Πολιτική

Παρέμβαση Δανέλλη για τη μη στελέχωση των προξενικών αρχών στη Ρωσία

Δανελλης

Ερώτηση προς τους συναρμόδιους Υπουργούς 1) Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, 2) Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και 3) Εξωτερικών κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με Το Ποτάμι Σπύρος Δανέλλης, σε σχέση με τη μη στελέχωση των προξενικών μας αρχών στη Ρωσία με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο θα κάλυπτε τις ανάγκες για έγκαιρη χορήγηση της νέας βιομετρικής θεώρησης ΣΕΓΚΕΝ (Βίζα) σε Ρώσους τουρίστες, που επιθυμούν να επισκεφτούν τη χώρα μας.
 
Παρότι η σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει τα visa centers στη Ρωσία εξακολουθούν να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις χιλιάδες τουριστών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εικόνες ντροπής από τις ατελείωτες ουρές, που κάνουν τον γύρο των ρωσικών ΜΜΕ, δυσφημίζοντας τη χώρα μας και λειτουργώντας αποτρεπτικά.
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
 
            
                                                               ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Προς τους κ.κ. 1)  Υπουργούς Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, 2)  Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και 3) Εξωτερικών.
 
 
Θέμα: «Ελληνική ολιγωρία στην έκδοση νέας βιομετρικής βίζας για τους Ρώσους τουρίστες»
 
Επανέρχομαι με την παρούσα ερώτησή μου, για ένα ζήτημα κομβικής σημασίας για τον τουρισμό της χώρας, που αφορά τη μη έγκαιρη χορήγηση της νέας βιομετρικής θεώρησης ΣΕΓΚΕΝ (Βίζας) σε Ρώσους τουρίστες, που επιθυμούν να επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας. 
 
Συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμ. 3406/22.2.2016 ερώτησή μου, είχα αναφερθεί στη μη έγκαιρη κινητοποίηση των συναρμόδιων Υπουργείων, παρά το γεγονός ότι είχαν ενημερωθεί από το Ελληνικό Προξενείο στη Μόσχα, αλλά και από τους εμπλεκόμενους τουριστικούς φορείς, για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, λόγω της υποστελέχωσης των προξενικών αρχών μας στη Ρωσία.
 
Προς αυτήν την κατεύθυνση και καλή τη πίστει οι βουλευτές του Ποταμιού υπερψηφίσαμε τις αμέσως επόμενες ημέρες σχετική, εμβόλιμη τροπολογία του Υπουργείου Εξωτερικών (254/ 24/ 23.2.2016), που ενσωματώθηκε ως άρθρο 54 στο νομοσχέδιο «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων (διαφάνεια – αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης)» (Ν. 4369/2016).
 
Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο, διευκολύνθηκαν οι οικείες Προξενικές Αρχές, προκειμένου να προβούν στην επιτόπια πρόσληψη 150 υπαλλήλων «για διάστημα έως και οκτώ (8) μηνών, για την κάλυψη, αποκλειστικώς, εποχικών, επειγουσών ή και έκτακτων αναγκών των τμημάτων θεωρήσεων διπλωματικών και προξενικών Αρχών», με ύψος αμοιβής το οποίο θα καθορίζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Αρχής.
 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ειδικά για την φετινή τουριστική περίοδο, η χώρα μας θα κληθεί να φιλοξενήσει, σύμφωνα με υπολογισμούς, μεγαλύτερο αριθμό Ρώσων τουριστών από πέρυσι (650.000), λόγω του οικονομικού και τουριστικού εμπάργκο, που έχει επιβληθεί στην Τουρκία από την Ρωσία, αλλά και λόγω των κινδύνων που παρουσιάζει η ανταγωνιστική προς εμάς, τουριστική αγορά της Αιγύπτου.
 
Σήμερα, ωστόσο, παρά την παρέλευση δύο μηνών από την έκδοση του σχετικού νόμου και παρά την «ανοιχτή επιταγή» που έδωσε Το Ποτάμι στην κυβέρνηση για την επίλυση του εν λόγω ζητήματος, εξακολουθούν να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις στις διαδικασίες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ατελείωτες ουρές έξω από τα προξενικά μας καταστήματα (visa centers), τα οποία αδυνατούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
 
Οι ρυθμοί έκδοσης βιομετρικής βίζας παραμένουν καθηλωμένοι στα επίπεδα του Φεβρουαρίου (περίπου 1000 άτομα/ημέρα), ενώ αν θέλουμε να φθάσουμε τα περυσινά επίπεδα των Ρώσων τουριστών, ή να τα ξεπεράσουμε δεδομένου ότι οι συνθήκες είναι πρόσφορες,  τα visa centers θα πρέπει να εκδίδουν τουλάχιστον 9.000 – 10.000 βιομετρικές βίζες καθημερινά.  
 
Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει και παρόλα αυτά εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος μη εξυπηρέτησης δεκάδων χιλιάδων Ρώσων τουριστών, λόγω των εικόνων ντροπής που κάνουν τον γύρο των ρωσικών ΜΜΕ, δυσφημίζοντας τη χώρα μας και λειτουργώντας αποτρεπτικά.
 
Δεδομένου ότι η σχετική προμήθεια του ειδικού ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την έκδοση των εν λόγω βιομετρικών θεωρήσεων εντάχθηκε σε  συγχρηματοδοτούμενο, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόγραμμα (ISF Visa) και ως εκ τούτου έχει επιβαρύνει, μόνο εν μέρει, το ελληνικό δημόσιο.
 
Δεδομένου ότι η Ελλάδα κατά τη δυσχερή αυτή οικονομική συγκυρία δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει ούτε ένα ευρώ από τον τουρισμό και μάλιστα λόγω δικών της ανεπαρκειών και κακής οργάνωσης.
 
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί :
 

  1. Τι έχει υλοποιήσει το αρμόδιο Υπουργείο σε σχέση με το άρθρο 54 του ν. 4369/2016; - Πόσοι από τους προβλεπόμενους 150 εποχικούς υπαλλήλους έχουν προσληφθεί;

 

  1. Ποιος ο λόγος για τον οποίο οι προξενικές μας αρχές αδυνατούν να εξυπηρετήσουν έγκαιρα το πλήθος των Ρώσων τουριστών που θέλει να επισκεφθεί τη χώρα μας, δεδομένου ότι τους έχουν παρασχεθεί όλα τα εργαλεία προς την επίτευξη του σκοπού αυτού;

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση νόμου για τα υπερχρεωμένα κόμματα

ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτικη Συμμαχια

Τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων και ιδίως το φαινόμενο του υπέρογκου τραπεζικού δανεισμού που ορισμένα εξ αυτών έχουν συσσωρεύσεια ποτελεί μία μείζονα πρόκληση προς το κοινό περί δικαίου αίσθημα, καθώς δημιουργείται στους πολίτες η πεποίθηση ότι τα κόμματα – και ιδίως εκείνα που κυβέρνησαν καθ’ όλη την περίοδο από τη μεταπολίτευση έως και την έναρξη της οικονομικής κρίσης – βρίσκονται υπεράνω νόμου και υποχρεώσεων και μπορούν να λαμβάνουν «δανεικά και αγύριστα». Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων, η  πρόταση νόμου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία - «Οικονομική εξυγίανση των πολιτικών κομμάτων», που υπογράφουν ο Αλέξης Τσίπρας και ο Λευτέρης Αβραμάκης.

Συγκεκριμένα, η πρόταση αναφέρει:

Τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων και ιδίως το φαινόμενο του υπέρογκου τραπεζικού δανεισμού που ορισμένα εξ αυτών έχουν συσσωρεύσει αποτελεί ένα διαρκές πρόβλημα για τη δημοκρατία και τη λειτουργία της, αφού νοθεύει τον πολιτικό ανταγωνισμό, δημιουργώντας συνθήκες ανισοτιμίας μεταξύ των πολιτικών κομμάτων, αλλά κυρίως υπονομεύει την ανεξαρτησία των υπερχρεωμένων κομμάτων. Την ίδια στιγμή αποτελεί μία μείζονα πρόκληση προς το κοινό περί δικαίου αίσθημα, καθώς δημιουργείται στους πολίτες η πεποίθηση ότι τα κόμματα – και ιδίως εκείνα που κυβέρνησαν καθ’ όλη την περίοδο από τη μεταπολίτευση έως και την έναρξη της οικονομικής κρίσης – βρίσκονται υπεράνω νόμου και υποχρεώσεων και μπορούν να λαμβάνουν «δανεικά και αγύριστα», σε αντίθεση με τους ίδιους που αντιμετωπίζουν διαρκώς πλέον τον κίνδυνο της υπερχρέωσης και της πτώχευσης.

Οι επί το αυστηρότερο αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων που υιοθετήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία και ειδικά την περίοδο 2016-2018 συνέβαλαν καθοριστικά στην εφεξής εξυγίανση της οικονομικής λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, ωστόσο παραμένει ενεργό και άλυτο το πρόβλημα της συσσώρευσης χρεών από την προηγούμενη περίοδο από συγκεκριμένα κόμματα.

Με δεδομένη τη θέση που επιφυλάσσει το ελληνικό Σύνταγμα στα πολιτικά κόμματα και τον θεμελιώδη ρόλο τους στη λειτουργία του σύγχρονου δημοκρατικού πολιτεύματος, τα κόμματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ως οποιαδήποτε ιδιωτική δραστηριότητα ή «επιχείρηση», αλλά κάθε ρύθμιση για την οικονομική τους εξυγίανση οφείλει να διασφαλίζει ταυτόχρονα τη βιωσιμότητά τους. Ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καταλήγει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς δανειακής ασυλίας και στην παραπομπή της αποπληρωμής του συσσωρευμένου χρέους στις καλένδες.

Μέχρι σήμερα, ο νομοθέτης έκανε την επιλογή να δώσει στα πολιτικά κόμματα το περιθώριο να εξυγιάνουν με δική τους πρωτοβουλία και σε συνεργασία με τις τράπεζες τα οικονομικά τους και να διευθετήσουν τα χρέη τους. Πρόκειται για κάτι που έκαναν πράγματι αρκετά κόμματα, όχι όμως και εκείνα που είχαν τη μερίδα του λέοντος στον τραπεζικό δανεισμό, τα οποία εξακολουθούν να αυξάνουν ανεξέλεγκτα τις δανειακές τους υποχρεώσεις.

Βάσει των ανωτέρω, καθίσταται αναγκαία η νομοθετική παρέμβαση προκειμένου να αυστηροποιηθεί ακόμη περισσότερο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και κυρίως να διασφαλιστεί ότι τα πολιτικά κόμματα και τα στελέχη τους θα φροντίσουν σοβαρά και συστηματικά για την απομείωση και τελικά την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών τους.

Με το πρώτο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης, μειώνεται το ποσοστό της συνολικής ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης το οποίο είναι βάσει του νόμου 3023/2002 (Α’ 146), όπως ισχύει, ανεκχώρητο έναντι απαιτήσεων από δανειακές συμβάσεις από πενήντα τοις εκατό (50%) που ήταν μέχρι σήμερα σε εικοσιπέντε τοις εκατό (25%).

Με τη ρύθμιση αυτή εξασφαλίζεται αφ’ ενός η διαφύλαξη ενός ελάχιστου τμήματος της κρατικής χρηματοδότησης προκειμένου να καλύπτεται η στοιχειώδης λειτουργία ενός κόμματος, σύμφωνα και με τη λογική του άρθρου 29 του Συντάγματος για την κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων, αφ’ ετέρου η διοχέτευση ενός μεγαλύτερου τμήματος αυτής προς την εξόφληση συσσωρευμένων τραπεζικών χρεών, με στόχο την επιτάχυνσή της.

Με το δεύτερο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης προβλέπεται η παρακράτηση ποσοστού σαράντα τοις εκατό (40%) της βουλευτικής αποζημίωσης των μελών των κοινοβουλευτικών ομάδων για την εξόφληση απαιτήσεων έναντι των οικείων πολιτικών κομμάτων, εφ’ όσον αυτά είναι υπερχρεωμένα. Για τους σκοπούς της διάταξης αυτής ένα κόμμα λογίζεται ως υπερχρεωμένο όταν το σύνολο των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεών του σύμφωνα με τον ετήσιο ισολογισμό του υπερβαίνει το δεκαπλάσιο της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης που έλαβε κατά το ίδιο έτος, εξαιρουμένης τυχόν εκλογικής χρηματοδότησης.

Η προτεινόμενη διάταξη υπαγορεύεται όχι μόνο από την ανάγκη εξεύρεσης πόρων για την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών πολιτικών κομμάτων, αλλά και προκειμένου να συνδέσει τον κομματικό οργανισμό και τις λειτουργίες του με την εξωτερική έκφρασή του, που είναι κατ’ εξοχήν η κοινοβουλευτική. Οι βουλευτές ενός κόμματος δεν είναι δυνατόν να το εκπροσωπούν θεσμικά και στη δημόσια σφαίρα, χωρίς να αναλαμβάνουν ένα ελάχιστο καθήκον αλληλεγγύης προς το κόμμα τους, πολύ περισσότερο που στις σύγχρονες κομματικές δημοκρατίες η ανάδειξη των αντιπροσώπων του λαού προϋποθέτει την ένταξή τους σε κάποιο κόμμα και τους συνδυασμούς του. Το ποσοστό παρακράτησης που επιλέγεται διασφαλίζει ώστε τα κοινοβουλευτικά στελέχη να μη συναινούν ούτε να ανέχονται τάσεις υπερχρέωσης του κόμματός τους, ενώ ταυτόχρονα το εναπομένον επιτρέπει την κάλυψη των δαπανών που σχετίζονται με τις ανάγκες άσκησης του λειτουργήματος των βουλευτών.

 

Διαβάστε επίσης:

Βουλή: Στην Ολομέλεια προς ψήφιση το εργασιακό νομοσχέδιο

Τσίπρας: Η ΝΔ είναι ένα χρεοκοπημένο κόμμα και ο κ. Μητσοτάκης στρατηγικός κακοπληρωτής