Κρήτη

Σε περιπέτειες μπαίνει η καλωδιακή διασύνδεση της Κρήτης

καλώδιο

Σε περιπέτειες φαίνεται ότι μπαίνει η καλωδιακή διασύνδεση της Κρήτης. Ο ΑΔΜΗΕ ως φορέας υλοποίησης του έργου, ενώ προκρίνει ως καταλληλότερη λύση τη «μεγάλη» διασύνδεση με την Αττική, με την οποία θα διακοπεί η λειτουργία των τοπικών πετρελαϊκών μονάδων, (επιβαρύνουν τους καταναλωτές με 300-400 εκατομμύρια το χρόνο), στο δεκαετές πρόγραμμά του δείχνει ότι ευνοεί μια νέα λύση υπέρ της οποίας τάσσονται στελέχη του και την ονομάζει «Διασύνδεση Εξοικονόμησης» με Πελοπόννησο.
Με την πρόσθετη λύση, που θεωρητικά θα έχει μικρό κόστος, θα συνεχίσει να λειτουργεί ο σταθμός των Ληνοπεραμάτων στο Ηράκλειο, άρα οι καταναλωτές θα επιβαρύνονται και πάλι με κόστος καυσίμων, έστω και μικρότερο, ενώ όπως αναφέρεται στο δεκαετές πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ, η «διασύνδεση εξοικονόμησης σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συναρτάται με το έργο της Διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα, το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται ανεξάρτητα».
Δηλαδή η Κρήτη σε λίγα χρόνια θα έχει δύο υποβρύχιες διασυνδέσεις. Μία με Αττική και μία με Πελοπόννησο, αξίας αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων η κάθε μία, οι οποίες, άν και όταν κατασκευαστούν και λειτουργήσουν, θα υποχρησιμοποιούνται.
Ειδικότερα, για τη διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, το δεκαετές πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ, αναφέρει ότι από την ανάλυση του έργου βάσει πολλαπλών κριτηρίων που χρησιμοποίησε, προκύπτει ότι το βέλτιστο μέγεθος διασύνδεσης είναι της τάξης των 700 μεγαβάτ (2x350), τόσο από τεχνο-οικονομικής πλευράς, όσο και απόπλευράς τεχνικών περιορισμών.
Για τέτοιο μέγεθος ισχύος, καταλληλότερη είναι η σύνδεση με χρήση τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος, που αφενός είναι ώριμη και αφετέρου δεν θα απαιτήσει μεγάλες εγκαταστάσεις αντιστάθμισης.
Με αυτές τις παραδοχές, η λύση της διασύνδεσης της Κρήτης προς την Αττική φαίνεται να πλεονεκτεί έναντι εκείνης προς την Πελοπόννησο ως προς τη χωροθέτηση των σημείων σύνδεσης (λιγότερα έργα ενίσχυσης, απουσία
εναέριων τμημάτων γραμμών μεταφοράς, μικρότερες δυσκολίες στην αδειοδότηση) και την εξασφάλιση της ίδιας ικανότητας διακίνησης ισχύος και προς τις δύο κατευθύνσεις, αλλά υστερεί ως προς το θέμα του κόστους.
Η συγκεκριμένη λύση όπως και άλλες που εξέτασε ο ΑΔΜΗΕ, παρουσιάζουν τα μειονεκτήματα της μη ασφαλούς εκτίμησης κόστους (καθώς οι εγκαταστάσεις με τα τεχνικά χαρακτηριστικά εκείνων που απαιτούνται για τη διασύνδεση της Κρήτης δεν είναι διεθνώς τυποποιημένες) και της δυσκολίας υλοποίησης της υποβρύχιας διαδρομής.
Θεωρώντας ως δεδομένο ότι το ούτως ή άλλως υψηλό κόστος, ο ΑΔΜΗΕ εκτιμά ότι θα βρεθεί τρόπος αυτό να καλυφθεί μέσω κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων, οπότε, η λύση που προκρίνει ο ΑΔΜΗΕ συνίσταται στη διασύνδεση της Κρήτης από την Αττική με σύνδεσμο Συνεχούς Ρεύματος 700 μεγαβάτ (2Χ350).
Η «Διασύνδεση Εξοικονόμησης»
Για τη διασύνδεση αυτή το δεκαετές, αφού αναλύει τα χαρακτηριστικά της και τα πλεονεκτήματά της λόγω μικρότερου μεγέθους, κόστους και γρηγορότερης υλοποίησης, σημειώνει ότι το έργο αυτό θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων και εξ αυτού του λόγου χαρακτηρίζεται ως έργο «Διασύνδεσης Εξοικονόμησης», δεδομένου ότι δεν αποτελεί την τελική λύση της διασύνδεσης Κρήτης.
Συμπερασματικά, ο ΑΔΜΗΕ προτείνει την ένταξη στο Δεκαετές «ενός επιπλέον έργου διασύνδεσης της Κρήτης από την Πελοπόννησο με σύνδεσμο εναλλασσόμενου ρεύματος 200 MVA, ως «Διασύνδεση Εξοικονόμησης»
της Κρήτης.
Επισημαίνεται ότι η «Διασύνδεση Εξοικονόμησης» σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συναρτάται με το έργο της Διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα, το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται ανεξάρτητα».

πηγή: euro2day.gr - Μιχάλης Καϊταντζίδης
 

Κρήτη

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο - κορωνοϊός: Έκκληση για τήρηση των μέτρων

μάσκα

Παραμένει στην «κόκκινη ζώνη» αυξημένου κινδύνου λόγω των κρουσμάτων πανδημίας η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας κ. Ν. Χαρδαλιά, το βράδυ της Παρασκευής 26 Φεβρουαρίου 2021.

Υπενθυμίζονται  τα ισχύοντα μέτρα:

  • Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί
  • Διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης για τα Λύκεια
  • Πραγματοποίηση θρησκευτικών λειτουργιών σε χώρους λατρείας με ανώτατο όριο τα 9 άτομα
  • Λειτουργία λιανεμπορίου με τη μέθοδο click away και λειτουργία καταστημάτων ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλείων, κομμωτηρίων και καταστημάτων προσωπικής περιποίησης. με προκαθορισμένο ραντεβού (click in shop). Επιτρεπόμενος  αριθμός ατόμων :  1 άτομο ανά 25 τ.μ.
  • Κλειστά τα καταστήματα τις Κυριακές.

Με την ευκαιρία , ο Δήμαρχος κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης και το Δημοτικό Συμβούλιο Δ. Ρεθύμνης, "συστήνουν στους συμπολίτες να τηρήσουν με προσήλωση και αυστηρότητα τα υγειονομικά μέτρα  και να επιδείξουν σύνεση, σεβασμό στο πολύτιμο αγαθό της υγείας, αλληλεγγύη και  αλληλοϋποστήριξη.

Ο αυξητικός αριθμός των νοσούντων, επιβεβαιώνει την πλημμελή τήρηση των μέτρων που αποσκοπούν στην προστασία της ζωής όλων μας. Αν δεν συνεργαστούμε, αν δεν υπάρχει σύμπνοια στον κοινό, άνισο αγώνα μας με τη νόσο, θα θρηνήσουμε αγαπημένους μας ανθρώπους.

Είναι λυπηρό – αν όχι επικίνδυνα ανεύθυνο και εγωϊστικό-  να υποτιμάμε την αξία της ανθρώπινης ζωής και να διακινδυνεύουμε τη δική μας αλλά και τη δημόσια υγεία  για λόγους προσωπικής  ευχαρίστησης και ψυχαγωγίας".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός: 1.790 νέα κρούσματα - 29 θάνατοι - 371 οι διασωληνωμένοι

Κορωνοϊός: Σύσκεψη Χαρδαλιά - Τσιόδρα με τους 13 Περιφερειάρχες

Κρήτη - κορωνοϊός: Σταθερά αυξημένος ο αριθμός ασθενών στα νοσοκομεία