Ελλάδα

Κορωνοϊός: Το πάρτι στην Κηφισιά που κόλλησε όλη η Αθήνα - Το οργάνωσε γνωστός γιατρός

παρτι στην κηφισιά

Κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα, αλλά είναι τσεκαρισμένο. Ενα πάρτι στην Κηφισιά, όταν η επιδημία στην Ελλάδα ήταν ακόμα σε αρχικό στάδιο και δεν είχαν ακόμα ληφθεί έκτακτα μέτρα για την κυκλοφορία στους δρόμους, ήταν αυτό που κόλλησε δεκάδες επώνυμους πολίτες, δραστήριους στις επιχειρήσεις και με ευρύ κοινωνικό δίκτυο, με συνέπεια ο ιός να διαδοθεί εντυπωσιακά.

Το πάρτι έγινε στα μέσα του μηνός Φεβρουαρίου, σε γνωστό εστιατόριο των Βορείων Προαστίων, και ήταν καλεσμένη όλη η καλή Αθήνα. Αν και ο διοργανωτής της δεξίωσης είναι πολύ γνωστός γιατρός και πανεπιστημιακός, και συνεπώς ήξερε τους κινδύνους, δεν θέλησε να το αναβάλει. Στην δεξίωση- δείπνο ήταν καλεσμένοι τουλάχιστον άλλοι δύο καθηγητές Ιατρικής που έχουν νοσήσει αλλά είναι καλά στην υγεία τους.

Δεν συμβαίνει το ίδιο με άλλους καλεσμένους όμως. Γιατί στην δεξίωση του γιατρού που είναι από τους πιο γνωστούς και προβεβλημένους επιστήμονες στη χώρα μας, ήταν καλεσμένοι εκτός από γιατροί, και επιχειρηματίες, και εφοπλιστές και γνωστοί Αθηναίοι και αρκετοί γνωστοί δημοσιογράφοι.

Τουλάχιστον ένας πολύ γνωστός εφοπλιστής από τις παλιές οικογένειες της Αθήνας, βρίσκεται διασωληνωμένος σε νοσοκομείο και οι πληροφορίες λένε ότι και λόγω της ηλικίας του, είναι σοβαρά και δίνει μάχη. Θετικός στον ιό βρέθηκε και ο ιδιοκτήτης του κλάμπ αλλά και πολλοί άλλοι συμετέχοντες.

thetoc.gr

Οικονομία

Στα 1,683 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο τρίμηνο του κορωνοϊού

Σούπερ μάρκετ

Πωλήσεις ύψους 1,683 δισ. ευρώ παρουσίασαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε διάστημα δώδεκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες ανήλθαν σε 1,683 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020 - 17/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019 - 19/5/2019 οπότε και ανήλθαν σε 1,371 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,7%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 17/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (19/5/2019), ανήλθαν σε 123,36 εκατ. ευρώ έναντι 112 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,1%.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 19 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 19 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/02/2020 - 17/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (21% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (32,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (24,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (23,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,1%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 320,1%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 269,6% και το οινόπνευμα με αύξηση 232,4%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 17/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,4%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (15% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1,9%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 44,7%).

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 502,8%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 236,1%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 230,1%, το γάλα μακράς διάρκειας με αύξηση 163,5% και ο αθλητικός εξοπλισμός με αύξηση 160,1%.