικό και ηχητικό υλικό, που περιλαμβάνεται στη δικογραφία.

Πρόκειται για βίντεο από κοντινές κάμερες ασφαλείας, απομαγνητοφωνήσεις του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας της αστυνομίας και του ΕΚΑΒ, και καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων.

Τα βίντεο συγχρονίστηκαν μεταξύ τους και τοποθετήθηκαν στον σωστό χρόνο μέσω της σύνδεσής του με τα ηχητικά αρχεία. Τα ηχητικά αρχεία συγχρονίστηκαν ακολουθώντας την ροή του διαλόγου και ταυτοποιώντας μακρινούς ήχους στο βάθος των κλήσεων. Η οπτικοακουστική τεχνική μελέτη 43 λεπτών προβλήθηκε στο δικαστήριο και συμπεριλήφθηκε στο αποδεικτικό υλικό του κατηγορητηρίου.

Όπως είχε δηλώσει ο Στέφανος Λεβίδης στο enikos.gr, από τη μελέτη προκύπτει μεταξύ άλλων ότι “οι αστυνομικοί βρίσκονταν κοντά στο σημείο της δολοφονίας πέντε λεπτά νωρίτερα απ’ ότι είχαν δηλώσει. Τη στιγμή της επίθεσης με το μαχαίρι, οι αστυνομικοί ήταν λίγα μέτρα πιο μακριά”.

Παύλος Φύσσας: Ο ράπερ που δολοφόνησαν οι χρυσαυγίτες

Ο Παύλος Φύσσας μεγάλωσε στις εργατικές συνοικίες του Πειραιά. Ο πατέρας του δούλευε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και ο ίδιος ο Παύλος, μετά το σχολείο είχε δουλέψει επίσης σε παρόμοιες εργασίες από το 1998 μέχρι το 2003.

 

 

Έμαθε το hip hop μέσα από τις δουλειές συγκροτημάτων με ξεκάθαρη πολιτική στάση και από την ηλικία των 18 ετών είχε γνωριστεί με μέλη της Freestyle Productions, εταιρείας παραγωγής low bap μουσικής με έδρα το Πέραμα.

Το καλλιτεχνικό του όνομα Killah P σήμαινε, όπως εξηγούσε, αυτός που “σκοτώνει το παρελθόν του” και προχωράει μπροστά.

Είχε συμμετάσχει σε δισκογραφικές συλλογές και είχε κάνει αρκετές ζωντανές εμφανίσεις στην Αθήνα και την περιφέρεια, ενώ συνεργάστηκε με γνωστούς hip hop καλλιτέχνες.

Μέσω της μουσικής του έκανε αναφορές σε διάφορα πολιτικοκοινωνικά ζητήματα, όπως στο προσφυγικό, τη βία του κατεστημένου, αλλά και τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και τα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008.

Όνειρο του Killah P ήταν να ενώσει την ελληνική hip hop σκηνή, κάτι που έγινε λίγες ημέρες μετά τη δολοφονία του. Για πρώτη φορά μεγάλα ονόματα της hip hop και low bap σκηνής ενώθηκαν για μια συνέντευξη τύπου στην ΕΣΗΕΑ, εκπέμποντας μήνυμα κατά του φασισμού. Το επόμενο διάστημα, στήθηκαν συναυλίες και φεστιβάλ στη μνήμη του Παύλου σε όλη τη χώρα.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

11η Σεπτεμβρίου: Ο κορωνοϊός δίνει νέα ώθηση στους συνωμοσιολόγους

Ποιά ήταν η Αγία Σοφία - Πώς μαρτύρησαν οι κόρες της Ελπίδα, Πίστη και Αγάπη

Αφιερωματα

Πού βρίσκεται ο τάφος του Αγίου Λουκά του Ευαγγελιστή

τάφος του Ευαγγελιστή Λουκά στη Θήβα

Ο ναός του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά που αρχιτεκτονικά, είναι σύνθετος σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο, βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της πόλης της Θήβας, στον λόφο με το παλαιό νεκροταφείο της πόλης και σύμφωνα με την παράδοση, αυτός είναι ο τόπος του μαρτυρίου αλλά και της ταφής του Αγίου Λουκά του Ευαγγελιστή ο οποίος είναι και ο ιδρυτής και της τοπικής εκκλησίας, της Βοιωτίας.

Ο ναός, όπως και το εκτεταμένο νεκροταφείο γύρω του, υπήρχαν τουλάχιστον από τα τέλη του 11ου αιώνα, όπως δείχνουν σχετικές αναφορές σε κείμενα της εποχής και στην ίδια θέση έχουν αποκαλυφθεί τμήματα της κλασικής οχύρωσης της πόλης καθώς και μία μεγάλη αψίδα που πρέπει να ανήκει σε ακόμη παλαιότερο ναό, των παλαιοχριστιανικών χρόνων.

Ο Ιερός Ναός του Ευαγγελιστή Λουκά, στην Θήβα - Αρχείο Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Ο Ιερός Ναός του Ευαγγελιστή Λουκά, στην Θήβα - Αρχείο Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

Ο ναός που υπάρχει σήμερα είναι αυτός που ανοικοδομήθηκε εκ βάθρων και εγκαινιάσθηκε το 1863 από τον μητροπολίτη Θηβών Δοσίθεο, όπως αναφέρει μία επιγραφή στην Αγία Τράπεζα ενώ το ανώτερο μέρος του, που ξεχωρίζει από τη διαφορετική τοιχοποιία, έχει κατασκευασθεί πιθανότατα στις αρχές του 20ού αιώνα, έπειτα από καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την περιοχή.

