Τεχνολογία

Μεγάλη απάτη με τα πενταψήφια νούμερα - Πως κλέβουν τους καταναλωτές

γυναίκα κινητό.jpg

«Φραγμό» στις τηλεφωνικές κλήσεις υψηλών χρεώσεων από πενταψήφια νούμερα επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ).

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μετά και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή τρέχει να φέρει έναν νέο κώδικα για τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων.

Παράλληλα, συλλέγει στοιχεία προκειμένου να μεταβάλει τον χαρακτήρα των κατηγοριών, από πλημμεληματικό σε κακουργηματικό, κατά των εταιρειών που συστηματικά εξαπατούν τους καταναλωτές.

Τα πενταψήφια νούμερα

Πρόκειται για τις επονομαζόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται μέσω κλήσεων σε 10ψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από 901,909 κλπ ή πενταψήφιους κωδικούς 19ΧΧΧ,54ΧΧΧ κλπ.

Καλώντας τους προαναφερόμενους αριθμούς ο χρήστης λαμβάνει ειδική πληροφόρηση, όπως είναι ενημέρωση για τα ζώδια, χαρτομαντεία, πληροφορίες τηλεφωνικών καταλόγων κλπ.

Η ακούσια εγγραφή στις υπηρεσίες αυξημένων χρεώσεων γίνεται πολλές φορές μέσω παραθύρων που ανοίγουν αιφνιδιαστικά στην οθόνη του χρήστη ή μέσω προωθητικών ενεργειών που ανακοινώνουν στον χρήστη ότι κερδίζουν ένα σημαντικό ποσό.  Και στις δύο περιπτώσεις ενεργοποιείται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του, μια σύνδεση υψηλής χρέωσης.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι καταγγελίες στην ΕΕΤΤ από περίπου 300 που ήταν το 2015 πέρυσι ξεπέρασαν τις 2.000 ή πάνω από πέντε καταγγελίες κάθε ημέρα του έτους.

Επίσης το 2018 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχτηκε περίπου επιπλέον 2.000 καταγγελίες για αθέμιτη χρέωση από τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων.

Στόχος του νέου κώδικα της ΕΕΤΤ που αναμένεται να αποφασιστεί την επόμενη εβδομάδα είναι να διασφαλιστεί η ρητή συναίνεση του τελικού χρήστη – καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας και εν τέλει της χρέωσής της.

Η συναίνεση θα δίνεται μέσω SMS όχι μόνο προς τον πάροχο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και προς τον πάροχο του δικτύου.

Ο τελευταίος θα εφαρμόζει τη χρέωση της υπηρεσίας μόνο αν λάβει τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας.

Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης εξαιτίας των οποίων καταγγέλλονται υπέρογκες χρεώσεις;

Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας /περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες ( πχ ψηφοφορία για Eurovision), οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης ( π.χ καιρός), αστρολογία /χειρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.

Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ

Ωστόσο η χρέωση για τη χρήση αυτών υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στον λογαριασμό του χρήστη.

Όμως υπάρχουν και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος-του χρήστη. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε τακτική ( όπως εβδομαδιαία , δεκαπενθήμερη, μηνιαία ) ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει η αποστέλλει ο χρήστης.

 

Τεχνολογία

Έξυπνη γάζα επικοινωνεί με τους γιατρούς

γαζα

Τα τελευταία χρόνια ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο έχουν δημιουργήσει διαφόρων ειδών ιατρικά επιθέματα (επιδέσμους, γάζες, τσιρότα κ.α.) που λαμβάνουν τον χαρακτηρισμό «έξυπνα». Κάποια από τα επιθέματα αυτά ενσωματώνουν φαρμακευτικές αγωγές και ουσίες που βοηθούν στην ταχεία επούλωση των πληγών στις οποίες τοποθετούνται ενώ άλλες ενσωματώνουν τεχνολογίες παρακολούθησης της πορείας των τραυμάτων.

Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Μπολόνια στην Ιταλία δημιούργησε μια έξυπνη γάζα που επικοινωνεί με τους θεράποντες γιατρούς ενός ασθενούς για να τους ενημερώσει για την πορεία επούλωσης της πληγής στην οποία έχει τοποθετηθεί ώστε να μην χρειάζεται έλεγχος της.

Η γάζα διαθέτει ένα αισθητήρα που καταγράφει τα επίπεδα της υγρασίας στην πληγή. Τα επίπεδα υγρασίας συνδέονται άμεσα με την πορεία επούλωσης μιας πληγής οπότε η μέτρηση της υγρασίας μπορεί να δείξει πώς εξελίσσεται η πορεία αποκατάστασης ενός τραύματος. Τα δεδομένα που καταγράφει η γάζα τα μεταδίδει μέσω ενός τσιπ RFID σε μια ειδική για την περίσταση εφαρμογή σε κινητό τηλέφωνο που πρέπει όμως να βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη γάζα. Έτσι σε περίπτωση που μια πληγή δεν έχει ακόμη επουλωθεί ο γιατρός δεν θα υποχρεωθεί να βγάλει τη γάζα για να κάνει τον σχετικό έλεγχο. Έχει διαπιστωθεί ότι η αφαίρεση των επιθεμάτων σε μια πληγή έστω και λίγη ώρα καθυστερεί την επούλωση σε περίπτωση που αυτή δεν έχει επιτευχθεί.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς της η γάζα είναι χαμηλού κόστους (αν και δεν έχουν πει την τιμή του) αφού κατασκευάζεται από πολύ φθηνά υλικά. Για αυτό τον λόγο μετά την χρήση της θα πετιέται ώστε να χρησιμοποιούνται μόνο καινούργιες κάθε φορά σε κάποιο τραύμα. Μάλιστα οι ερευνητές δημιούργησαν δύο τύπους της γάζας που ο καθένας λειτουργεί καλύτερα σε διαφορετικού είδους τραύματα πιο ελαφρά ή πιο σοβαρά αναλόγως.

ειδησεις σημερα

Σεισμός - σχολεία: Λυόμενα και εργασίες αποκατάστασης στα "πληγωμένα" κτίρια

ΕΟΦ: Απαγόρευση συμπληρώματος διατροφής

ΗΠΑ: Aνακαλύφθηκε το ναυάγιο του ιστορικού πλοίου που κυνηγούσε πράκτορες των Ναζί

ESPA BANNER