Οικονομία

Εντός Μαΐου η πλατφόρμα για την επίδοτηση πάγιων δαπανών

εστίαση

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης η οποία θα καθορίζει τις λεπτομέρειες για το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών ώστε μέσα στο Μάιο να ανοίξει και η σχετική πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Οικονομικών, η πίστωση των ποσών στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του μήνα με αρχές Ιουνίου. Μέσω του συγκεκριμένου μέτρου, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ωφεληθούν περίπου 30.000 με 50.000 επιχειρήσεις.

Η επιδότηση θα πραγματοποιηθεί μέσω της έκδοσης πιστωτικού το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Δηλαδή, ο δικαιούχος αντί να εισπράξει ένα χρηματικό ποσό, θα λάβει μία πίστωση με την οποία η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να καλύψει υποχρεώσεις όπως ο φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές, κ.α.

Μάλιστα η επιχείρηση θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει το ποσό της ενίσχυσης που θέλει να κατανείμει για την πληρωμή φορολογικών οφειλών και το ποσό που θέλει να χρησιμοποιήσει για την πληρωμή ασφαλιστικών οφειλών.

Το ύψος της ενίσχυσης που θα λάβουν οι επιχειρήσεις θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 αφαιρουμένων των ενισχύσεων που έχουν λάβει από το κράτος για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την πανδημία.

Τα κριτήρια για να θεωρείται μια επιχείρηση επιλέξιμη για το συγκεκριμένο μέτρο είναι  :

- να ανήκει σε πληττόμενους κλάδους.

- να έχει υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούται.

- να παρουσιάζει ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά της είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά της για το 2020.

- να εμφανίζει πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται ότι ειδικά για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα δίνεται έμφαση στη ζημιά και όχι στη πτώση του τζίρου.

- να μην ήταν προβληματική το 2019 εκτός κι αν ανήκει στις πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις.

Οι δαπάνες που θα επιδοτούνται αφορούν:

- παροχές σε εργαζόμενους

- ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων

- ενέργεια

- ύδρευση

- τηλεπικοινωνίες

- ενοίκια

- λοιπά λειτουργικά έξοδα

- χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.

Το ποσοστό της ενίσχυσης θα προσδιοριστεί αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων και θα διαφοροποιείται ανάλογα με τη πτώση τζίρου. Το ποσοστό θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις με πτώση τζίρου άνω του 60%.

Το ανώτατο ύψος της ενίσχυσης :

- δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

- δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019. Ειδική μέριμνα θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.

- δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκ. ευρώ.

Οι επιχειρήσεις που θα λάβουν επιδότηση έχουν την υποχρέωση να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

 

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη: Όλα έτοιμα για να ξεκινήσουν τα σεμινάρια προφύλαξης από τον κορωνοϊό

Εμβολιασμοί: Επιστροφή από Δευτέρα με όλους άνω των 30 ετών να μπαίνουν στη «μάχη» για ανοσία

 

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