Ο Απόστολος Λουκάς καταγόταν από την Αντιόχεια της Συρίας και εξασκούσε το επάγγελμα του ιατρού ενώ συγχρόνως σύμφωνα με μια αρχαία παράδοση ήταν άριστος ζωγράφος, πολύ καλός γνώστης της Εβραϊκής, της Συριακής και της Ελληνικής γλώσσας και όπως φαίνεται από έργα του είχε και αξιόλογη φιλοσοφική αλλά και φιλολογική κατάρτιση.

Ο έξοχος χειρισμός της Ελληνικής γλώσσας συνηγορεί στο να αποδεχθούμε μία άλλη παράδοση η οποία υποστηρίζει την ελληνική εθνικότητα του Λουκά απο τον γένος του πατέρα του και μάλιστα ο Μιχαήλ Μαλαξός στους Βίους των Αγίων αναφέρει ότι: «Καθώς μας πληροφορεί ο Ευσέβιος, ο Ευαγγελιστής Λουκάς ήταν εξ Αντιοχείας, εθνικότητας του δε εικάζεται μάλλον η Ελληνική».

Η Λειψανοθήκη με το μικρό τμήμα των ιερών λειψάνων  του Αποστόλου και Ευαγγελιστή Λουκά που επιστράφησαν και βρίσκονται στον ναό του Αγίου, στην Θήβα.
Η Λειψανοθήκη με το μικρό τμήμα των ιερών λειψάνων του Αποστόλου και Ευαγγελιστή Λουκά που επιστράφησαν και βρίσκονται στον ναό του Αγίου, στην Θήβα.

Ο Άγιος Λουκάς υπήρξε προσφιλής μαθητής και ακόλουθος του μεγάλου Αποστόλου των εθνών Παύλου, τον οποίο ακολούθησε κατά το μεγαλύτερο μέρος της 2ης και 3ης περιοδείας του και σύμφωνα με την παράδοση ο Λουκάς μετά τον μαρτυρικό θάνατο του Αποστόλου Παύλου κήρυξε το Ευαγγέλιο στη Δαλματία, Ιταλία, Γαλλία και κυρίως στην Ελλάδα με επίκεντρο την πόλη των Θηβών.

Κάτι που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι πρώτος ο Λουκάς σχεδίασε με κερί και με μαστίχα την εικόνα της Αγίας Θεοτόκου με τον Χριστό στην αγκαλιά, και έπειτα, αφού ζωγράφισε άλλες δύο, τις μετέφερε στα Ιεροσόλυμα, για να τις δείξει στην ίδια Την Παναγία και να τη ρωτήσει, αν της αρέσουν λέγοντας της: «Εί αρετόν αυτή εστίν» και η Παναγία που τις δέχτηκε τις εικόνες του απάντησε: «Η χάρις του υπ’ εμού τεχθέντος είη δι’ εμού μετ’ αυτών».

Ο Άγιος Λουκάς φιλοτέχνησε και τις εικόνες και άλλων αποστόλων και έκτοτε, η υπέροχη αυτή τέχνη της αγιογραφίας, διαδόθηκε σε όλη την οικουμένη.

Η θαυματουργή εικόνα της Μεγάλης Παναγιάς. Φυλάσσεται στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου και της Μεγάλης Παναγιάς στην Θήβα και φιλοτεχνήθηκε απο τον Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά κατά το 70 μ.χ.
Η θαυματουργή εικόνα της Μεγάλης Παναγιάς. Φυλάσσεται στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου και της Μεγάλης Παναγιάς στην Θήβα και φιλοτεχνήθηκε απο τον Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά κατά το 70 μ.χ.

Στον Άγιο Λουκά επίσης αποδίδονται και οι θαυματουργές εικόνες της «Αθηναίας» Παναγίας, η εικόνα της «Παναγίας Μεγαλοσπηλιώτισσας» στην Μόνη του Μεγάλου Σπηλαίου στα Καλάβρυτα, η εικόνα της «Παναγίας Σουμελά» που βρίσκεται σήμερα στο ομώνυμο προσκύνημα στο όρος Βέρμιο της Βέροιας καθώς επίσης και η εικόνα που βρίσκεται στην εκκλησιά του αγίου Δημητρίου και της Μεγάλης Παναγιάς στην Θήβα, η οποία είναι γνωστή και ως η εικόνα της μεγάλης Παναγίας ή ως «Μεγάλη Παναγία».

Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Σουμελάς. Βρίσκεται σήμερα στο ομώνυμο προσκύνημα στο όρος Βέρμιο, της Βέροιας
Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Σουμελάς. Βρίσκεται σήμερα στο ομώνυμο προσκύνημα στο όρος Βέρμιο, της Βέροιας

Ο Άγιος Λουκάς είναι ένας από τους τέσσερις ευαγγελιστές και μάλιστα ονομάζεται και «Ευαγγελιστής της Παναγίας» γιατί περισσότερο αυτός από τους άλλους Ευαγγελιστές, περιγράφει με σημαντικές λεπτομέρειες και παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την Υπεραγία Θεοτόκο, στην αρχή του Ευαγγελίου του, συγκεκριμένα, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, την επίσκεψη της Παναγίας στην Ελισάβετ, μητέρα του τιμίου Προδρόμου, και άλλα περιστατικά από την παιδική ηλικία του Ιησού και της Μητέρας Του, τα οποία γνωρίζουμε μόνο από το Ευαγγέλιο του Λουκά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ζωοδόχος Πηγή Μπαλουκλή: Η Παναγιά της Πόλης και τα μισοτηγανισμένα ψάρια

Άγιος Λουκιανός: Μοίρασε την περιουσία του, φυλακίστηκε και πέθανε από την πείνα

 

 

 

 

 

ESPA BANNER