Skip to main content
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ρέθυμνο: Η επιστολή Μαρινάκη προς το Περιφερειακό Συμβούλιο για τον ΒΟΑΚ

Image
Ρέθυμνο ΒΟΑΚ
 clock 20:36 | 15/12/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης η τεχνική έκθεση που απέστειλε το Υπουργείο Υποδομών, υιοθετώντας βασικές προτάσεις των τοπικών φορέων για τον ΒΟΑΚ. Αγκάθι παραμένουν οι παρακάμψεις Ηρακλείου και Ρεθύμνου και μια σειρά από συνοδά έργα που ζητούν οι τοπικοί φορείς.

Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης την παρακάτω επιστολή, με τα αιτήματα του Ρεθύμνου όπως αυτά εκφράστηκαν στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που προηγήθηκε, με τη συμμετοχή των τοπικών βουλευτών και άλλων φορέων:

"Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης, στην οποία παραβρέθηκαν οι Βουλευτές του Νομού, η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, άλλοι θεσμικοί φορείς και πολίτες, μετά από διαλογική συζήτηση προέκυψαν τα εξής:

Οι απόψεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και συγκεκριμένα για την παράκαμψη της πόλης του Ρεθύμνου, δεν είναι αποδεκτή  για τους λόγους που θα αναλυθούν παρακάτω.

Επισημάνθηκε ότι απλά υπάρχει μια πρόοδος σε σχέση με την προηγούμενη προτεινόμενη λύση στην αναφερόμενη δέσμευση του Υπουργείου για τη χρηματοδότηση των μελετών του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Ρεθύμνου και των επεκτάσεων του, δέσμευση όμως η οποία δεν συνοδεύεται από κανένα χρονοδιάγραμμα, πολύ περισσότερο δεν υπάρχει νομική δέσμευση (υπουργική απόφαση δέσμευσης προϋπολογισμού και διαδικασίες ανάθεσης της μελέτης). Ελπίζουμε ότι αυτή η αόριστη αναφορά του Υπουργείου αφορά σε ολόκληρο τον περιφερειακό δρόμο από τον κόμβο Αμαρίου έως τον κόμβο Ατσιποπούλου.

Επίσης, η λύση που δίδεται στον κόμβο Ατσιποπούλου κρίθηκε ως καλύτερη και λειτουργικότερη σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση.

Απ’ όλους πάντως τους φορείς επισημάνθηκε ότι, πέραν αυτών των δύο θετικών στοιχείων, και αυτή τη φορά το Υπουργείο δεν κατανοεί ότι ο προτεινόμενος ΒΟΑΚ, που μόνο ελάχιστες βελτιώσεις επιφέρει στο συγκεκριμένο τμήμα, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, συμπιέζει αφόρητα την πόλη και εκτός των κυκλοφοριακών θεμάτων που δημιουργεί, τίθενται και θέματα πολιτικής προστασίας, αφού δεν υπάρχει δρόμος διαφυγής σε περίπτωση οποιαδήποτε έκτακτης ανάγκης.

Είναι λοιπόν προαπαιτούμενο της δημιουργίας του ΒΟΑΚ η χρηματοδότηση και κατασκευή του περιφερειακού δρόμου της πόλεως του Ρεθύμνου, όταν μάλιστα το μεν τμήμα από τη Θεοτοκοπούλου έως τα κτίρια του ΕΛΜΕΠΑ έχει ώριμη μελέτη, για το δε τμήμα Κουρμούλη (κόμβος Σπηλίου – Τυμπακίου) έως Θεοτοκοπούλου υπάρχει προμελέτη, η οποία μπορεί να ωριμάσει σε τελική μελέτη πολύ γρήγορα. Το δε άλλο τμήμα από ΕΛΜΕΠΑ μέχρι τον κόμβο Αμαρίου, μήκους μόλις 700μέτρων, ναι μεν δεν έχει ωριμότητα, όμως είναι εύκολη η διάνοιξή του, αφού διέρχεται κατά το πλείστον από ήδη απαλλοτριωμένα τμήματα του ΒΟΑΚ.

Το έτερο δε τμήμα, από Κουρμούλη (κόμβος Σπηλίου – Τυμπακίου) έως κόμβο Ατσιποπούλου, μπορεί να έπεται κατασκευαστικά των υπολοίπων τμημάτων, υπό την αυστηρά προϋπόθεση ότι θα εγκαταλειφτεί η τελείως εσφαλμένη πρόταση του Υπουργείου για τον κόμβο Σπηλίου – Τυμπακίου, ότι δηλαδή αρκεί η τοποθέτηση στο σημείο φωτεινών σηματοδοτών. Η άποψη που διατυπώθηκε από όλους, ΤΕΕ και θεσμικούς φορείς, είναι ότι η δημιουργία στον εν λόγω κόμβο δύο κυκλικών κόμβων είναι αναγκαία, πρόταση η οποία απορρίφθηκε από το Υπουργείο με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούν τάχα χρονικές καθυστερήσεις. Αντιθέτως, κατά την άποψή μας, καθυστερήσεις δημιουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες, και όταν λειτουργούν και πολύ περισσότερο όταν παρουσιάζουν βλάβη. Δεν είναι δε καθόλου τυχαίο ότι η λύση των φωτεινών σηματοδοτών, ενώ είχε προκριθεί παλαιοτέρα στον κόμβο Ατσιποπούλου,  μετά τη διαπίστωση ότι η λειτουργία τους είναι προβληματική, εγκαταλείφτηκαν.    

