Οικονομία

Ξενοδόχοι: Ρύθμιση για μισθώσεις Airbnb με εμπλοκή κράτους και δήμων

glasgow-airbnb-e14987341848471.jpg

Το πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων για τη ρύθμιση των βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων- πέραν των φορολογικών μέτρων με τη δήλωση στο ειδικό Μητρώο Ακινήτων- επαναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος.

Αφορμή η απόφαση του δήμου Μαδρίτης, την περασμένη εβδομάδα, ο οποίος ενέκρινε ειδικό πρόγραμμα για την στέγαση με το οποίο περιορίζεται η τουριστική μίσθωση κατοικίας σε λιγότερες από 90 μέρες ανά έτος, ενώ η παράβαση επιφέρει ανάκληση άδειας.

Ο ιδιοκτήτης θα θεωρηθεί ότι ασκεί εμπορική δραστηριότητα στην περίπτωση που μισθώσει το διαμέρισμα του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς το αδειοδοτικό καθεστώς και τις φορολογικές συνέπειες.

Επιπλέον, η ισπανική πρωτεύουσα θέτει και επιπλέον περιορισμούς ως προς τα ίδια τα διαμερίσματα μέσα στην πόλη π.χ. για ξεχωριστή είσοδο σε σχέση με την είσοδο που χρησιμοποιούν οι υπόλοιποι, μόνιμοι ένοικοι της πολυκατοικίας ή τη λειτουργία χωριστού ασανσέρ, σε μία εμφανή προσπάθεια να περιορίσει τον αριθμό των διαμερισμάτων που μισθώνονται για τον σκοπό αυτό.

Σημειωτέον ότι με βάση τους υπολογισμούς του δήμου της Μαδρίτης που θέτει με αυτά τα μέτρα εκτός τη συντριπτική πλειονότητα των εν λόγω διαμερισμάτων, τα σπίτια που μισθώνονται σε τουρίστες στην πόλη για χρονικό διάστημα, όπως αναφέρεται άνω των 90 ημερών κατ’ έτος μπορεί να φθάνει ακόμη και τις 12.000.

Από την πλευρά τους, οι πλατφόρμες και δη η μεγαλύτερη εξ’ αυτών, η Airbnb δηλώνουν πρόθυμες να βρεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων ώστε να βρεθούν λειτουργικές και ξεκάθαρες λύσεις, με το σκεπτικό ότι τέτοιου είδους μέτρα μπορεί να είναι δυσανάλογα περιοριστικά.

Από την πλευρά του, ο ΣΕΤΕ ζητεί ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με εμπλοκή κράτους και δήμων, έχοντας επαναλάβει ουκ ολίγες φορές το αίτημα απέναντι στο κυβερνητικό επιτελείο, το οποίο φαίνεται ότι βάζει και αυτό στο «τραπέζι» το θέμα αν ληφθούν υπόψη οι δηλώσεις του κ. Γιάννη Δραγασάκη την περασμένη εβδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής ότι «το θέμα Airbnb μαζί με άλλους παράγοντες μπορεί να οξύνει το στεγαστικό πρόβλημα στη χώρα».

Σύμφωνα, μάλιστα, με κατεπείγουσα ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, όλα είναι ήδη έτοιμα από την Αθήνα για την επιβολή κανόνων που, όπως αναφέρουν, θα καταστρέψουν τον θεσμό των  βραχυχρόνιων μισθώσεων.

πηγή: newmoney.gr

Οικονομία

AEGEAN: 74% μείωση του Κύκλου Εργασιών το 4ο τρίμηνο με το 2ο Lockdown

AEGEAN

Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χατζηδάκης: Fake news τα περί κατάργησης του 8ωρου

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά