Οικονομία

Μικρή άνοδος στο Χρηματιστήριο την Παρασκευή

Ανοδος χρηματιστηριο

Με ήπια άνοδο έκλεισε η χρηματιστηριακή αγορά, πάνω από τα επίπεδα των 860 μονάδων, εν μέσω όμως χαμηλής συναλλακτικής δραστηριότητας.

O Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 862,58 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 0,38%.

Σε εβδομαδιαία βάση, ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 0,77%, από τις αρχές Οκτωβρίου υποχωρεί σε ποσοστό 0,67%, ενώ από τις αρχές του 2019 σημειώνει κέρδη σε ποσοστό 40,65%.

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 42,604 εκατ. ευρώ, ενώ διακινήθηκαν 19.267.535 μετοχές.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 0,52%, ενώ ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης υποχωρεί σε ποσοστό 0,71%.

Από τις μετοχές της υψηλής κεφαλαιοποίησης, τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές της Fourlis (+1,50%), της Τιτάν (+1,33%), της ΔΕΗ (+1,27%), της Jumbo (+1,16%) και της Eurobank (+1,15%).

Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι μετοχές των ΕΛΠΕ (-1,66%) της Viohalco (-0,54%), του ΟΛΠ (-0,22%) και του ΟΠΑΠ (-0,20%).

Από τους επιμέρους δείκτες, τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι δείκτες των Προσωπικών Προϊόντων (+1,04%) και των Πρώτων Υλών (+1,00%), ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι δείκτες της Υγείας (-1,26%) και της Τεχνολογίας (-0,86%).

Τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών παρουσίασαν η Eurobank και η Alpha Bank διακινώντας 10.584.095 και 1.542.300 μετοχές, αντιστοίχως.

Τη μεγαλύτερη αξία συναλλαγών σημείωσαν η Eurobank με 9,246 εκατ. ευρώ και ο ΟΤΕ με 8,115 εκατ. ευρώ.

 Ανοδικά κινήθηκαν 55 μετοχές, 45 πτωτικά και 28 παρέμειναν σταθερές.

 Τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι μετοχές: Κλωστήρια Ναυπάκτου +14,41% και ΑΕΓΕΚ +12,00%.

   Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι μετοχές: Ιντεάλ -9,52% και Αγροτικός Οίκος Σπύρου -6,92%.

   Οι μετοχές του δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης έκλεισαν, ως εξής:

   ALPHA BANK: 1,7290 +0,64%

   EUROBANK: 0,8800 +1,15%

   FOURLIS: 5,4000 +1,50%

   VIOHALCO: 3,7000 -0,54%

   ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 6,6500 +0,76%

   ΕΛΛΑΚΤΩΡ: 1,8000 +0,56%

   ΔΕΗ: 3,0300 +1,27%

   ΑΔΜΗΕ: 2,0800 -0,24%

   COCA COLA HBC: 28,3800 +0,89%

   ΕΛΠΕ: 8,3100 -1,66%

   ΕΘΝΙΚΗ: 2,7500 αμετάβλητη

   ΣΑΡΑΝΤΗΣ: 7,7400 αμετάβλητη

   JUMBO: 17,4800 +1,16%

   ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: 7,4000 -0,13%

   ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: 9,8400 +0,25%

   MOTOR OIL: 21,1000 +0,48%

   ΟΠΑΠ: 9,8800 -0,20%

   ΟΤΕ: 13,5300 +0,22%

   ΠΕΙΡΑΙΩΣ: 2,9880 +0,27%

   ΤΙΤΑΝ: 18,2400 +1,33%

   LAMDA DEVELOPMENT: 7,1900 +0,42%

   ΟΛΠ: 22,7000 -0,22%

   ΕΧΑΕ: 4,5000 αμετάβλητη

   CENERGY: 1,3520 +0,15%

   AEGEAN AIRLINES: 7,9300 +0,38%

Οικονομία

Χαράτσι έως 4.000 ευρώ - Σε ποια ΙΧ θα επιβληθεί

Τέλη κυκλοφορίας

«Μπλόκο» για ένα χρόνο στις εισαγωγές παλαιών αυτοκινήτων ετοιμάζεται να στήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr, εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα

Ειδικότερα το υπουργείο Περιβάλλοντος στο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνονται να κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων υπάρχει και σχετική διάταξη επιβολής Περιβαλλοντικού Τέλους έως 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα παραμείνουν στο απυρόβλητο και εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων δεν θα τους επιβληθεί Περιβαλλοντικό Τέλος.

Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ.

Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους!

Το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων θα έχει διάρκεια ενός έτους ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς μια τέτοια ενέργεια μπορεί να χαρακτηριστεί αντικοινοτική και να επισύρει την Ελλάδα στα δικαστήρια και να της επιβληθούν πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης το νέο Τέλος σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος θα επιβληθεί και στα επαγγελματικά οχήματα αλλά και για στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά.

Η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους αποφασίστηκε εξαιτίας του εξαιρετικά χαμηλού κόστους εκτελωνισμού στα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα το οποίο δεν μπορεί να αυξηθεί λόγω ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Έτσι το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει την προσωρινή επιβολή του «Περιβαλλοντικού Τέλους» κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε το κόστος τους να γίνει απαγορευτικό και να μην μετατραπεί η Ελλάδα σε μια «χωματερή» παλαιών αυτοκινήτων.

Το αρχικό σχέδιο του υπουργείο Οικονομικών να υπενθυμίσουμε πως περιελάμβανε συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης σε ποσοστό 500% για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 1.000% για όσα οχήματα πληρούσαν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων.

Ωστόσο εξαιτίας της τεράστιας απομείωσης που κατέγραφαν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζουν σοβαρά την επιβολή ενός «Περιβαλλοντικού Τέλους» ύψους από 2.000 ευρώ και άνω ώστε να γίνει ασύμφορη η εισαγωγή τους!