Όσον αφορά τον κόμβο Αμαρίου, το Υπουργείο, ενώ αποδέχεται την χρησιμότητα και την σημασία του κυκλικού κόμβου επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού, με έωλη αιτιολογία θεωρεί ότι είναι εκτός αρμοδιότητας του ΒΟΑΚ, παραβλέποντας ότι η σημερινή προβληματική κατάσταση έχει προκύψει ως τμήμα της μελέτης του κόμβου Αμαρίου, στον ΒΟΑΚ.

Μάλιστα δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι παρόμοια τεχνικά ζητήματα στον όμορο Ν. Ηρακλείου αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό σκεπτικό. Με άλλα λόγια το Υπουργείο εφάρμοσε «δύο μέτρα και δύο σταθμά» σε βάρος του Ρεθύμνου.

Κοινή πεποίθηση όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και των παριστάμενων θεσμικών εκπροσώπων και πολιτών, είναι ότι οι απαιτήσεις του Ρεθύμνου είναι μετριοπαθείς, λογικές και τεχνικά τεκμηριωμένες. Μάλιστα οι παρεμβάσεις στους τρεις κόμβους Ατσιποπούλου, Σπηλίου - Τυμπακίου και Αμαρίου (κυκλικός κόμβος επί της ΠΕΟ), πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν ανεξάρτητα από τα χρονοδιαγράμματα του ΒΟΑΚ, αφού αντιμετωπίζουν και σήμερα προβλήματα και δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ήδη κυκλοφοριακές ανάγκες, που διογκώνονται υπέρμετρα λόγω της τουριστικής επισκεψιμότητας της περιοχής μας.

Με το ίδιο πνεύμα πρέπει να αντιμετωπιστεί και ο περιφερειακός δρόμος της πόλης του Ρεθύμνου και είναι θέμα πολιτικής επιλογής του Υπουργείου αν το θεωρεί υποέργο του συνολικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ ή διακριτό έργο χρηματοδοτούμενο από πόρους του Υπουργείου.

Με την ευκαιρία της συζήτησης της συγκεκριμένης πρότασης του Υπουργείου, διατυπώθηκε και από τους θεσμικούς φορείς και από τους πολίτες η απογοήτευση ότι δεν ακούστηκαν οι προτάσεις του Τ.Ε.Ε., των φορέων και της κοινωνίας και στα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, το δυτικό αλλά και το ανατολικό. Επισημάνθηκε δε με ιδιαίτερη έμφαση ότι στο δυτικό μέτωπο, η προτεινόμενη λύση από τους φορείς είναι απολύτως αποδεκτή από όλους, κοστολογικά φθηνότερη από την προτεινόμενη, ενώ τώρα υπάρχει δικαστική αμφισβήτηση μετά την προσφυγή που άσκησαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Δήμος Αποκορώνου και οι κάτοικοι της περιοχής.

Κατόπιν τούτων, επειδή ο ΒΟΑΚ είναι όνειρο ζωής για όλους τους Κρητικούς και οι φορείς του Ρεθύμνου έχουν αποδείξει με τη στάση τους θεσμικότητα και υπευθυνότητα, ζητούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επανεξετάσει τις προτάσεις του, όχι μόνο σε σχέση με την υπό κρίση ΜΠΕ της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου, αλλά συνολικά για όλο το μέτωπο του Δήμου Ρεθύμνης, από τον Αποκόρωνα έως τη Σκαλέτα.

Προς τούτο, είναι επιτακτική ανάγκη επιτέλους να πραγματοποιηθεί μια κοινή σύσκεψη στο Υπουργείο για την ανταλλαγή απόψεων και την επίλυση όλων των θεμάτων που έχουν τεθεί στη διαβούλευση και στις θεσμικές συζητήσεις, τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όσο και στα Δημοτικά Συμβούλια, αλλά και στο ΤΕΕ.

Μέχρι τότε, ο Δήμος Ρεθύμνης έχει επιφυλάξεις ως προς την αποδοχή της πρότασης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σχετικά με την παράκαμψη του Ρεθύμνου και θέτει ως προϋπόθεση της αλλαγής της θέσης του :

Να δεσμευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο περιορίστηκε μόνο στην υπόσχεση χρηματοδότησης μελετών:

Για την χρηματοδότηση της κατασκευής του περιφερειακού δρόμου Ρεθύμνου, με τις επεκτάσεις αυτού μέχρι τον α/κ Αμαρίου και α/κ Ατσιποπούλου (στην περίπτωση αυτή μπορεί να παραλειφθεί η κατασκευή ημικόμβου στην Θεοτοκοπούλου).

2) Την αναβάθμιση των τριών υπαρχόντων κόμβων Ατσιποπούλου, Αγίου Βασιλείου και Αμαρίου, σύμφωνα με τις λύσεις που είχαν προτείνει το ΤΕΕ μαζί με Δήμο και Περιφέρεια".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου: Είπε "όχι" στη διχοτόμηση της πόλης για τον ΒΟΑΚ

Κρήτη - Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Στη Βουλή οι απόψεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον ΒΟΑΚ

Ηράκλειο - ΒΟΑΚ: Ασφυκτικές πιέσεις για τα στέγαστρα που θα ξεμπλοκάρουν την πόλη - Τι συζητά το Υπουργείο

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis