Οικονομία

Την τέταρτη ακριβότερη βενζίνη πληρώνει ο Έλληνας

καυσιμα

Την τέταρτη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη, σε ολόκληρη την Ε.Ε., πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, όπου υπολογίζεται η μέση τιμή υγρών καυσίμων σε 28 κράτη. Τα στοιχεία αφορούν το β’ εξάμηνο του 2015 και αναφέρονται σε μετρήσεις που έγιναν τόσο σε επίπεδο τιμών λιανικής πώλησης, όσο και σε επίπεδο τιμών προ φόρων.

Ειδικότερα, στο β' μισό του 2015, ο Έλληνας καταναλωτής πλήρωσε για αμόλυβδη 1,40 ευρώ το λίτρο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι αν αφαιρεθούν φόροι και δασμοί η τιμή διαμορφώνεται μόλις στα 0,46 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με το enikonomia.gr πρωταθλητές στην ακριβότερη αμόλυβδη είναι οι Ολλανδοί, με τιμή που ανέρχεται στα 1,46 ευρώ/λίτρο. Ακολουθούν, οι Ιταλοί με 1,45 ευρώ και οι Βρετανοί με 1,43 ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η χαμηλότερη τιμή αμόλυβδης κατεγράφη στην Πολωνία στα 0,98 ευρώ ανά λίτρο.

Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, οι Έλληνες καταναλωτές κατέβαλαν το ποσό των 1,10 ευρώ το λίτρο κατά το εξεταζόμενο διάστημα, ενώ εξαιρουμένων φόρων και δασμών η εν λόγω τιμή διαμορφώνεται στα 0,55 ευρώ το λίτρο.

Το ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης πωλήθηκε στη Βρετανία στα 1,49 ευρώ, με την Ιταλία να ακολουθεί στα 1,31 ευρώ, τη Σουηδία στα 1,27 ευρώ και τη Μάλτα στα 1,26 ευρώ.

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